דור העתיד של יקנעם קיבל הצצה אל מאחורי הקלעים של תעשיית התרופות

במהלך הסיור, המשתתפים למדו על התהליכים שעוברים המוצרים בכל השלבים, החל מתהליך הייצור ועד דרכי ההפצה של המוצרים בארץ ובחו"ל. צילום: צילום: מחשבה טובה

כחלק מתכניות הקיץ ביקנעם של עמותת מחשבה טובה, התקיים השבוע סיור מרתק ומסקרן בחברת הטכנולוגיה "אוניפארם" ,במטרה להכיר ולחשוף בני נוער, משתתפי התכניות אקו-טק ו – APP2U girls אל הפיתוחים החדשנים בתחומי הייצור והאריזה של חברות טכנולוגיות בתעשיית התרופות.
במהלך הסיור, המשתתפים למדו על התהליכים שעוברים המוצרים בכל השלבים, החל מתהליך הייצור ועד דרכי ההפצה של המוצרים בארץ ובחו"ל. הנערים והנערות זכו להיכרות משמעותית עם החברה המארחת ע"י גיל תומר, מנכ"ל שותף בחברת "אוניפארם" וקיבלו מידע מקצועי ביותר ותובנות שימושיות שסייעו להם להבין תהליכים מורכבים ועודדו את השאיפה שלהם להתפתחות אישית במקצועות המדע והטכנולוגיה ולהשתלב בעולם הרפואה המתקדמת.
במסגרת תוכניות הנוער של "מחשבה טובה", המשתתפים לומדים חדשנות, יזמות ופיתוח אפליקציות. לאחרונה בני הנוער האיכותיים אף פיתחו שתי אפליקציות שמטרתן לסייע לאנשים המתמודדים עם אלרגיות.
עמותת מחשבה טובה מפעילה תכניות וחוגים עבור ילדים בעיר יקנעם, החושפות את המשתתפים לטכנולוגיה חדשה ומרתקת באווירה המעודדת סקרנות ולמידה עצמאית, בשילוב הקניית מיומנויות למידה.
הקורסים במסגרת תכניות הילדים נלמדים במתכונת PBL – למידה מבוססת פרויקט, אשר הופכת את המדריך למנחה חשיבה, ומתמקדת בתחומי העניין ובסקרנות הטבעית של הילד. שיטת הלמידה מפתחת מיומנויות חקר וניתוח מידע, סקרנות, תקשורת בין אישית וגם עמידה מול קהל. התוכנית מאפשרת התפתחות של ידע חדש מתוך הנחה כי הקניית חינוך טכנולוגי יזמי תוך חיזוק הביטחון העצמי ופיתוח תחושת המסוגלות כבר בגיל הצעיר תגביר את נטיית הלומדים הצעירים להשתלב בתחומי הטכנולוגיה וההייטק במשך חייהם הבוגרים.
צוות מחשבה טובה ביקנעם ובני הנוער הודו בסיום המפגש לחברת אוניפארם על האירוח והחיבוק הגדול לו הם זוכים כבר כמה שנים, ולגיל תומר המנכ"ל , שמלווה את העשייה של מחשבה טובה מיום הכניסה לעיר יקנעם.