ברוכים הבאים: בויצו ניר העמק דואגים ל'נחיתה רכה' לתלמידים עולים

Tירוע , יצירתי ומחבר בין שלושה תלמידים שעלו זה עתה לארץ לבין תלמידים "הותיקים".
באירוע היחודי, שהתקיים בכיתה ז'2 ובמהלכו הוצגה לעולים החדשים הצעירים מצגת היכרות עם "הישראליות" בכדי להקל עליהם את הקליטה.

בראשית שנת הלימודים הצטרפו לכיתה ז' 2 בכפר הנוער ויצו ניר העמק שלושה תלמידים שעלו ארצה בחודשיים האחרונים מחבר העמים. התלמידים, דימה, יעקב ואנדריי עושים בימים אלה את צעדיהם הראשונים בכפר ומבלים שעות ארוכות ברכישת השפה העברית באולפן בכפר. לצד זאת הם גם שולבו בכיתה ז'2 אותה מחנכת המורה נועה בן חמו. בין היתר התלמידים לומדים בשיעורי המתמטיקה, האנגלית, הספורט והחינוך.
טרם היציאה לחופשת החג ערכה המורה בשיתוף עם התלמידים אירוע מבורך, יצירתי ומחבר בין שלושת התלמידים לתלמידים "הותיקים".
במסגרת המפגש שנערך במהלך הלימודים הוכנה מבעוד מועד מצגת מרשימה ובה מידע רב משלל תחומים בנושא "ישראליות".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בין היתר נחשפו התלמידים למאכלים ישראליים, לזמרים המובילים דוגמת בן אל תבורי וסטטיק, לסמלי המדינה, לאפליקציות מרכזיות דוגמת "וואטס אפ" ו"סנאפצ'ט" האהודות על הדור הצעיר ועוד. התלמידים זכו גם לתרגום התכנים בעזרת שלושה תלמידים שדוברים את השפה הרוסית.
"המפגש היה מצוין ופורה", סיפרה המורה בן חמו, "השיעור הישראלי שיזמנו עניין גם את התלמידים העולים וגם את יתר התלמידים בכיתה. המצגת הייתה בעברית וברוסית והובילה לשיתוף של כל התלמידים. בהמשך גם אכלנו חומוס, פלאפל ומטעמים אותנטיים נוספים על טהרת המטבח הישראלי. התלמידים גם הצטלמו במסגרת מיוחדת עם הכיתוב 'שיעור ישראלי. אין ספק שזו הייתה חוויה מהנה ומרתקת עבור כולנו. לשמחתנו קיבלנו תגובות חיוביות מאוד מהתלמידים החדשים ואפילו מהוריהם שהתרגשו מהמחווה שערכנו בעבורם".
מנכ"לית הכפר אסתי כהן בירכה על המחווה והמפגש של התלמידים ואמרה כי היא מוצאת לחיבור בין התלמידים חשיבות רבה.