בעקבות ירי לעבר לשכת רווחה: עיצומים במחלקה לשירותים חברתיים בגלבוע

המחלקה לשירותים חברתיים בגלבוע השתתפה בעיצומים שנקט איגוד העובדים הסוציאליים, בעקבות מקרה אלימות חמור וירי לעבר לשכת רווחה באום אל פאחם. ככל הנראה הירי כוון אל מנהלת המחלקה פתחיה אגברייה, שבעברה עבדה בגלבוע כעובדת סוציאלית במחלקה לשירותים החברתיים. עיצומי הזדהות גם בעפולה, מגדל העמק, עמק יזרעאל ובכל האזור

• לא לאלימות:

המחלקות לשירותים חברתיים בכל רחבי העמק השתתפו היום בעיצומי הזדהות בעקבות הירי לעבר המחלקה לשירותים חברתיים באום אל פאחם בשבוע שעבר.
בין היתר שבתו המחלקות בעפולה, מגדל העמק, עמק יזרעאל ועפולה.
במסגרת עיצומי היום בבוקר לא הייתה קבלת קהל. בנוסף עברו עובדי הרווחה השתלמויות בנושא התמודדות עם אלימות במסגרת עבודתם.
המחלקה השירותים החברתיים בגלבוע נענתה לבקשת איגוד העובדים הסוציאליים, והשתתפה בצעדי מחאה ארגוניים, כאמורבעקבות הירי השבוע אל משרדי שירותי הרווחה באום אל–פאחם. במהלך היום, לא התקיימה קבלת קהל, ולא התכנסו הוועדות. במקום זאת קיימו במחלקה אסיפות הסברה ודנו בנושא מניעה והתמודדות עם האלימות המופנות כלפי העוסקים בתחום.

• "זהו מעשה חמור"

מהגלבוע נמסר כי צעדי המחאה מגיעים כאמור בעקבות האירוע שהתרחש בשבוע שעבר, כשיריות נורו על לשכת הרווחה באום אל פאחם, והוא ככל הנראה כוון אל מנהלת המחלקה פתחיה אגברייה, שבעברה עבדה בגלבוע כעובדת סוציאלית במחלקה לשירותים החברתיים.
האירוע השבוע מצטרף לאירוע נוסף שהתרחש לפני מספר חודשים – במהלכו נורו יריות על רכבה של עובדת סוציאלית אחרת מאום אל-פחם.
רחל ברנע, מנהלת מחלקת השירותים החברתיים: "זהו מעשה חמור שאין לו כל הצדקה ויש כמובן לגנותו. יחד עם זאת חשוב לי לציין שהמקרה התפרסם לאור רמת האלימות בו, אך העוסקים בתחום הרווחה בארץ נחשפים מידי יום לאלימות מילולית, השמצות ואף איומים חמורים. מכאן אני שולחת חיזוק לפתחייה שרבים מאיתנו מכירות אותה באופן אישי, ועל כן ההזדהות עמה כפולה ומכופלת".
שר העבודה והרווחה, חיים כץ, מסר בתגובה להכרזת איגוד העובדים הסוציאליים כי הוא "מגבה את החלטת העובדים להפסיק את מתן השירות כמחאה על ההשמצות והאיום הפיזי שהם חווים מידי יום, וקורא לרשויות האכיפה למצות את הדין עם הפורעים".

"יעקב היה נוכח בלידה. הרגשתי אותו איתי"

|

תלמידי ויצו ניר העמק בביקור מרתק בספרייה הלאומית

|