גינת הלב הטוב של איליה

בית הספר ע"ש מנחם בגין בנוף הגליל, בו למד סמ"ר איליה סנקין ז"ל, לוחם גבעתי שנפל בקרבות בעזה, הקים בחצר בית הספר גינה בצורת לב ענק להנצחתו. הגינה נחנכה בטקס מרגש בהשתתפות ההורים השכולים, יורי וטטיאנה והאחות כריסטינה. צילום: דוברות העירייה

סמ"ר איליה סנקין, מנוף הגליל, לוחם בגדוד רותם שבחטיבת גבעתי, נפל ב – 22 בנובמבר בקרבות בצפון רצועת עזה. בן 20 היה בנופלו. משפחתו תרמה את איבריו ובזכותם ניצלו חיים: "איליה חזר והבהיר במהלך כל שירותו בעזה שהוא לא חוזר בלי הילדים החטופים. הוא היה חדור מטרה להציל חיים", סיפרה אחותו כריסטינה.
בבית הספר ע"ש מנחם בגין בו למד איליה זוכרים היטב את הנער החכם והצנוע שבלט בטוב ליבו, ובערך החברות שטיפח עוד בהיותו ילד. יחד עם הוריו, החליטה מנהלת בית הספר, חוה אבוקרט להנציח את זכרו בהקמת גינה בצורה של לב אדום שתעמוד במרכז חצר בית הספר ותשמש את התלמידים למפגשים חברתיים. "במרכז הגינה הקמנו ספסל גדול בצורת לב עליו יוכלו הילדים לשבת במפגשים החברתיים ולספר על גבורתו של איליה וערך החברות שהוביל את דרכו", סיפרה המנהלת, חוה אבוקרט. המחנכת של איליה, שרה קלפאוק, הוסיפה :"איליה הילד שתמיד התנדב לעזור והיה הראשון להירתם לכל בקשה בחפץ לב".

סמ"ר איליה סנקין. צילום: באדיבות המשפחה
סמ"ר איליה סנקין. צילום: באדיבות המשפחה

הגינה נחנכה בטקס מרגש בהשתתפות ראש העיר, רונן פלוט, תלמידי בית הספר, בני משפחתו של איליה, ראש מנהל חינוך בעירייה, מינה קליין, מנהלת מחלקת בתי הספר, בלוריה לאופר.
ראש העיר, רונן פלוט אמר בטקס כי הלב הטוב והרחב של איליה היה סימן ההיכר הבולט שלו: ״איליה היה תמיד מוקף בחברים ובכל מקום שבו היה כולם אהבו אותו. אנו נמשיך להנציח אותו בנוף הגליל וביחד עם משפחתו נמצא את הדרך להנחיל את גבורתו ומורשתו לדורות הבאים" במהלך הטקס התנגן השיר 'גיבור של אמא' שהושמע בלוויה לבקשת האם טטיאנה ובסיום הפריחו ילדי בית הספר יחד עם משפחת סנקין בלונים כחולים ולבנים וברקע השיר 'יחד ננצח'.״

ברוח התקופה: הרמת כוסית לחג הפסח במכללה הטכנולוגית נוף הגליל

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

נפרדנו כך: עלייה של 16 אחוזים במספר המתגרשים בעפולה

|