האם בקרוב קווי תחבורה ציבורית של רכבלים בצפון?

במשרד התחבורה צופים כי לאור היתרונות הרבים ברכבל ככלי תחבורה ציבורית, השימוש בו ילך ויגבר בשנים הקרובות. במסגרת זאת, הנחה השר כץ לקדם תכנון להקמת רכבלים במספר מקומות בישראל, מרביתם בצפון הארץ

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, גיבש תכנית מהפכנית להקמת מערך הסעת המונים המבוסס על רכבלים שישמשו כשירות משלים לתחבורה הציבורית (אוטובוסים, רכבות ומוניות) במספר אזורים בארץ.
במשרד התחבורה צופים כי לאור היתרונות הרבים ברכבל ככלי תחבורה ציבורית, השימוש בו ילך ויגבר בשנים הקרובות. במסגרת זאת, הנחה השר כץ לקדם תכנון להקמת רכבלים במספר מקומות בישראל, מרביתם בצפון הארץ.
במשרד התחבורה מדגישים כי הרכבל אינו זקוק לזכויות דרך מיוחדות, וכן שהוא הוא בנוי על עמודים שניתן להקים במקומות שלא תמיד עבירים לתחבורה ציבורית רגילה. עוד הוסיפו במשרד  התחבורה כי הוא מאפשר לגשר בין מקומות הררים למישור ולהעביר אוכלוסיה רבה ממקום למקום בזמן קצר.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


אחד הפרוייקטים המסקרנים שעל הפרק הוא רכבל טבריה המושבה שעל שיחבר בין תחנת הרכבת העתידית עפולה-טבריה ובין העיר העתיקה.
במסגרת התוכנית משרד התחבורה הקים צוות תכנון מקצועי הכולל יועצי תחבורה מחו"ל ומומחים בתחום הרכבלים, לקידום התחום בישראל. הצוות יפעל גם מול וועדות התכנון לקידום תכניות סטטוטורית והוצאת היתרי בנייה לרכבלים.
בתוכנית של משרד התחבורה גם הקמת רכבל הכרמל בחיפה, שיחבר בין תחנת מרכזית המפרץ לאוניברסיטת חיפה והטכניון, רכבל למירון שיחבר בין צומת שבע (צומת חנניה) לקבר הרשב"י, ויתנשא לגובה של 500 מטרים ורכבלים נוספים בזכרון יעקב, חריש, מעלות-תרשיחא ומעלה אדומים.

 

מרגש: פינת ההנצחה של ליאב

|

פעילויות חינוכיות ערכיות ומשמעותיות בעמק יזרעאל

|