בוגרי ויצו נהלל מנעל"ה קיבלו תעודות זהות

אחרי 4 שנים בהן השתלבו בכפרי נוער בישראל שם למדו, התחנכו והתכוננו לחיים כבוגרים: השבוע קיבלו העולים הצעירים את תעודות הזהות שלהם שהעניקה להם עמותת נעל"ה בכנסת באירוע מיוחד בליווי חברת הכנסת נעמה לזימי

כבר שנים שצעירים ללא משפחה לצידם שעולים ארצה נעזרים בעמותת נעל"ה (נוער עולה לפני הורים) כדי להשתלב בנוחות בחברה הישראלית ולהתכונן להתאזרחות. בתוכנית הם משתלבים בכפרי נוער ופנימיות, לומדים שם עברית ומתכוננים להתאזרחות. בתום 4 שנים הנערים והנערות מסיימים לימודי תיכון ומקבלים את תעודות הזהות שלהם. השבוע קיבלו בוגרי ויצו נהלל מנעל"ה את תעודות הזהות שלהם בטקס מיוחד בכנסת לצד ח"כ נעמה לזימי שביקשה מהם באופן אישי לדאוג לקהילה שלהם כאזרחים.
אין מרגש יותר עבור הילדים הללו מהרגע בו הם מקבלים לראשונה את תעודת הזהות, אחרי שחלמו כל חייהם לעלות לארץ ולמרות שעשו זאת לבד ללא משפחה לצידם – כל העולים הצעירים חייכו בטקס המרגש בכנסת בשבוע שעבר שהופק עבור העולים של כפר הנוער ויצו נהלל. עם קבלת תעודות הזהות חברת הכנסת נעמה לזימי שהגיעה לאירוע ביקשה את מעורבותם של הנערים כאזרחים, כחברי קהילת העולים ואמרה שזה הזמן לפעול כאזרחים ולהילחם על הזכויות שלהם.
״הילדים התרגשו מהמעמד ועיניהם ברקו כשהם זכו לקבל את תעודות הזהות שלהם לאחר כמה שנים של עבודה קשה ומשתלמת. למרות שנעלה מלווה עולים צעירים כבר למעלה מ30 שנה אנחנו מתרגשים כל פעם מחדש״, מספרת אילנה שומק, רכזת נעלה בכפר הנוער ויצו נהלל.
ארגון נעלה מסייע להתאזרחות של עולים צעירים על ידי שיבוץ בעשרות כפרי נוער ופנימיות בישראל, בהם הילדים לומדים לדבר עברית, משתלבים חברתית ומתכננים את עתידם לכיוון צבא ולימודים אקדמאים, הבוגרים יוצאים חזקים ״וישראלים״ מתמיד.