בעקבות הסערה בגלבוע: המכרז להפרטת מערכת הגיל הרך יוקפא

במועצה אומרים: ״מנהיגות חכמה יודעת לקבל החלטות גם כשהן לא פופולאריות". צילום: דף פייסבוק מוא"ז הגלבוע

אמש, בתום ישיבת מליאת המועצה בגלבוע הוחלט להקפיא את המכרז להפרטת מערכת החינוך בגיל הרך ביישובי תענך, מגן שאול וגן נר. כזכור, בשבוע האחרון הורים הביעו מחאה עזה כנגד הכוונה להוציא מכרז להפרטה של מספר גני ילדים בגלבוע.
למחאה היו שותפות גם מטפלות וסייעות שחששו לתנאי העסקתן. במהלך הימים שקדמו לישיבת המליאה קמה גם התארגנות ספונטנית של הורים שהתכוונו לקיים הפגנה בעקבות הכוונה.
חלק מההורים והסייעות גם הביעו את דעתם בישיבה. בסופו של דבר החליטו במועצה להקפיא את המכרז והמעטפות של מגישי ההצעות לא נפתחו לעת עתה.

• "התרגשנו לפגוש עשרות תושבים שהחינוך כה קרוב ויקר ללבם"

במועצה התייחסו בתגובה רשמית לאירועים האחרונים ולישיבה עצמה בהודעה שהעבירו לתושבים ובה נכתב: "ישיבת מליאת המועצה נערכה במתכונת דיון פתוח ומשתף ובהשתתפות שיא של עשרות הורים ומטפלות. התרגשנו לפגוש עשרות תושבים שהחינוך כה קרוב ויקר ללבם ושנוטלים חלק בשיח פתוח, כנה, ומרגש ביחד עם חברי מליאה ונציגי ציבור. היה זה דיון חשוב ביותר על נושא מהותי ומרכזי בחיינו.
החלטנו להמשיך ולקיים את השיח הכנה ולגבש החלטות ביחד לגבי הדרכים בהם ניתן לשפר ולייעל את הפעילות והניהול במעונות היום. חברים וחברות- מנהיגות נכונה יודעת לקבל החלטות גם כשהן לא פופולאריות ומנהיגות אמיצה גם רגישה לקולות. בהמשך לכך קיבלנו היום החלטה המבטיחה את המשך התהליך המשתף תוך כדי הקפאת המכרז, בכפוף להנחיות הייעוץ המשפטי במטרה למצות את הדיון המשותף.
החינוך הוא נושא מהותי וחשוב לחיינו, ולכן ההחלטות בו יתקבלו כפי שתתכננו- בתהליך משותף עם ההורים, המטפלות, הוועדים וכמובן חברי המליאה".