"בכל פעם שמישהו אומר שהוא נהנה מהשיר שלי – הלב שלי פורח"

היא עורכת מופעי רחוב תוססים בתל אביב ומופע קאברים אקוסטי. מופיעה בברים, מושפעת מפופ, רוק אמריקאי, מוזיקת נשמה אותנטית וגם מוזיקה מזרחית וספרדית. "עמקניוז" עושה לכם הכרה עם עורכת הדין שובל דייני, מוזיקאית מוכשרת, ילידת עפולה, שהוציאה בימים אלה את Reminisce (Once upon a time), סינגל מקורי, עוצמתי, בועט ונוגע. צילום: אוריאל אבן ספיר

בהאזנה ראשונית לסינגל הראשון והמקורי של עורכת הדין שובל דייני, 26, ילידת עפולה, קשה להאמין כי מדובר במוזיקאית שהחלה את דרכה בפריפריה הצפונית, אי שם בבירת העמק. הקול המדויק, הרך והמחוספס כאחד, החיתוכים ההרמוניים בין הבתים וההפקה המהודקת והמדויקת בביצוע, מעניקים לשיר ארומה אחרת ותחושה שלמבצעת קילומטראז' גבוה על הבמות.

"אני נכנסת למצב של 'פלואו'"

התשוקה למוזיקה החלה לצוץ בקרבה של שובל כבר בגיל צעיר, בעת שהיא לקחה חלק בשיעורי מוזיקה בבית הספר: "תמיד אהבתי לשיר, וכשפתחתי את הפה בשיעור מוזיקה בכיתה ג' גיליתי שגם אחרים אוהבים את איך שאני שרה", היא נזכרת: "משם פיתחתי את המקום המוזיקלי עם פיתוח קול, שאני עושה עד היום ואולי אף במיוחד היום – כשאני עובדת על המוזיקה המקורית שלי. בגיל 12 למדתי לנגן על גיטרה כדי ללוות את עצמי. משם תוך כמה שנים בודדות התחלתי לכתוב ולהלחין.
היא מדגישה כי המוזיקה מהווה מבחינתה את המקום שלה להביע את עצמה – להביע רעיונות ותחושות, להעביר רגש. "כשאני עוסקת במוזיקה אני נכנסת למצב של 'פלואו' (זרימה)", היא מסבירה: "השעות עוברות מהר ושום דבר אחר בעולם לא קיים. ככה אני יודעת שזה הדבר הנכון בשבילי, שזה הדבר שאני הכי אוהבת לעשות ורוצה לעסוק בו כמה שיותר".

הקשר העפולאי

את הסינגל Reminisce (Once upon a time) היא כתבה בעצמה, והמפיק המוכשר אוריה לוי הלחין והפיק. "את אוריה אני מכירה כבר מחטיבת הביניים, בבית הספר ברוש בעפולה (שנסגר). רק אחרי כמעט עשור במהלכו לא דיברנו ולא היינו בקשר גילינו דרך רשת הפייסבוק ששנינו הלכנו לכיוון המוזיקה. הוא הזמין אותי לאולפן שלו בכדי שננסה ליצור משהו יחד וכך נולד השיר. רק שנתיים לאחר שהתחלנו לעבוד על השיר, החלטתי שאני רוצה להוציא את המוזיקה המקורית שלי לאור ושזה יהיה השיר הראשון. אז התחלנו עבודה אינטנסיבית בכדי לסיים את השיר. לא ברור מאליו בכלל בעיניי ששני ילדים מעפולה הצליחו ללכת לכיוון המוזיקה ולהוציא תוצר איכותי בז'אנר הפופ, ואני מקווה שגם אנשים אחרים רואים את זה ויכולים להעריך את זה – גם אם זה לא הז'אנר המועדף עליהם"..

"העיקר מבחינתי הוא לא להפסיק לשיר"

לצד עבודתה כעורכת דין מקיימת שובל מופעי רחוב בתל אביב, מופיעה בברים, בימי הולדת וכמו שהיא אומרת בחיוך: "בכל מקום שיזמינו אותי אליו". יש לה מופע 'קאברים' אקוסטי בו היא מנגנת, שרה, ומוסיפה אליו גם כמה מהשירים המקוריים שלה. "העיקר מבחינתי הוא לא להפסיק לשיר", היא אומרת: "המוזיקה משמעותית בחיי ותופסת בהם מקום מרכזי. אני בעיקר מושפעת מפופ, "סול" ורוק אמריקאי של שנות ה-90. אלניס מוריסט לדוגמה היא זמרת שהשפיעה עליי מאוד מבחינה מוזיקלית. אבל אני אוהבת סגנונות רבים אחרים, ואפשר לשמוע אפילו על הקול שלי השפעות של מוזיקה מזרחית ומוזיקה ספרדית שאני אוהבת מאוד".

לאן פניך מועדות בשנים הקרובות?

אני בהחלט רוצה לעסוק במוזיקה גם בעתיד, וכמה שיותר. הייתי רוצה שיהיה לי קהל של אנשים שמכירים את המוזיקה המקורית שלי ואוהבים אותה, מגיעים להופעות שלי ומחכים בכל פעם לשיר הבא שאוציא. זה יוסיף לי עוד יותר אהבה לתחום. בכל פעם שמישהו אומר שהוא נהנה מהשיר שלי הלב שלי פורח, שום דבר אחר לא משתווה לתחושה הזו. כרגע אני נמצאת בתהליכי הפקה עוד ארבעה שירים מקוריים שלי שיצאו בקרוב, אותם כתבתי והלחנתי, ואני תמיד עובדת על חומרים חדשים, ככה שיש למה לצפות".