הורים בגלבוע יוצאים במחאה נגד הכוונה להפריט את מעונות היום

ההורים זועמים וטוענים כי איש לא שיתף אותם בהליך ההפרטה הצפוי. "היכן השקיפות ושיתוף הפעולה בין ההורים, הישובים והמועצה ולמה כל התהליך נעשה במחשכים?", אומרים ההורים. עובד נור: "נכנסנו להליך איתור שותף להפעלת למעונות היום, תוך חיוב הגוף הנבחר בהשקעה כספית בשיפוץ המבנים ותוך כדי הקפדה על שימור האופי החינוכי הייחודי, התכנים הקיימים, וללא פגיעה בשירות הניתן לתושבים". תמונה: המחשה באדיבות אתר מוא"ז הגלבוע

פתיחת שנת הלימודים תצא לדרך רק בעוד קצת יותר מחודש, אבל במספר יישובים בגלבוע הרוחות כבר סוערות, כל זאת בעקבות כוונת המועצה להפריט חלק ממעונות היום ביישובי תענך, מגן שאול והיישוב הקהילתי גן נר.
ההורים זועמים על מקבלי ההחלטות במועצה וטוענים כי לא שיתפו אותם בתהליך ההפרטה שכבר יצא לדרך עם מכרז שפורסם למציעים פוטנציאליים. זעם נוסף מגיע מכיוון הסייעות והמטפלות שטוענות אף הן כי לא היו שותפות למהלך וכי הן חוששות לתנאי העסקתן.

• "הצילו, אמא, מפריטים את הגן שלי"

כחלק מהמחאה החלה התארגנות לערוך הפגנה נגד הכוונה ביום ראשון הקרוב, במטרה למנוע את ההפרטה שלדברי מספר הורים נרקמה במחשכים והתגלתה כיד המקרה. מארגני ההפגנה כתבו בפייסבוק בדף הפנייה לתושבים: "חשוב שכל מי שיש לו ילדים ונכדים שלומדים או עתידים ללמוד באחד מהפעוטונים של המועצה, יקום עכשיו ויביע את התנגדותו. את המהלך שיצא לפועל בשבוע הבא לא יהיה ניתן לבטל לאחר שיצא לדרך. זה ישנה את תנאי החינוך שנים קדימה. אנחנו פונים לכולם! תשתפו, תפיצו ותבואו". במקביל נתלו ברחבי המועצה שלטים עליהם נכתב: "הצילו, אמא, מפריטים את הגן שלי".
בדף פייסבוק של מטה מאבק שהוקם בעקבות ההחלטה נכתב להורים: "החלטנו להרים את דגל המחאה ״להצלת החינוך בגלבוע. גורל ילדינו הוא באחריותנו ולא ניתן לעשות הון על חשבון הילדים שלנו, וללא ידיעתנו". לצד ההפגנה צפויים ההורים להביע את מחאתם בישיבת מליאת המועצה הקרובה שתיערך היום בשעה שש במועצה.

• "אני שואל היכן השקיפות ושיתוף הפעולה בין ההורים לישובים ולמה כל התהליך נעשה במחשכים?"

ניר בן שמחון, 46, מנהל מחלקת בנין באוניברסיטת חיפה, תושב חבר והורה לשלושה ילדים אמר: "ילדיי אומנם כבר בבית הספר ובגן חובה אבל החלטתי לחבור למאמץ במטרה לשנות את ההחלטה העגומה הזו. היום זה פוגע בשכניי וחבריי הקרובים ומחר נושא דומה ייפגע בילדיי.
אני מצפה מהמועצה שישקיעו בילדנו את המקסימום במטרה להעניק להם את החינוך המיטבי, זה המסר. הזעם מגיע מכל היישובים ומכל ההורים בצורה הכי נחרצת שיש ויש איחוד מוחלט סביב הסוגיה הזו.
זו החלטה קרדינאלית שהתקבלה לצערי ללא שיתוף ההורים והישובים הרלבנטיים. הפעוטונים הם קריטיים לחינוך הילדים וגיבוש האישיות שלהם. חברת ניהול, מעצם טבעה, רוצה קודם כל להרוויח. פעוטונים זו השקעה לעתיד ולא רווח. קיימת סתירה מהותית בין שני אלה. אנו מצפים באופן טבעי אך בהחלטיות גמורה, כי תהליך מהותי כזה מחייב הסכמה של ההורים והיישובים.זה לא נעשה, וזה מחייב אותנו להוביל לשימוש בכל ההליכים החוקיים העומדים לרשותנו, ועד אז לא נאפשר קבלת החלטה הנוגעת לגורל ילדנו ומהווה שינוי של המצב הנוכחי. מבחינתנו יש אחריות אחת, והיא של המועצה.
חינוך ילדים, לבטח פעוטות, איננו עניין של חברת ניהול, ולבטח לא שאלת רווח או הפסד. כאן צריכה להיות השקעה נטו, ללא שיקולים אחרים. אנו פונים לראש המועצה וחברי המליאה הפעם בעדינות ולשון בקשה נא לא לדון, ולבטח לא לקבל החלטות על גבינו וגב ילדינו. זה העתיד שלנו ושם אנו לא רק מצפים אלה גם מחייבים השקעה של כל המשאבים והיכולות כדי שילדינו יגדלו להיות הטובים ביותר. חברת ניהול לעניין זה, איננה דומה לחברת קייטרינג של הסעדה או ניקיון. מעבר לכך אני שואל היכן השקיפות ושיתוף הפעולה בין ההורים לישובים ולמה כל התהליך נעשה במחשכים?".

