הנהגים עצבניים: משאית תקועה שיתקה את כביש 66 משנה

כביש 66, מצומת מגידו לצומת התשבי, שזכה לכינוי כביש המוות, נסגר היום לתנועה למשך שעתיים בעקבות משאית שנתקעה על הציר. צילום: אליאב נהרי

כביש 66 נחסם הבוקר לתנועה לכיוון צפון לאחר שמשאית נתקעה בכביש. כזכור, בחודשים האחרונים מקיימים תושבי המועצה האזורית מגידו מאבק חריף במטרה לשנות את הסדרי התנועה בכביש, שרק בסוף השבוע האחרון גבה קורבן נוסף. במועצה מציינים כי מעבר למסוכנותו של הציר, הוא פוגע קשות בשגרת חיי התושבים, החקלאים ומשתמשי הדרך שנוסעים בו. העומס עורר כעס רב בקרב הנהגים שעשו את דרכם בכביש היום בבוקר וחלקם נאלצו לפנות לדרכים חלופיות.

• "הכביש הוא אסון לאזור שלם"

בהודעה לעיתונות שהפיצה המועצה נכתב: "כן תאונה, לא תאונה, לא אמבולנסים ולא מכבי אש. משאית אחת שנתקעה בכביש גרמה לפקק עצום ששיבש את כל אורחות החיים באזור.
המשאית נתקעה בציר למשך יותר משעתיים ובכל הזמן הזה הכביש נחסם לתנועה לכיוון צפון. משטרת התנועה ביצעה חסימה בכביש והמליצה לנהגים לחזור לאחור או לפנות לדרך עוקפת וארוכה דרך יוקנעם. המשאית התקועה מספרת את חלקו השני והעצוב של כביש הדמים 66. החלק הראשון הוא כמות ההרוגים והפצועים הבלתי נתפסת. החלק השני הוא אותם "שיפורי הבטיחות" שהתקינו בכביש כדי למנוע תאונות. שיפורים אלו גרמו להצרת נתיבי התנועה כאשר רוחב הנתיב הוא של מכונית אחת בלבד. שדה הראיה הצטמצם באופן דרמטי, לא ניתן לעקוף, כל סטייה קטנה מובילה לתאונה, אין מעבר לרכבי בטחון ורכב תקוע אחד גורם לעצירת התנועה לשעות ארוכות. זה מה שקרה הבוקר. זה מה שקורה מספר פעמים כל שבוע! אותם שיפורי תנועה הובילו לחלק ניכר מתאונות הדרכים בשנה האחרונה. כביש אחד שהוא אסון לאזור שלם".