המדור הכלכלי: מה צריך כדי להצליח בעסקים?

הטור הכלכלי של היועצת העסקית עליזה פרץ: השלבים לצמיחה אישית

• הסלוגן של העסק שלי הוא "צמיחה אישית הצלחה עסקית"

הבחירה בו הגיעה לאחר שלאורך שנות עבודתי בבנק במחלקות העסקיות ליוויתי מאוד לקוחות שחלקם הצליחו בעסק וחלקם נכשלו, חלקם סגרו את העסק ולא נהנו מכל ההשקעה, ולא הצליחו להגשים את חלומם, כי משהו באישיות שלהם מנע מהם לצמוח ולהתקדם.
מה הם התכונות של האנשים שכן מצליחים בעסקים ובחיים בכלל?
אותם אנשים מנהלים את העסק ואת חייהם ממקום של אחריות ומחויבות, ולכן לפני שאני מתחילה תהליך של ייעוץ לווי ופיתוח עסקי, אני שואלת את בעל העסק כמה הוא מחויב לתהליך ולוקח אחריות על הפעולות שלו. אם אנחנו לא מחויבים לתהליכים השונים שעלינו להטמיע בעסק על מנת לצמוח ולהוביל את השינוי לרווחה כלכלית, אנחנו מבזבזים זמן וכסף יקר.

• השלבים לצמיחה אישית

להרחיב את התודעה: לשנות את הסיפורים הפנימיים שאנחנו מספרים לעצמנו, סיפורים שמוטבעים בנו מהילדות, שההורים, מורים וחברים, מהסביבה שבה גדלנו, שאין לנו את היכולת והכישורים להצליח. לכל אחד יש את היכולות והעוצמות להצליח, יש לחזק את האמונה העצמית, ולכן עלינו להשקיע באימון ולמידה, לבנות סדר עדיפויות שיעלו בקנה אחד עם השאיפות שלנו.
מהן הבחירות שלנו: איפה נמצא הפוקוס שלנו? האם אנחנו מחליטים לבחור לנהל את העסק בצורה מיטבית, לבנות שיגרות ניהול, להגדיר משימות, לתעדף אותם ולקבוע תאריכי ביצוע, לנהל יומן, לנהל את הזמן שלי. כל יום עליי להשתפר, כל יום עליי להגיע לתוצאות טובות יותר.
קבלת החלטות: "החלטה היא רק ההתחלה. כשמישהו מקבל החלטה, הוא בעצם קופץ לתוך זרם חזק שיישא אותו למקומות שכלל לא חלם עליהם בשעה שהחליט." (פאולו קואלו)
הדרך בה אנחנו מקבלים החלטות בחיים היא מראה לדרך בה אנו מנהלים או לא מנהלים את החיים שלנו. כל שינוי, כל התחלה כרוכים בהחלטה חדשה, כל החלטה עסקית מגדילה את כושר המנהיגות ובכך ההישגים גדלים וההשפעה על חיי תגדל באופן דרמתי.
אז חברים, תחיו מתוך תשוקה, תקבלו החלטות באומץ ותעשו את הבחירות הנכונות לכם. החיים קצרים, תמצו אותם עד תום.