דני עטר: "שילמנו ביקר לנו מכל. מלאה הארץ אנדרטאות, אתרי הנצחה וזיכרון"

יו"ר קרן קימת לישראל דניאל עטר השתתף הבוקר בטקס יום הזיכרון בבית הספר 'יד לחמישה' בגלבוע, בוגר בית הספר הוא בן דודו יורם ביטון ז"ל שנפל בלבנון. עטר: "נמשיך את מורשת הנופלים ונזכור אותם תמיד". צילום: גיא אסיאג, ארכיון הצילומים של קק"ל     

בקרית חינוך הרצוג 'יד לחמישה' שבגלבוע, נערך הבוקר (רביעי) טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה. בטקס השתתפו משפחות שכולות, יו"ר קרן קימת לישראל דניאל עטר שבן דודו יורם ביטון ז"ל שנפל במלחמת לבנון הראשונה הוא בוגר בית הספר, סגן ראש מוא"ז בגלבוע דודי בונפיל, ראש מנהל חינוך במוא"ז הגלבוע יאיר ילובסקי, מנהלי בית הספר, מורים, תלמידים ותושבי היישובים שבסביבה.
בית הספר האזורי 'יד לחמישה' נקרא כך על שם חמישה חיילים מגדוד 11 שנפלו בשטח שעליו הוקם בית הספר במלחמת ששת הימים. היחידה שלחמה בג'נין חנתה בשטח והחיילים נהרגו כשמטוסים ירדנים הפציצו את השטח ביום השני למלחמה.
הטקס התקיים ברחבת האנדרטה בחצר בית הספר ונפתח בשמות הנופלים ו'אל מלא רחמים'. יו"ר קרן קימת לישראל דניאל עטר הוזמן לשאת דברים ובנאומו הזכיר את שמות הנופלים ואת סיפור נפילתם.

יו"ר קק"ל עטר עם סגן ראש מוא"ז הגלבוע בונפיל ושניר פרידמן מנהל מרכז הצעירים בגלבוע
(מימן לשמאל) הילה כהן,מנהלת ביה"ס יד לחמישה, יו"ר קק"ל עטר,סגן ראש מוא"ז הגלבוע בונפיל ושניר פרידמן מנהל מרכז הצעירים בגלבוע

"בשבעים שנות קיומה של המדינה ובעשרות השנים שקדמו לה, שילמנו ביקר לנו מכל. מלאה הארץ אנדרטאות, אתרי הנצחה וזיכרון, אשר מידי שנה אנו נאלצים להוסיף להם עוד שמות, עוד חלומות מנופצים, עוד הבטחות שכבר לא יתממשו", אמר עטר בנאומו, "הערב, עם הנפת הדגלים בחזרה לראש התורן וכניסת חגיגות העצמאות כמו באבחה אחת, תיכנס ישראל לעשור השמיני לקיומה. אך עדיין לא נפל בחלקה להגיע אל המנוחה והנחלה וליהנות מרגעים של שקט. עדיין קמים עליה אויביה וזוממים כיצד לזנב בה, להכאיב לה, ולו רק ניתן היה – גם ליטול את עצם קיומה. עדיין אנו נאלצים להקריב את המיטב שבמיטב, כדי לסכל את מזימתם. עדיין, כמאמר המשורר, "אבא בוכה על בן בוכה על אבא". בצד המלחמה על קיום המדינה וביטחונה, אנו מצווים להילחם גם על השלום, כדי למנוע את הרחבת מעגל השכול והיגון".
בנאומו ביקש עטר לזכור את חמשת חללי ההפצצה בחצר בית הספר ואת עשרות בוגריו, את חללי מערכות ישראל כולם. "בזכותם – ולמרות כל המלחמות ואירועי הטרור והאיומים הביטחוניים, שמוסיפים ללוות אותנו גם בעצם הימים האלה – אנו יודעים כי אין ליהודים מקום בטוח זולת במדינת ישראל. אנחנו נוסיף לחזק, לפתח ולשפר אותה, לבנות בה חברה לתפארת. נמשיך את מורשת הנופלים, נשלים עבורם את אשר לא הספיקו, ונזכור אותם תמיד", אמר עטר.
במהלך הטקס הושמעו גם קטעי נגינה והונחו זרי פרחים על האנדרטה מטעם המשפחות השכולות, קרן קימת לישראל, תלמידי בית הספר, המועצה האזורית הגלבוע ויישובי המועצה.