הפועל עפולה: עתיד מדאיג

שלומי אלבז בטור אישי ל'עמקניוז': מצב הקבצות שאמורות לייצר בעתיד שחקנים לקבוצה הבוגרת לא מעודד. מי שחשב שמהפכת הצעירים של לחמן תכלול העדפה לשחקני הבית של עפולה, קיבל בפועל אוסף של צעירים מוכשרים שהגיעו מבחוץ. הירידה לפלייאוף התחתון? היא הזדמנות טובה להתחיל את ההכנות לעונה הבאה מוקדם מהצפוי.

שימו לב לתוצאות של מועדון הכדורגל הפועל עפולה בסופ"ש האחרון- החל מהקבוצה הבוגרת ועד לקבוצת הנערים א'. אם נניח בצד לרגע את הפסדה של הקבוצה הבוגרת ב"מושבה", אז המצב בקבוצות שאמורות לייצר שחקנים בעתיד לבוגרים הוא לא ממש מעודד. קבוצת נערים א' בהדרכתו של מאיר ארמה נחלה תבוסה כואבת (6-0) לשכנה מנצרת עילית כשבסוף המשחק נשמעו הנערים אומרים: "זה היה אחד המשחקים הטובים שלנו העונה". ומה עם קבוצת הנוער? היא ממשיכה בעונה המקרטעת שלה וספגה גם היא תבוסה ביתית של 4-1 מול הפועל פ"ת.

• העבודה משנה שעברה כמעט וירדה לטמיון

העבודה הנהדרת שנעשתה בעונה שעברה עם שחקני הבית בקבוצה כמעט וירדה לטמיון בחלוף שנה אחת בלבד. מישהו זוכר את הגאווה של חברי ההנהלה בשבעת שחקני הבית בהרכב? הטעות הבסיסית החלה באוגוסט האחרון עם הנחתת סוללת רכש בקבוצה והמשיכה בינואר עם "מהפכת הצעירים" של אייל לחמן. מי שחשב שמהפכת הצעירים של לחמן תכלול העדפה לשחקני הבית של עפולה, קיבל בפועל אוסף של צעירים מוכשרים שהגיעו מבחוץ, כאלה שבאו ל"התגלח" על הקבוצה בדרך ליעד הבא שלהם בקריירה.

 

• צורך זועק במנהל מקצועי

יאמר לזכותו של לחמן שהוא מרבה להגיע למשחקי מחלקת הנוער של המועדון בשבתות. אבל זה לא סותר את הצורך הזועק במנהל מקצועי מקומי שיהיה אחראי על כל מחלקת הנוער של המועדון, וילווה מקרוב את כל אותם כישרונות בולטים בדרך לקבוצה הבוגרת.

נחזור לבוגרים. אי ההעפלה לפלייאוף העליון, כך נראה לכולם, מסמנת את העונה הנוכחית באור שלילי. אך בואו נודה באמת-המרחק בין העפלה לפלייאוף העליון לבין אי העפלה היה כחוט השערה. תכלס, אילולא שער השוויון המרגיז שספגה הקבוצה מול קטמון לפני שבועיים בדקה ה-87, הרי שכולם היו מגדירים את העונה הזו כמוצלחת.


אני לא מכיר עוד קבוצה בעולם ששיטת "הרוטציה" נהוגה בה כמו בעפולה. בחזרה לעתיד. הנשירה לפלייאוף התחתון היא הזדמנות טובה עבור הנהלת המועדון להתחיל את ההכנות לעונה הבאה מוקדם מהצפוי


 

[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


אי אפשר שלא להתייחס שוב להרכב הקבוצה שלחמן העמיד במשחק החשוב ביותר של הקבוצה העונה. אני אומנם לא נמצא באימוני הקבוצה במהלך השבוע, אך תרשו לי להשמיע את דעתי, אני לא מכיר עוד קבוצה בעולם ששיטת "הרוטציה" נהוגה בה כמו בעפולה, גם לא כאלה שמשחקות בליגת האלופות.

בחזרה לעתיד. הנשירה לפלייאוף התחתון היא הזדמנות טובה עבור הנהלת המועדון להתחיל את ההכנות לעונה הבאה מוקדם מהצפוי. כן, אני יודע, "העונה טרם נגמרה", אך מבחינתכם יש מספיק זמן לחשוב על הטעויות הרבות שנעשו השנה (בשנה הבאה לא יהיו הצהרות על עליית ליגה, על כך אני יכול להתחייב).

הגיע הזמן לומר את האמת- במתכונת הנוכחית, אין מה לשקר לאוהדי הקבוצה. הפועל עפולה  היא עדיין מועדון צנוע שבונה את עצמו בלאומית וכרגע אין לו מקום בליגה של הגדולות. אלא אם כן יגיע ספונסר חיצוני שיזרים סכום נכבד מכיסו הפרטי, משהו שכרגע לא נראה באופק. ואה, רגע לפני שאתם מתחילים בהכנות הללו, בשני הקרוב יתקיים דרבי מול השכנה מנצרת עילית, הגיע הזמן לנצח אותה השנה לא?