• "פה כבר לא מדובר בפוליטיקה אלא בחינוך ילדנו וכאן לא נוותר"

אם מהגלבוע שהעדיפה להישאר בעילום שם הוסיפה: "כולי תקווה שהמהלך הזה יסוכל ויפה שעה אחת קודם. הנושא הזה הפך לשיחת היום בכל רחבי היישובים בהם צפויה להתרחש ההפרטה. פה כבר לא מדובר בפוליטיקה אלא בחינוך ילדינו וכאן לא נוותר. להפרטה הזו יש רק חסרונות ואני שואלת למה במועצה לא מנסים להחיל אותה בכל יישובי המועצה. למה רק בתענך. יש ישובים שבם מופעלים פעוטונים על ידי המועצה. מנקודת ראותי ההפרטה תוביל להרס החינוך. אני גם שואלת למה לעשות את המהלך הזה בסמיכות כל כך קרובה לפתיחת שנת הלימודים. כאם ותושבת הגלבוע קשה לי מאוד לראות שמתבצע פה מהלך שכזה".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• המוא"ז גלבוע: "בכל שת"פ, תהייה המועצה שותפה מלאה והמחליטה הבלעדית- בגיבוש וניהול התכנים הפדגוגיים"

מהמועצה האזורית גלבוע נמסר בתגובה: "המועצה האזורית גלבוע יוצאת למהלך לטובת שיפור, קידום וייעול מעונות היום במועצה. במכתב עדכון שנשלח להורים ולצוותים החינוכיים, עדכנה המועצה על הליך איתור גוף מפעיל חיצוני, לצורך שיתוף פעולה בניהול מעונות היום. המהלך נועד להבטיח את המשכו של החינוך האיכותי בגלבוע, ללא שינוי במחיר להורים, ותוך שדרוג ניכר במבני המעונות ביישובים
לאחר כל הבדיקות והתהליך שיכלול שיתוף הציבור תתקבל החלטה".
בעדכון שהופץ מסבירים במועצה כי מדובר בהליך הכרחי לנוכח הצורך המידי בשדרוג ושיפוץ חלק גדול ממבני המעונות במועצה. עוד הוסיפו במועצה: "מסגרת בחירת הגוף המפעיל תכלול מימון חיצוני לשיפוצים וקיומם של מתחמים איכותיים, המספקים שירות חינוכי ומקצועי ברמה גבוהה. המהלך יעשה בהדרגה תוך הקפדה על שימור האוטונומיה הפדגוגית, וצוותי העבודה הקיימים".

• "אנו מזהים צורך חיוני בהשקעה מהותית בשיפוץ ושיפור מבני החינוך"

במכתב ששלחה המועצה לסייעות והמטפלות נכתב: "בשיתופי הפעולה הנבחנים עומדים שני תנאים מרכזיים: בכל שת"פ, תהייה המועצה שותפה מלאה והמחליטה הבלעדית- בגיבוש וניהול התכנים הפדגוגיים והפעילויות, והיא גם תקיים בקרה שוטפת על כך. ובנוסף, הצוותים הפעילים היום ישמרו ולא יפגעו תנאי העסקתם. יש לנו מטפלות נהדרות ואין לנו כוונה לוותר עליהן או לפגוע בתנאי העסקתן!"

עובד נור
ראש מוא"ז הגלבוע עובד נור מבקש לשפר את מבני החינוך בגלבוע

עובד נור, ראש המועצה: "אנו גאים מאוד במערכת החינוך שלנו, הכוללת חוזקות מוכחות בהישגים פדגוגים, תכנים איכותיים, וצוות מסור ואיכותי. יחד עם זאת, אנו מזהים צורך חיוני בהשקעה מהותית בשיפוץ ושיפור מבני החינוך באופן שיבטיח סביבה איכותית וראויה לילדינו. בנוסף, ברור לנו, שיש מקום לשיפור בניהול המקצועי בכדי לעצור התנהלות גרעונית. לפיכך, נכנסנו להליך איתור שותף להפעלת למעונות היום, תוך חיוב הגוף הנבחר בהשקעה כספית בשיפוץ המבנים ותוך כדי הקפדה על שימור האופי החינוכי הייחודי, התכנים הקיימים, וללא פגיעה בשירות הניתן לתושבים".
בהמשך לדברי עובד נור, מדגישים במועצה כי אין כוונה להתעלם מהצורך בשיפור הניהול המקצועי שעד כה גרר גרעון שנתי, קבוע ומתמשך, בסדר גודל של מעל ל- 2 מיליון שקל. מנגד, לדברי המועצה היא תמשיך להשקיע ולממן עלויות "תקינה עודפת" המגולמים להעסקת יותר מטפלות, ומעל התקן הנדרש במקומות שהיא רואה בכך חשיבות. כאמור, לדברי המועצה, כל התהליך לא יגרור עמו שינוי בתשלומי ההורים, שימשיכו לשלם את התשלום שנקבע ע"י משרד התמ"ת.
לנוכח המהלך הנ"ל, מבקשים במוא"ז גלבוע להדגיש ולחדד: "חינוך בכלל ובגיל הרך בפרט עומד בראש סדר יומנו ואנו פועלים בהתאם לכך. אנו בתחילת התהליך שבסיומו תבחר עמותה שותפה, שתעבוד תחת חוזה מחייב, לפיו המועצה היא המחליטה הבלעדית בגיבוש וניהול התכנים הלימודיים, ומקיימת בקרה שוטפת. לא יהיו תכנים אחרים או שונים באותם גנים שתפעיל העמותה, והצוותים הנפלאים הפעילים היום, ימשיכו בפעילותם המבורכת. בכל מקרה, המהלך כולו יעשה רק לאחר הבטחת דרישותינו וגם אז- באופן מדוד ובחלק מהמעונות."

״לאמת יש רק צד אחד והיא יצאה לאור היום״

|