המדור הכלכלי: לוקחים אחריות על העסק

הטור הכלכלי של היועצת העסקית עליזה פרץ

בתהליכי הליווי העסקי אני פוגשת מגוון רחב של אנשים: אנשי מקצוע, מקצועיים בתחומם, אך בכל מה שקשור לניהול עסקי יש פערים רבים בין המקצועיות( כבעל מקצוע) לבין ניהול העסק ממקום של תכנון, סדר, מוטיבציה ומיקוד. פה האישיות של בעל העסק היא שתקבע את הצלחתו בעסק, עד כמה הוא מוכן ל"עשות הכל" על מנת להצליח, להתחייב ולקחת אחריות ולנהל את העסק ולשלוט במספרים.
אז מה בעצם מונע מאותם בעלי עסקים להגיע להצלחה אישית ועסקית, מהם החסמים והפחדים שמנהלים אותם ביום יום.

• פחד מתחרות שלא יעתיקו ויגנבו ממני

כאשר אנחנו מרגישים בטוחים במקצועיות שלנו, בשרות שלנו, אין פחד מתחרות. היכולת שלנו להבין שאנחנו נותנים את המקסימום שלנו הן מבחינה מקצועית ושרירותית, מול מספר בעלי עסקים שנותנים שרות בדיוק כמוכם, לא צריכה להדאיג אתכם מכוון, שיש המון לקוחות שצריכים אתכם. כאשר אתם מרגישים בטוחים שאתם מעניקים ללקוחות תמורת השירות והמוצר שרכשו, אין צורך לפחד מתחרות. הטיפ שלי: תאמינו בעצמכם ותתנהלו ממקום של תשוקה ואנרגיה גבוהה. היקום מתגמל אנשים ממוקדים שמבצעים את הפעולות לקידום העסק שלהם.

• הפחד ממצלמה

בעולם שבו חלק ניכר מהשיווק שלנו מתבצע בעולם המדיות החברתית, פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, סטורי ורילסיים – קיים פחד לעמוד מול מצלמה ולספר לעולם מה היתרון היחסי שלנו, מה הבידול כבעל עסק ולמה כדאי לכם לקוחות יקרים לרכוש את שרותי בעל העסק.
ככה תרוויחו יותר חשיפה ולקוחות. אז בלשון עממית: 'אל תדפקו חשבון' לסביבה, חזקו את המיקוד הפנימי ושחררו ביקורתיות ושיפוטיות כלפי עצמכם.

• פרפקציוניזם

חסם זה הוא לטוב ולרע. היכולת לרדת לפרטים הקטנים בד"כ מקדמת אותנו לעבר הוצאת המוצר או השרות בצורה מקצועית והטובה ביותר, אך מדד השלמות יכול גם לעכב אותנו. הרבה בעלי עסקים לא מוצאים מוצרים מכיוון שלטענתם המוצר לא מושלם ובכך משלמים מחירים רבים, מאבדים זמן, כסף ואף מרגישים לעיתים תסכול ותקיעות במקום.
הטיפ שלי במקרה הזה: לשחרר את הרצון להיות מושלמים, לצאת לדרך ולדייק תוך כדי תנועה.