דרבי אזורי: האם עפולה "תתחשב" בנצרת עילית?

כשהיא שפופה ומאוכזבת מאי ההעפלה לפלייאוף העליון, הפועל עפולה תפתח הערב (19:00) את משחקיה בפלייאוף התחתון עם דרבי מסקרן מול נצרת עילית, שנמצאת בסכנת ירידה. יש מי שסבורים כי עפולה אולי "תתחשב" בשכנה המסובכת, אבל שחקן בכיר בעפולה טוען: "נעלה לשחק בלי סנטימנטים. לא נתחשב בצרות של נצרת עילית"

אחרי האכזבה הגדולה מאי ההעפלה לפלייאוף העליון, הפועל עפולה ואייל לחמן יפתחו את דרכם בפלייאוף התחתון עם משחק ביתי הערב (19:00) מול הפועל נצרת עילית, שמסובכת חזק בתחתית.
הפועל עפולה (מקום 11, 41 נקודות) מגיעה אחרי התבוסה הקשה 4:2 מול הפועל פ"ת במושבה, שהורידה את הקבוצה לפלייאוף התחתון, שמשמעותו כישלון חרוץ. הפועל עפולה, צריך להודות, אין לה יותר מדי על מה לשחק, כי הסיכוי שהיא תרד ליגה הוא נמוך ביותר. מצד שני, עפולה רוצה להחזיר לעצמה את מצב הרוח ולמנוע הסתבכות מיותרת בתחתית, ולשם כך היא צריכה לנצח הערב את נצרת עילית.

• לנצרת עלית זה כמו גמר גביע

מנגד, הקבוצה של רפי בוסקילה מגיעה אחרי ניצחון 2:0 מול נועלת הטבלה קרית גת שהשאיר אותה בחיים. נצרת עילית מתייחסת למשחק הזה, ובעצם כמו ליתר המשחקים שנותרו לה עד לסיום העונה, כמו אל גמר גביע כי המצב שלה בטבלה פשוט מאפשר לה לחשוב אחרת. שני המפגשים האחרונים בין הקבוצות בליגה הסתיימו בתיקו 1:1. ולמרות שפערי הרמות בין הקבוצות בולטים, לא בטוח שבנצרת עילית יחתמו הפעם גם על תיקו, וזאת נוכח המצב העגום שלה-מקום 15 בטבלה עם 28 נקודות (מרחק 4 נקודות מהפועל ירושלים שבמקום ה-14, מקום שמוביל בסיום העונה למבחנים).

• האם עפולה תתחשב?

היות והפועל נצרת עילית מצויה בסכנת ירידה ממשית, יש גורמים בסביבת הפועל עפולה שסבורים כי הקבוצה עשויה אולי "להתחשב" ביריבה, וזאת בכדי לא להוריד אותה ליגה. שחקן בכיר בהפועל עפולה שלל את הטענות האלה ואמר: "זה ממש לא נכון. אלה טענות מופרכות. המשחקים האחרונים מול נצרת עילית היו מאוד יצריים ולוהטים, כפי שמצופים ממשחקי דרבי. אנחנו נעלה למשחק הזה בלי סנטימנטים. אין לנו שום כוונה להתחשב בצרות של אף קבוצה. כל שחקן רוצה להוכיח את עצמו לקראת העונה הבאה".