בין מסיימי קורס הטיס: סגן ת' בת ה-21 מקרית טבעון

"לא הייתי מחליפה את החוויות שעברתי בקורס בשום דבר אחר בעולם", אמרה סגן ת' לאחר סיום הקורס היוקרתי של חיל האוויר. צילום: דובר צה"ל

טקס סיום קורס טיס מספר 185 נערך ביום רביעי שעבר בבסיס חיל-האוויר בחצרים, ובו הוענקו כנפי טיסה לבוגרים.
הטקס התקיים במעמד נשיא המדינה, ראש הממשלה, שר הביטחון, הרמטכ"ל, מפקד חיל האוויר, משפחות הבוגרים ואורחי הכבוד של מפקד חיל האוויר, מפקדי עבר של בסיסי עובדה ורמון, מפקדי בסיסי איתם ועציון, ראשי ערים ומועצות רשויות נגב וערבה וראשי רשויות ומועצות בדואיות.
את קורס הטיס סיימו השנה 41 חניכים וחניכות, אשר יעמדו על רחבת המסדרים במעמד קבלת כנפי הטיסה. הבוגרים יסיימו את קורס הטיס לאחר הכשרה מקצועית בת שלוש שנים בבית הספר לטיסה.
בין המסיימים, סגן ת', בת 21, מקריית טבעון אשר מסיימת את קורס טיס 185 כנווטת תובלה. לת' אח ואחות קטנים, אמה (50) סמנכ"לית כספים ואביה (53) מהנדס תוכנה.
סגן ת' הרחיבה בבית הספר התיכון את מגמות ביולוגיה וכימיה. בזמנה הפנוי אוהבת לטייל לקרוא ולבלות עם חברים ואף התמקצעה בהתעמלות. במסגרת הקורס עשתה תואר בכלכלה.
סגן ת' לא תמיד חלמה להיות צוות אוויר, היא מספרת: "קיבלתי מיונים לקורס והחלטתי לגשת ולנסות. בשלב ראשוני, כשהתמקצענו יותר בטיסות נוצר אצלי חיבור למקצוע, הכרתי יותר לעומק את האנשים והבנתי שזה המקום בשבילי".
למפגש מח"א עם משפיעים, עתידה להביא סגן ת' את המאמנת שלה – "היא הייתה ועודנה חלק משמעותי בחיי, למדתי ממנה המון ובלעדיה לא הייתי מגיעה עד לפה".
חוויה שזכורה במיוחד לסגן ה' מהקורס היא שבוע הניווטים בשלב הבסיסי של הקורס: "עשיתי את הניווטים יחד עם חבר מהקורס, נתקלנו בקושי להגיע לנקודה, רצנו כל הדרך ותמכנו אחד בשנייה. בסוף הגענו ממש בשנייה האחרונה".
סגן ה' מסכמת שלוש שנים בקורס: "לא הייתי מחליפה את החוויות שעברתי בקורס בשום דבר אחר בעולם".