"בית אמא": תערוכה חדשה בגלריה בעפולה

ב-"בית אמא" מוצגות יצירות ייחודיות ומרתקות בסגנון האמנות פלסטית והשירה, חלקן בשיתוף פעולה עם המשכן לאמנויות בעין חרוד ועמותת הליקון לקידום השירה. צילום: ענבל קים נהיר

המושג "בית אמא" מעלה לכל אחד ואחת תחושות מאוד אישיות, שקשורות לסיפור החיים הייחודי שלו ולקשר המסוים עם אימו. בכדי לחשוף את הנושא ולהביאו לציבור הרחב, נולדה תערוכה מאוד מיוחדת תחת הכותרת "בית אמא".
"בית אמא" מציגה שילוב ייחודי של אמנות פלסטית ושירה, ומכניסה לתוך "הגלריה בעפולה" יצירות מרתקות, חלקן תוך שיתוף פעולה עם המשכן לאמנויות בעין חרוד ועמותת הליקון לקידום השירה. במעמד ראש העיר יצחק מירון, אמנים מרחבי הארץ, ומאות תושבי העיר והסביבה שלקחו חלק באירוע המרגש, נחנכה התערוכה השנייה במספר של "הגלריה בעפולה".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


במהלך האירוע נשאו דברים עוז זלוף ורעי רביב, אוצרי התערוכה וחברי תנועת תרבות, ציונה שמאי מנכ"לית הליקון ומאוצרי התערוכה, יצחק מירון, ועידית לבבי-גבאי מהמכון לאמנות באורנים. בנוסף לכך, הרכב הנשים העפולאיות "בואנה" הופיעו עם מספר שירים מרטיטים, והמשוררים סיגל בן יאיר, שקד כהן ואבישי חורי הקריאו את שיריהם.
תערוכת "בית אמא" בוחנת את נושא האימהות מזוויות שונות דרך האמנות הפלסטית והשירה הכתובה. במפגש עם התערוכה הקהל נחשף למלוא המשמעויות של הבחירה של הנשים בעולם לפסוע בדרך האימהות, ולאתגרים רבים בתוכן. באופן יוצא דופן, התערוכה מציבה במרכז את דמות האם – דמות שמשמעותית בחייו של כל אדם ואדם. התערוכה אינה מסכמת את הנושא, אלא מציפה מגוון של מחשבות ורגשות אמיתיים ורלוונטיים.
רעי רביב, מאוצרי התערוכה, פירט על הבחירה המיוחדת: "בתחילת הדרך אמרנו דבר אחד- אימהות נתפסת בחברה כדבר מובן מאליו. כדבר שמצופה מנשים "לעשות" כחלק מחייהן, ואמרנו – זה לא מובן מאליו. רצינו להיפגש לחוויה אמנותית שמכבדת את מי שבחרה, פעלה ועשתה את מלאכת האימהות בחייה."

מנגלים ורמקולים מחוץ לתחום: הפנים החדשות של הסחנה

|

פסטיבל האביב בנחל ציפורי: מוסיקה, טבע ורב תרבותיות

|

עצמאות בעפולה: כך ייראו חגיגות ה-76 למדינה בעיר

|