דובוני החלמה חולקו לקשישים בנוף הגליל

מאחורי המיזם עומד שיתוף פעולה מבורך של המוסד לביטוח לאומי, עיריית נוף הגליל, הסתדרות העובדים, שירות התעסוקה, קופת חולים לאומית ועלמה. צילום: דוברות העירייה

מי לא זקוק למעט חיבוק? מקטנים ועד גדולים – כל אחד מאתנו צריך מדי פעם חיבוק חזק ומכיל, מלא באהבה וללא תנאי, כזה שנותן כוח להמשיך הלאה.
על אחת כמה וכמה, חיבוק מעניק כוחות לאנשים שמתמודדים עם מגבלות הגיל המבוגר, כאשר הזקנה נותנת את אותותיה על הגוף, מייצרת חולשה ומשפיעה על מצב הרוח. לצד הצורך הטבעי בחיבוק אנוש, מחקרים מוכיחים כי בובות בדמות דובונים חביבים בקרבתם של קשישים תורמים לא מעט לשיפור מצב הרוח וליצירת קשר רגשי.
"עוד לא נולד האדם שלא יעלה חיוך למראה דובון רך ונעים למגע" הסביר מנהל המוסד לביטוח לאומי מונאם זידאן וציין כי עמותת "דובוני החלמה" לוקחת את הדובון, הסמל לחום ונחמה, והופכת אותו לכלי טיפולי שמחולל שינוי אמתי, באמצעות שיטה המשלבת חשיבה חיובית ודמיון מודרך.
שיטת טיפול מיוחדת זו מעניקה חיבוק שלא נגמר לא רק לחולים אלא גם לקשישים. בנקודה זאת חברו המוסד לביטוח לאומי, עיריית נוף הגליל, עמותת עלמה, קופת חולים לאומית והסתדרות העובדים ויזמו חלוקת דובוני החלמה לקשישים בבית האבות תירוש. ראש העיר, רונן פלוט השתתף במיזם: "היה מרגש לראות את החיוכים על פניהם של דיירי בית האבות. הם שמחו לקבל את  הדובון ואנחנו שמחנו שזכינו בכבוד להעניק להם חיבוק אנושי ובאמצעות מחווה קטנה זו להביע את הכבוד וההערכה שאנו רוחשים להם".

אליקים: משמחים את בנו של החטוף צחי עידן

|

אושר קסרי: ״הקב״ה אוהב אותי״

|

כללית: חייה של מטופלת ניצלו בזכות עירנותו של הדימותן (רנטגנאי)

|