אימה ביישוב גן נר: "הכלב ננעל על הרגל וגרם לחתך של 12 ס"מ"

היישוב הקהילתי השלו גן נר שבגלבוע סוער בשבוע האחרון בעקבות מספר מקרים של תקיפות ונשיכות על ידי כלבים משוטטים. באחד המקרים הותקף אלי קרוב על ידי שני כלבים אימתניים שלא הרפו ממנו קרוב לעשרים דקות. בעקבות זאת הוא נזקק לטיפול רפואי ותפרים במרכז הרפואי העמק בעפולה. "זו לא תופעה חדשה. בעלי הכלבים חייבים לקחת אחריות ויפה שעה אחת קודם", אמר השבוע תושב היישוב

תושבי גן נר שבגלבוע מתמודדים, לדבריהם, בעת האחרונה עם מספר רב של כלבים משוטטים שמטילים אימה בקרבם. התופעה הפכה לאחד מנושאי השיחה המרכזיים בקבוצת הפייסבוק של היישוב "גן נר שלי" – ובפוסטים רבים שהעלו התושבים הם הביעו את כעסם על בעלי הכלבים שמאפשרים להם להסתובב ללא רצועה.
בשבוע שעבר התרחשה עליית מדרגה בכל הנוגע לתופעה, כאשר אלי קרוב, מותיקי הישוב, הותקף על ידי שני כלבים אימתניים בשעת לילה מאוחרת, בסמוך לבית הספר "נר הגלבוע". קרוב, שרכב על אופניו, ניסה לנוס מהכלבים, אך אלו לא הרפו ממנו במשך 20 דקות. בעקבות התקיפה נגרמו לו מספר חתכים עמוקים ברגלו. אחד החתכים הוא לאורך 12 ס"מ ובעקבות זאת הוא נזקק לטיפול רפואי במרכז הרפואי העמק בעפולה. למערכת "חדש בעמק" נודע על לפחות שני מקרים נוספים של תקיפות ונשיכות של כלבים ביישוב בעת האחרונה.

• "הכלבים תקפו באמוק"

רעייתו של אלי, דבורה, סיפרה: "בגן נר יש כלבים משוטטים כל הזמן ולא מדובר בתופעה חדשה. כבר שנים רבות מסתובבים ביישוב כלבים ללא השגחה של בעליהם ומכאן מתחילה הבעיה. אני באופן אישי הגעתי למצב של חשש לצעוד לבד ברחבי היישוב שמא יתקוף אותי כלב כזה או אחר ואני יודעת על תושבים נוספים שחוששים כמוני. אנחנו כבוגרים עוד יכולים להתגונן פחות או יותר, אך מה יקרה אם ילד יותקף? בעלי אלי יצא לרכיבה אחרי התאוששות מקרסול מרוסק ובמסגרת ההתאוששות הומלץ לו לצאת לרכיבה קלה על אופניים וזה אכן מה שהוא עשה. לא רחוק מביתנו הוא הותקף על ידי שני הכלבים.
הוא זעק לעזרה אבל אף אחד לא שמע אותו ולכן הוא ניאלץ להיאבק בשני הכלבים בכוחות עצמו. במשך כעשרים דקות הוא ניסה לברוח עם האופניים ללא הצלחה. בכל הזמן הזה הכלבים תקפו אותו באמוק, הם פשוט 'קרעו' לו את הרגל בשלושה מקומות, והכי מעציב שזה קרה ברגל הפגועה שלו. זה קרה בלב היישוב.
רק אחרי זמן רב של מאבק הוא הצליח להשתחרר ולחזור הביתה מדדה. כשהוא נכנס המראה לא היה פשוט בלשון המעטה ומיהרנו יחד לבית החולים העמק בעפולה. לאחר אבחנה ראשונית החליטו הרופאים לתפור את הנשיכה ברגל, בעקבות העומק שלה, למרות שלא נהוג לעשות זאת במקרים של נשיכות כלבים. 'בילינו' בבית החולים עד השעות הקטנות של הלילה ובסופו של דבר אלי שוחרר, לא לפני שהוא קיבל זריקה נגד כלבת".
בני הזוג קרוב לא יודעים מיהם בעלי הכלבים שתקפו והניסיונות לאתרם עד עתה עלו בתוהו, "מיד לאחר האירוע הזמנו משטרה ואת לוכד הכלבים של המועצה ולזכותם ייאמר שהם הגיעו מהר ופעלו במקצועיות. באותו היום לקחו מספר כלבים להסגר, אך התברר כי אלו לא היו הכלבים התוקפים".

