בעמק יזרעאל מתחברים על בטוח!

במוא"ז מציינים את החודש הלאומי להגנה על ילדים ברשת שחל בפברואר, בשלל אירועים ופעילות. בניין המועצה הואר בכחול. צילום: דוברות מוא"ז עמק יזרעאל

החודש הלאומי להגנה על ילדים ברשת, חל בחודש פברואר 2023. זו השנה השלישית, שבמשך חודש שלם, מתקיימת פעילות בהובלת המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת 105, בסימן 'מתחברים על בטוח'. זאת, לטובת קידום שימוש בטוח ואחראי של ילדינו ברשת.
פעילות השיא, מצוינת מדי שנה בארץ וברחבי העולם ביום האינטרנט הבטוח הבין-לאומי (Safer Internet Day) ב- 7 בפברואר.
לפעילות חשובה זו שותפים גורמים רבים, ביניהם: המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת 105, המשרד לביטחון הלאומי ומטה ההסברה הלאומי, הרשות הלאומית לביטחון קהילתי, משרדי החינוך, הבריאות, הרווחה והביטחון החברתי, המשפטים ומשטרת ישראל.
מוא"ז עמק יזרעאל רואה חשיבות רבה בהגנה על ילדות וילדים מפני נזקי הרשת, על כן,  יזמה שלל אירועים ופעילויות, במסגרת הקמפיין הלאומי להעלאת המודעות לנושא: הפצת חומרי הסברה וסרטונים לציבור, קיום פעילות הסברתית עם בעלי עניין וידע בתחום – בקרב בני הנוער בבתי הספר, בית המועצה הואר בצבע כחול – לאות הזדהות ביום הבינלאומי לאינטרנט בטוח שחל ב-7 בפברואר.
בנוסף, התקיימו שני אירועי שיא: הרצאה ב-ZOOM להורים ולצוותים החינוכיים – בנושא פגיעות מיניות ברשתות החברתיות שהועברה על ידי הדר להב – חוקרת עבירות מין ונוער לשעבר, ביחידה 105 של משטרת ישראל. דוקטורנטית לתחום פגיעות מיניות ברשת, בפקולטה לקרימינולוגיה באוניברסיטת בר-אילן.
הוקלטו שלושה הסכתים (פודקאסטים) שהצטרפו לסדרת ההסכתים של המועצה האזורית -'מה בעמק?' עם גלעד האן – חוקר סייבר ואיש משטרה לשעבר, אודות התנהלות נכונה ברחבי רשת האינטרנט ואיך להגן על הילדים שלנו מסכנות ברשת ולאפשר להם גלישה בטוחה.
אוריה ספיר, מנהלת הרשות לביטחון קהילתי במועצה: "לאור החשיבות הרבה שאנו רואים בקידום נושא זה, על כולנו לשים לב ולקחת אחריות על המידע שאנחנו משתפים ומפיצים ברשת, לעשות שימוש זהיר ובטוח באתרים וביישומונים השונים, להכיר את הגדרות המכשירים והיישומים שאנחנו משתמשים בהם, לשמור על התנהגות מכבדת ורגישה לאחרים, תוך עמידה לצד ולא עמידה מהצד, ולבסוף, מתן כלים להתמודדות והבנה שבזמן מצוקה פונים לעזרה".
אייל בצר, ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל: "לצד היתרונות הרבים הקיימים ברשת, חשוב לזכור שקיימים גם מצבי סיכון ופגיעה שונים, ולכן גם השנה – חשוב להיות מודעים ולקבל כלים לשימוש מושכל, זהיר, אחראי ובטוח ברשת ובכל המכשירים המחוברים אליה. המועצה ממשיכה לפעול על מנת לקדם את המודעות לנושא בכל הערוצים העומדים לרשותה."

אליקים: משמחים את בנו של החטוף צחי עידן

|

"אני יודעת לחבר. זה מה שאני עושה 30 שנה בכל התפקידים שביצעתי"

|