"הבנתי שאם רוצים לממש חלומות צריך להיות אדון לעצמך"

יוצרת, מביימת, רוקדת ומפיקה: הכוריאוגראפית והבמאית המוערכת מיכל חקוקי מעפולה "מרחפת" מפרוייקט מסקרן אחד למשנהו. בימים אלה היא עמלה על ניהול מרכז גדול למחול וספורט בבירת העמק ועבודה על סרט חדש. אנרג'ייזר. צילום: בועז יוסיפוף

הכוריאוגראפית והבמאית מיכל חקוקי, 39, מעפולה, היא אשת מקצוע מוערכת בקרב העוסקים בתחום עם רזומה מכובד בכל קנה מידה. אחרי שנים ארוכות שעבדה במרכז הארץ, היא שבה להתגורר, לפעול וליצור בבירת העמק ומאז ההספק שלה מרשים.

בחודש מאי האחרון ביימה והפיקה חקוקי, מחזמר עבור תלמידי חט"ב אורן אורט עפולה. במקביל היא הקימה קבוצות ג'אז ו- hip hop  באקדמיה למחול, ובין לבין היא ביימה והשתתפה בוידאו דאנס חדש שזכה לשם "צבעים". הוידאו דאנס חוקר את יכולות הגוף במעוף. בימים אלו הוא מוצג בתערוכה שפתוחה לקהל הרחב במתחם Ma Mu Mi בכפר סבא בין השעות 10:00-22:00.

• "אני מסתכלת סביבי ויודעת בוודאות שמה שאני מספיקה בשנה אנשים לא חולמים בחצי חיים"

"הרעיון לסרט נבע מחלום", מספרת חקוקי, "ראיתי כל הזמן את הצורך לרחף אבל הבנתי שלגוף יש את המגבלות שלו והשאיפה שלו תמיד להגיע לקרקע. התחלתי לחקור ולנסות להבין כמה זמן שני גופים יכולים לנצל את מיטב האנרגיה תוך כדי מעוף".

מיכל חקוקי יחד עם ליאור ז'יגלו בוידאו דאנס "צבעים" צילום: cesar birger
מיכל חקוקי יחד עם ליאור ז'יגלו בוידאו דאנס "צבעים" צילום: cesar birger

בסרט משתתף ליאור ז'יגלו, שצעיר ממיכל ב – 18 שנה. ליאור מגיע מעולם הפרקור – מרחף מעל מבנים וקופץ מבניינים. "ביום שראיתי אותו בהופעה משותפת שלנו על הבמה הבנתי שזה האדם איתו ארצה לחקור את הנושא. בתחילה מעט תהיתי איך אוכל פיזית להשוות ולהתקרב לרמת הביצוע שלו. הוא 'מתאבד' תוך כדי ביצוע ואין לו כלל פחד בעיניים. הוא צעיר ובכושר מעולה ואילו אני בסך הכל סקרנית ובכל פעם אחרת חולמת חלום ומצלמת אותו – אבל כלל לא ברור שזה בר ביצוע. העבודה המשותפת הניבה סרט מסקרן בו שתי הדמויות מנהלות דיאלוג של קרבה והדיפה תוך כדי ריחוף. המניע שלי הוא ניצול מקסימאלי של היכולות האישיות שלי בכל התחומים. ככה אני מתייחסת בכלל לחיים. הבנתי שאם רוצים לממש חלומות צריך להיות אדון לעצמך ולממש בכל פעם מחדש שאיפה אחרת. השליטה הזו על החיים מייעלת את כל הנעשה ומחדדת את העשייה העצמית. אני מסתכלת סביבי ויודעת בוודאות שמה שאני מספיקה בשנה אנשים לא חולמים בחצי חיים".

מיכל כתבה את שיר הנושא של הסרט "צבעים" המתאר אישה שמחליטה לעזוב את בן זוגה ולצאת לדרך חדשה. כמו בסרטה הקודם "ביני ובינם" גם הפעם מיכל בחרה לביים לבדה. את המוזיקה לסרט כתב המוזיקאי שאול הדר. "יש מחיר לממן עשייה כזו לבד אבל יש בזה גם המון כוח. אני זו שבוחרת עם מי לעבוד ואני אומרת את המילה האחרונה. נכון, בהשקעה כזו אנשים רואים בעיקר את הטירוף לממן סרט ותערוכה כזו לבד אבל יש בזה גם כוח עצום. אתה לא מחכה שדברים יקרו – אתה פשוט יוצר".
בימים אלו מיכל מתמקדת בניהול עתידי של מרכז גדול למחול וספורט בעפולה וכן היא עובדת על סרט חדש.

מנגלים ורמקולים מחוץ לתחום: הפנים החדשות של הסחנה

|

פסח 2024: אז איפה תבלו

|