האריזה של מוצר יפה? לידיעתכם, המראה יכול להטעות!

טור הבריאות של ציפי ליבנה: "זה די מפחיד כמה סוכר אנשים אוכלים בגלל חוסר ידע ו/או מודעות על כמות הסוכרים המוחבאים באוכל שאנחנו קונים בסופר, אפילו בדברים שנחשבים בריאים."

לפני זמן מה, בטיול של המשפחה המורחבת, עצרנו בתחנת דלק לריענון קטן. האחיינית שלי הושיטה לי בקבוק של משקה בריאות עם זרעי צ'יה ואמרה "ציפי, זה עם זרעי צ'יה, זה בטח בריא, לא?".
לקחתי את הבקבוק, קראתי את הרכיבים והסימון התזונתי, והראיתי לה שחוץ מכמות קטנה מאוד של זרעי צ'יה שייתקעו לה בשיניים, היא תוקעת לעצמה שבע כפיות סוכר מהבקבוק הקטן והיקר של 250 מ"ל.
האמת שזה די מפחיד כמה סוכר אנשים אוכלים בגלל חוסר ידע ו/או מודעות על כמות הסוכרים המוחבאים באוכל שאנחנו קונים בסופר, אפילו בדברים שנחשבים בריאים. אם יש דבר שמקומם אותי, זה כמות המוצרים שמוכרים ברשתות המזון ואפילו בחנויות טבע בתור "מאכלי בריאות" והם ג'אנק פוד לכל דבר ועניין. מוכרים לנו עוגיות המחופשות לאנרג'י בר, גרנולה שרבע מהתכולה הוא סוכר, חטיפים וממתקים אורגניים שמשמינים, מלאים בסוכר וגם מתועשים מכאן ועד להודעה חדשה בדיוק כמו הלא-אורגני (רק יותר יקרים), והרשימה אינסופית.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


הטיפי מציפי – אם חשוב לכם לקנות אוכל בריא, תתרגלו לקרוא את רשימת הרכיבים שעל גבי אריזת המוצרים. הצהרות כמו "אורגני", "רכיבים טבעיים בלבד" ואפילו "דגנים מלאים" לא מבטיחים שהמוצר בריא. הנה כמה כללים ושאלות חשובות להנחות אתכם: אם יש יותר מארבעה רכיבים במוצר, זה לרוב סימן שהמאכל עבר תהליך של עיבוד וצורתו הטבעית לא נשמרה. אם סוכר מופיע במוצר בשלושת הרכיבים הראשונים סימן שיש בו כמות גדולה. האם ילד בן עשר יכול לזהות את הרכיבים? האם אתם יודעים מה הם? אל תיתנו לתעשיית המזון לעבוד עליכם, לא כל מוצר שנראה טבעי או בריא במבט ראשון הוא באמת כזה.

באהבה

ציפי ליבנה, אחות מוסמכת, מומחית לגמילה ממתוקים ובצקים, עורכת סדנאות קבוצתיות, תכניות לליווי אישי וזוגי, ומרצה לקהל הרחב. מייסדת "ציפי ליבנה – משקל בריא וראש חופשי". היכנסו לאתר zlivneh.com

 

בית החלומות: כך תוכלו למצוא אותו

|

פסח 2024: אז איפה תבלו

|