בשורה משמעותית לתושבי העמק: כבישים 65 ו-66 יורחבו וישודרגו

תקציבים של מיליארדי שקלים יושקעו בשני הכבישים, כבישי דמים, שגבו קורבנות רבים בנפש בשנים האחרונות. במסגרת התקציב, תושבי הגליל התחתון, כפר תבור, עפולה, שיבלי, אום אל גנם ועמק יזרעאל ייהנו גם מהרחבה ושדרוג המחלף בכביש 65, ממחלף גולני – עד צומת דברת. צילום: משרד התחבורה

הרחבה ושדרוג של כביש 65, טיפול בציר מגידו, מחלפים בכבישי הדמים והשקעות של מיליארדים: תקציב משרד התחבורה מביא עימו בשורות גדולות לתושבי העמק וצפון הארץ.
במסגרת התקציב, תושבי הגליל התחתון, כפר כמא, כפר תבור, עפולה, שיבלי, אום אל גנם ועמק יזרעאל ייהנו גם מהרחבה ושדרוג המחלף בכביש 65, ממחלף גולני – עד צומת דברת. מדובר בהרחבה ושדרוג הכביש שכיום מוגדר ככביש דמים, מחלף של 6 צמתים וביטול רמזורים.
התקציב לתוכנית החומש שאושר הא בסך 835 מיליון ₪ מתוך תקציב כולל של מיליארד ו- 85 אלף ₪. הרחבת הכביש תשפר את הבטיחות, תקצר זמני נסיעה. זה חשוב לתושבים, לתיירות, תחבורה, ולהתפתחות היישובים. ראשי הרשויות משוועים להרחבת הכביש הזה כבר שנים.
בכביש 66 המוביל למגידו מצומת התשבי – מדובר בהרחבת הכביש מצומת התשבי עד צומת מגידו לרבות מחלף מגידו בתקציב של כמיליארד שקלים בתוכנית החומש ובתקציב כולל של מיליארד ו- 110 מיליון ₪. מדובר בכביש דמים, מהכבישים העמוסים בישראל שכולל תנועת משאיות אדירה מחיפה לבית שאן.
הרחבת הכביש תאפשר זרימת תנועה, בטיחות וקיצור זמני נסיעה ותסייע גם בתנועה של תושבי עמק יזרעאל.

 שרת התחבורה מירי רגב בבשורה לתושבי העמק. צילום: משרד התחבורה
שרת התחבורה מירי רגב בבשורה לתושבי העמק

תושבי עמק יזרעאל יהנו גם מהשיפורים בכביש 77, בו מקודמת השלמת מחלף המוביל בתקציב של 405 מיליון ₪ בתוכנית החומש ובתקציב כולל של 415 מיליון ₪. מדובר במחלף אסטרטגי – שיאפשר זרימת תנועה ושחרור הפקקים בכל אזור הצפון, וישרת את הרכבת הקלה שאמורה לנוע מנוף הגליל -לחיפה. פרויקט בו הקציב משרד התחבורה סכום של 715 מיליון ₪, כאשר את שאר תקציב ההקמה יוסיף הזכיין שיקבל תגמולים מהתשלום לנסיעה.
בערים נוף הגליל ונצרת ייהנו מכביש 60, ממחלף המחצבות בנצרת והכניסה הדרומית לנוף הגליל בהשקעה של 105 מיליון ₪ בתוכנית החומש והשקעה כוללת של 135 מיליון ₪. הכביש יפצל את התנועת בין נוף הגליל לנצרת כק"מ לפני הצומת הקיים הפקוק, יאפשר פיתוח של אזורי התעסוקה, יקצר לוחות זמנים וישפר נגישות.
בכביש 768 המוביל לעיר טבריה מצומת צומת פוריה – בית חולים פדה פוריה יתווסף נתיב חירום, שיאפשר גישת אמבולנסים מהירה ונוחה לבי"ח – כביש שהוא קריטי לתושבי טבריה, עמק הירדן והסביבה.
שרת התחבורה, תת אלוף במיל' מירי רגב: "תושבי הפריפריה בדרום ובצפון קרובים מאוד לליבי. הבטחתי להם כל הזמן שנעשה הכל כדי לבטל את המרחקים ממרכז הארץ, למען פיתוח האזור ולמען תנועה נוחה, זמינה וזולה. אני בטוחה שתוך חודשים מעטים ייראו את השינויים שהובלנו בתחבורה בהנהגת ממשלת הליכוד בראשות נתניהו ושלי כשרת התחבורה. הבטחתי וקיימתי".