בסופ"ש: תן נגוע בכלבת תקף ברמת צבי- עוד 2 מקרי תנים חשודים בכלבת בגלבוע

כבשה בדיר במושב שבגלבוע, נצפתה מתנהגת בצורה חריגה, לאחר התקפה של תן שכללה טרפה של טליות. בנוסף נצפו היום עוד שני תנים המתנהגים בצורה חריגה ותוקפנית: בסמוך לבריכות הדגים של תל יוסף וסמוך לישוב גדעונה

התפתחות נוספת ומדאיגה בהופעת תנים נגועים באזור הגלבוע והעמקים. ביום רביעי נצפתה כבשה בדיר במושב רמת צבי, המתנהגת בצורה חריגה, לאחר התקפה של תן שכללה טרפה של טליות. הכבשה נשלחה לבדיקה והתוצאות שהגיעו היום (שבת) מאשרת את החשד שהיא חולה בכלבת. בנוסף נצפו היום עוד 2 תנים המתנהגים בצורה חריגה ותוקפנית: בסמוך לבריכות הדגים של תל יוסף וסמוך לישוב גדעונה. בשני המקרים התנים נתפסו ונשלחו לבדיקה, והצפי הוא שבהתאם להתנהגותם גם הם ימצאו חולי כלבת.
רצף האירועים לאחרונה בהם מעורבים תנים חולי כלבת, הוא חריג ביותר: עדכון ותיקון: עד יום כיפור היו בכל הארץ היו 14 מקרי כלבת. ממוצע של 1.5 לחודש. בחודש וחצי האחרונים אנו מדברים על כ 25 מקרים כולם באזור העמקים בלבד. עליה דרמטית של פי 11 בהשוואה לכל הארץ, של מקרי הכלבת.


עובד נור, ראש המועצה: "איננו יכולים לראות את ההידרדרות המסוכנת בלי לפעול מידית ובמלוא החומרה. אנו דורשים מהרשויות להצטרף אלינו ולתגבר את העשייה שבאחריותם. במצב הנוכחי יש התפרצות חריפה ודרמטית של המחלה ורצף תקיפות של תנים חולי כלבת במרחב העמקים. 


 

התפתחות המגפה מטרידה מאוד את תושבי וקברניטי המועצה האזורית הגלבוע. ע"פ גורמים במועצה יש קשר להתנהלות מסורבלת של משרד החקלאות ורט"ג בנושא: "מסיבה לא ברורה, בסוף שנת 2015 לא פוזרו חיסונים אורליים, באותה כמות ואיכות כמו בשנים עברו. התוצאה היא כנראה מה שאנו חווים עכשיו. לחלק עכשיו מהאויר חיסונים זה מצטלם נפלא אבל בבחינת מעט מידי ומאוחר מידי. הרשויות חייבות לשנות גישה בכל הקשור לדילול התנים ולעבור למצב של דילול אינטנסיבי ועמוק יותר", אומרים במועצה.
בהמשך למקרה הכלבת ברמת צבי מוא"ז הגלבוע נערכת כעת בהתאם. הצפי הוא שהוראות משרד החקלאות והבריאות (ינתנו רשמית מחר)- יכללו הסגר על כל הדיר, למשך 90 יום, ויציאה למבצע בו יעניקו גורמי הוטרינריה במועצה- חיסוני דחף עבור כל אוכלוסיית חיות הבית של מושב רמת צבי. הודעה מסודרת על כך תצא מחר.
עובד נור, ראש המועצה: "איננו יכולים לראות את ההידרדרות המסוכנת בלי לפעול מידית ובמלוא החומרה. אנו דורשים מהרשויות להצטרף אלינו ולתגבר את העשייה שבאחריותם. במצב הנוכחי יש התפרצות חריפה ודרמטית של המחלה ורצף תקיפות של תנים חולי כלבת במרחב העמקים. יש להגביר משמעותית את כמויות חלוקת החיסון ולא להסתפק יותר בדילול סלקטיבי. במקביל, אנו קוראים לרשויות לתמוך מידית בפעילויות של המועצה, ובתקציבים הנדרשים".