"המקום הזה היה אמור להיות סמל לשלום, לריבונות ולעיבוד קרקע"

דני עטר, יו"ר קק"ל השתתף בעצרת שקראה להמשיך לאפשר לחקלאי עמק הירדן לעבד את אדמותיהם במובלעת אי השלום, בצידו הירדני של הגבול

המועצה האזורית עמק הירדן קיימה ביום שישי האחרון עצרת המונים בנהריים בקריאה: לשמור על השלום באי השלום. האירוע התקיים בדיוק שבוע לפני התאריך שבו יפוג תוקפו של ההסדר המיוחד המאפשר כיום לחקלאי עמק הירדן לעבד את אדמותיהם במובלעת אי השלום, בצידו הירדני של הגבול.
באירוע השתתפו יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ, יו"ר הקרן הקיימת לישראל דניאל עטר, ראש המועצה האזורית עמק הירדן עידן גרינבאום, אורנה שמעוני חברת קיבוץ אשדות יעקב מאוחד, מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר, חברי כנסת, נציגים מתנועות השלום השונות ותושבי עמק הירדן והאזור.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


יו"ר קק"ל דניאל עטר נשא דברים באירוע ובדבריו הדגיש את הפספוס הגדול של המקום. "אם היתה ממשלה שתומכת בתהליך של לשנות מציאות אני בטוח שלא היינו מגיעים לרגע הזה שבו מתנגשת היכולת לעבד את הקרקע והבעלות על הקרקע עם הריבונות על הקרקע", אמר עטר, "אפשר למצוא פתרונות. בשטח הזה יש 800 דונם מתוכם 700 דונם בבעלות של קק"ל. מה יותר פשוט להגיע להסכם שהריבונות תישאר ירדנית, שפותחים שער ומאפשרים לחקלאי עמק הירדן להמשיך לעבד את הקרקע כמו שעיבדו אותה בעשרות השנים האחרונות".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


עטר הדגיש בדבריו שכדי שימצא פתרונות צריכה להיות דיפלומטיה נכונה ומדויקת. "צריך היה להתקיים כאן שיח רציף ובריא עם הירדנים ולא שיח מדכא שמחבל בשלום. אנחנו צריכים לעזור לירדנים שיש להם בקושי מים בברזים מהצד השני של הגבול מרחק כמה מאות מטרים מכאן", אמר עטר, "בימים שיצחק רבין היה ראש הממשלה שמחנו ונהנו על חדוות היצירה הציונית. היה שיתוף פעולה מתוך אהבה ושלום ולא מתוך רצון של עימותים ומחלוקות. המקום הזה היה אמור להיות סמל לשלום, לריבונות ולעיבוד קרקע משותפת".

 

עפולה: מפגש פסגה של כל ראשי הרשויות באזור

|