"כבר שנים רבות מסתובבים ביישוב כלבים ללא השגחה של בעליהם". צילום: המחשה, סמירקל, אתר Flickr
"כבר שנים רבות מסתובבים ביישוב כלבים ללא השגחה של בעליהם". צילום: המחשה, סמירקל, אתר Flickr

• "הכלבים בטוח לא אשמים בסיפור הזה"

לדברי דבורה, תושבי היישוב חייבים לקחת אחריות מיידית על כלביהם ולא להותיר אותם משוחררים מחוץ לביתם, "על התושבים להבין שאירועי תקיפה שכאלו יכולים להיגמר הרבה יותר רע ומעבר לכך, פוגעים הלכה למעשה באיכות החיים שלנו, התושבים. אני גם מצפה שהמועצה תאכוף את נושא הכלבים המשוטטים. אם אנשים ייפגעו בכיסם וישלמו קנסות, הם ידאגו שהכלבים שלהם לא ישוטטו ויהוו איום. אני יכולה להוסיף שאם הייתי מכירה את הבעלים של הכלבים שתקפו את בעלי, לא הייתי נרתעת מלתבוע אותם. אף אחד לא רוצה לעבור חוויה שכלב ננעל על הרגל וגורם לחתכים שכאלה", סיכמה קרוב.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"בגן נר יש כלבים משוטטים כל הזמן ולא מדובר בתופעה חדשה. כבר שנים רבות מסתובבים ביישוב כלבים ללא השגחה של בעליהם ומכאן מתחילה הבעיה", אומרת דבורה קרוב, תושבת ותיקה ביישוב הפסטורלי. "לא ייתכן שמדי יום אסתובב בכל רחוב ביישוב ואראה שם מספר כלבים משוטטים ללא בעליהם וללא רצועה. חלק מהכלבים מסתובבים לבד וחלק כחבורה. זה דורש מענה מיידי", הוסיף תושב נוסף


תושב נוסף מגן נר, שהעדיף להישאר בעילום שם הוסיף: "אני חושב שהתושבים חייבים לגלות מודעות ועירנות מוגברת לכל התופעה, בעיקר בעקבות מה שקורה בשבועיים האחרונים. בסופו של דבר כולנו חיים יחד ביישוב ואף אחד לא רוצה להיפגע. אני גם חושב שהמועצה צריכה לאכוף את הנושא ביתר שאת, בכדי למנוע הישנות של המקרים והאירועים, בטח ובטח בתקופת הנוכחית בה התלמידים מצויים בחופשה הגדולה. הכלבים בטוח לא אשמים בסיפור הזה. לא ייתכן שמדי יום אסתובב בכל רחוב ביישוב ואראה שם מספר כלבים משוטטים ללא בעליהם וללא רצועה. חלק מהכלבים מסתובבים לבד וחלק כחבורה. זה דורש מענה מיידי. בעלי הכלבים חייבים לקחת אחריות ויפה שעה אחת קודם", סיכם התושב.

תושבת נוספת כתבה בקיר הפייסבוק של היישוב: "מה עוד צריך לקרות או מה צריך לעשות כדי שתפסק התופעה המכוערת הזו? עד מתי תושבי הישוב ימשיכו לשחרר את הכלבים שלהם ללא השגחה?! זה פשוט מקומם! כולם סובלים מזה: גם הכלבים שעלולים להידרס ולהיפגע בדרכים אחרות, גם התושבים. רק את בעלי אותם הכלבים זה לא מטריד. העיקר שהם לא צריכים לטייל עם הכלב".

• "הפיקוח זמין לכל קריאה ומתייצב במהירות עבור כל קריאה"

מהמועצה אזורית הגלבוע נמסר: ״הפיקוח הווטרינרי מקיים פעמיים בשבוע סיורים יוזמים ביישובי המועצה, במטרה לאתר וללכוד כלבים משוטטים. בנוסף על כך, הפיקוח זמין לכל קריאה ומתייצב במהירות עבור כל קריאה שמתקבלת מהתושבים. יצוין כי כל קריאה שכזו היא לא רק עבור תפיסת הכלב המשוטט אלא מנוצלת לצורך סיור מקיף ביישוב לצורך איתור כלבים אחרים.
לצערנו מקרי הנשיכה האחרונים שדווחו בוצעו על ידי כלבים שננטשו ע"י בעליהם. זה המקום לחזור ולהדגיש את מחויבות בעלי הכלבים, להשגיח עליהם כך שלא יהוו מטרד ציבורי"

״לאמת יש רק צד אחד והיא יצאה לאור היום״

|