ה"עיניים שלנו בשמיים"

אוסף מודיעין, מסייע לכוחות חי"ר ולאיתור נעדרים: סגן י' מעמק יזרעאל מסיים בהצלחה קורס כלי טיס מאויש מרחוק (כטמ”ם), "רציתי שירות משמעותי", הוא אומר

בעוד כחודש בדיוק עתיד להסתיים קורס מפעילי כלי טיס מאוייש מרחוק, או בשם המקוצר והמוכר יותר בציבור- מפעילי כטמ"ם. מפעילי הכטמ"ם מגויסים ומאותרים מבין חניכי וחניכות קורס הטיס, כאלו אשר מפסיקים את השתתפותם בקורס טיס לאחר שנה או יותר מכך.

סגן י' מעמק עזרעאל
סגן י' מעמק עזרעאל

הכשרת המפעיל מתבצעת בבית הספר לכטמ"ם שנמצא בבסיס חיל האוויר בפלמחים. ההכשרה נמשכת כחצי שנה, לאחריה משובץ המפעיל בטייסת. לאחר סיום הכשרתם, חותמים מפעילי הכלי טיס בלתי מאויש חמש שנים לשירות קבע, והם זוכים לשרת במגוון תפקידים מאתגרים ומרתקים, ביניהם תפקידים מבצעיים בטייסות הכטמ"ם ותפקידי מטה שונים. טייסות הכטמ"ם השונות נמצאות בבסיס פלמחים ובסיס תל נוף, כאשר בסיס פלמחים הוא הבסיס המרכזי של פעילות טייסות הכטמ"ם.

כלי הטיס האלו מסוגלים לשהות שעות ארוכות באוויר, לשאת מאות קילוגרמים ולהגיע לטווחים רחוקים במיוחד. כל זאת על מנת לשמור ולהגן על כוחותינו בשגרה ובחירום. בשנים האחרונות צומח מערך הכטמ"ם בקצב אדיר, ומקבל עליו משימות נוספות. לדוגמה: איסוף מודיעין, סיוע לכוחות חי"ר ואיתור נעדרים. בין מסיימי הקורס גם סג"מ י', בן 20, תושב עמק יזרעאל- סג"מ י', אשר סיים את הקורס במגמת שובל.
חיל האוויר לא זר לסג"מ י', חובב טיולי טרקטורונים ובן בכור במשפחה בה עוד שני ילדים. בעבר אביו שימש כמפקד גף טכני בבסיס שדה דב של החיל.
בלימודי התיכון הוא בחר להרחיב את לימודי הפיזיקה והרפואה. כמו כן, הוא היה בתנועת הנוער בני המושבים מכיתה ד' – י' ובהמשך יצא להדריך בה.
"בחרתי להשתלב בקורס מפעילי כלי טיס מאויש מרחוק בעיקר בשל השירות המשמעותי", אמר השבוע סג"מ י', "הבחירה נעשתה בעיקר כי הכל כאן פתוח ובגובה העיניים. זה קורס מיוחד מאד והוא מכין את מי שנמצא בו בעיקר בנושא של הקצונה, אחריות אישית ומקצועית. הקורס גם מאוד מחבר אותנו לעולם המבצעי של חיל האוויר. אני חושב שהתפקיד של מפעיל כטמ"ם הוא אינו תפקיד מוכר מספיק ומאמין שצריך להכיר אותו ולדבר עליו כבר בשלבים הראשונים של קורס הטיס."
במשפחתו הם 3 ילדים והוא הבן הבכור, אמו עובדת במשרד החינוך ואביו עובד בחברת הייטק. כמו כן, אביו היה בצבא מפקד גף טכני בבסיס שדה דב. "

 

כללית: חייה של מטופלת ניצלו בזכות עירנותו של הדימותן (רנטגנאי)

|

עפולה: מטמיעים את מהפכת ה"צדק התחבורתי"

|

ברוח התקופה: הרמת כוסית לחג הפסח במכללה הטכנולוגית נוף הגליל

|