בלי מסכים: סדנת מאסטר שף וביקור בעין יזרעאל

מחנה פסח ייחודי שמפעילה קבוצת קימאמה לבני נוער יעניק לחניכים חמישה ימים של חוויה חברתית מגבשת בסביבה נטולת מסכים. צילום: קימאמה

התופעה בה הילד מחובר כמעט בכל שעות הערות שלו למסכים ולרשתות החברתיות, מוכרת כיום כמעט לכל הורה. אף שנדמה ששום גירוי בעולם האמתי לא יצליח לנתק את הילד מהמסך, מחנה הפסח "קימאמה וואן" על גלגלים, המיועד לילדים ונוער בכיתות א-י"ב, מציע רצף אינסופי של פעילויות אקשן מקפיצות אדרנלין, עם חיבור – רק לטבע, לנוף, למדריכים ולחברים למסע. בקבוצת קימאמה המפעילה מחנות קיץ לילדים מכל העולם בישראל ובחו"ל, מציעים להורים לשלוח את הילדים בחופשת הפסח למחנה בן חמישה ימים, בהם יחוו מציאות נטולת מסכים אבל מלאת חוויות. במחנה שמים דגש מרכזי על חיזוק עצמאות ויכולת התמודדות עם אתגרים, ובמהלכו יחרשו את המרחב הגלילי בוואן, יזכו להכיר אתרים ונופים מרהיבים באזור הגליל בזמן קצר, להתנתק מהשגרה ולצבור חוויות חברתיות אמיתיות. מבין האתרים במסלול, הלגונות הסודיות בחוף הבונים, הר הכרמל, שוויצריה הקטנה, עין יזרעאל, סיור בעיר העתיקה בעכו, מסלול מים בעין חרדלית, שמורת נקיקי יפתח, שביל פסגה בהר מירון, טבילה בעין עמוד, תצפית צוק ארבל ועוד. בנוסף, ייהנו החניכים מפעילות אתגרית מסחררת כגון רכיבה על סוסים וסירות טורנדו וכן מפעילויות בתחומים שונים כמו סדנת מאסטר שף בחניון הלילה, ערב סביב המדורה, פעילות הישרדות בשטח ועוד.
מאיר שדה, סמנכ"ל שירות ומכירות בקימאמה: "מחנה פסח הנערך בוואן ובתנאי לינה בשטח מאפשר לחניכים לצאת מאזור הנוחות שלהם ולהתנסות בחוויות הלא מוכרות להם. זו המטרה החינוכית של קימאמאה – לאפשר לילדים לחקור ולהעצים אצלם את תחושת העצמאות, המנהיגות והמסוגלות". המחנה יתקיים בליווי ופיקוח צמוד של המדריכים המנוסים והמוכרים של קימאמה, בחלוקה למספר רכבי וואן על פי גילאים.