העמק: נערים בני אותה כיתה הוכשו ביד ימינם באותו השבוע

בהתחלה חשבתי שזה קוץ דוקרני, אבל אז ראיתי נחש חומק מהמקום״, סיפר אחד הנערים

שני נערים שלומדים באותה הכיתה בבית ספר באזור עמק המעיינות הוכשו בשבוע האחרון על ידי נחשי צפע ביד ימין וטופלו במרכז הרפואי העמק.
בתחילת השבוע שעבר פונה למרכז הרפואי העמק נער שלומד בפנימייה חקלאית, לאחר שהוכש במהלך טיול כיתתי. הוא טופל ביחידה לטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי העמק ושוחרר לביתו כשהוא מרגיש בטוב.
בסוף השבוע האחרון, ביום שבו שוחרר, פונה למרכז הרפואי העמק חברו לכיתה, צבי אבינר בן 14 שסיפר שהוכש אף הוא ביד, בשעה שעבד ביחד עם בני כיתתו בשדה הסמוך לבית הספר, במסגרת לימודיו החקלאיים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"עבדנו בחלקה של התמרים, ועבדתי עם כפפות כפי שהמדריכים הנחו אותנו. בשלב מסויים הכפפות נרטבו מהממטרות שפעלו בחלקה והסרתי אותן, ואז כשהושטתי יד חשופה אל העשבים הרגשתי כאב חד ביד. בהתחלה חשבתי שזה קוץ דוקרני, אבל אז ראיתי נחש חומק מהמקום. מיד קראתי למדריך שליווה אותנו ואמרתי לו שהכיש אותי נחש. הוא הרגיע אותי למרות שהייתי די רגוע, והזעיק אמבולנס וכעבור כמה דקות כבר הייתי בדרך לבית החולים", סיפר צבי ממיטת אשפוזו ביחידה לטיפול נמרץ ילדים, כשהוא נזכר בהתרחשות המרגשת. "היד נפוחה וכואבת, אבל אני מרגיש טוב", סיפר צבי.

ד"ר גור זמיר, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי העמק
ד"ר גור זמיר, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי העמק

לדברי ד"ר גור זמיר, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי העמק, למרות שהנער לא זיהה את סוג הנחש, ההכשה נראית ומתנהגת כהכשה של צפע, ולכן הנער טופל בהתאם. "ייצבנו את צבי והשגחנו אחר המדדים שלו במהלך סוף השבוע. אמש, לאחר שהשתפר מצבו הוא שוחרר לביתו במצב טוב. למרות שאנחנו בסוף הקיץ, הנחשים עדין פעילים מאד ואנחנו ממשיכים לקבל לטיפול ילדים שהוכשרו", הסביר ד"ר זמיר. במקרה של הכשה או אפילו חשד להכשה, חשוב מאד להגיע במהירות האפשרית לבית החולים מבלי לטלטל את האדם שהוכש, כדי לא לזרז את פיזור הארס בגופו.

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

כללית: חייה של מטופלת ניצלו בזכות עירנותו של הדימותן (רנטגנאי)

|