באנו לחזק ויצאנו מחוזקים: תושבי עפולה מחבקים את תושבי הדרום

בתום מבצע צבאי מוקפד שנמשך לאורך 24 שעות, כשהם עמוסים במטעמים לרוב, יצאו נגה שרון, עו"ד ענבל אפשטיין כידרה ויותם ויסמן מרשימת "באנו לשנות" בעפולה לשמח את תושבי הדרום וחיילי צה”ל, “החלטנו לא לשבת בחיבוק ידיים. כעת אנו גם מבינים מה זה להיכנס למיגונית”

השבועות האחרונים היו קשים ומתוחים עבור תושבי הדרום וחיילי צה"ל. מטח הרקטות הפר שוב ושוב את השגרה והותיר לא מעט הורים חרדים וילדים מפוחדים, דווקא בחופש הגדול.
מחווה מרגשת של נגה שרון, שעומדת בראש רשימת "באנו לשנות" בעפולה יחד עם חבריה לרשימה, עו"ד ענבל אפשטיין כידרה ויותם ויסמן, הצליחה בסופ"ש האחרון להעלות חיוך בקרבם של מספר מתושבי הדרום והחיילים, גם אם לזמן קצר.
"קשה היה להיות אדישים כאשר הדרום האדום והיפה הפך להיות שחור ועצוב", אמרה שרון, "החלטנו לא לשבת בחיבוק ידיים והרמנו מבצע ב- 24 שעות בפיקודה של רב סרן במיל', עו"ד ענבל אפשטיין כידרה".
המבצע כלל גיוס עוגות ומטעמים של תושבי עפולה והעברתם לתושבי שדרות ולחיילי צה"ל בסדיר ובמילואים העושים לילות כימים בדאגה ובשמירה על בטחון תושבי ישראל.
במבצע צבאי מוקפד- הוקם חמ"ל ותוך מספר שעות, נרתמו עשרות תושבים ומלאי נתינה ברצון לעזור ולתרום, כמו גם בעלי עסקים בעיר.
האיסוף נמשך לתוך הלילה וביום שישי בבוקר יצאו שרון יחד עם ענבל אפשטיין כידרה ויותם ויסמן, עם רכב עמוס בכל טוב ובאהבה לתושבי הדרום וחיילי צה"ל.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"עפיפונים וגראדים מתעופפים לעבר בתי התושבים"

בדרך עצרה החבורה מבירת העמק בנתיבות, וחילקה תיקים לקרן לידידות. בהמשך הם פגשו את הקבלן עודד שריקי שאירח אותם בביתו, קראו פרקי תהילים אצל הבאבא סאלי ובשדרות פגשו את מיקי הרוש – מפקד השיטור העירוני שערך להם סיור בפארקי השעשועים הנטושים מילדים. הרוש גם חשף בפניהם את פגעי הגראד במכוניות. השלושה נכנסו למיגוניות ולגן ממוגן וחשו את הכאב והחרדה של התושבים.
הביקור הושלם בסיור במוצבי צה"ל ובמפגשים עם חיילים וחיילות שהופתעו מהמחווה הראויה.
הנציגות העפולאית גם קיבלה הסברים מהמפקדים בשטח על הפסקת האש, רמת הכוננות וחוסן התושבים.
"כשיושבים מול מסך הטלויזיה לא מבינים אלו תרחישים קורים בזמן שמתעופפים עפיפונים וגראדים לעבר בתי התושבים וגני שעשועים", אמרה שרון בתום הביקור, זה עוצר את החופש הגדול, את המסחר, השגרה והאותנטיות של החיים. אני יכולה לומר שבאנו לחזק ויצאנו מחוזקים. כעת אנו גם מבינים מה זה להיכנס למיגונית, מה זה חרדה קיומית, כיצד המצב מוביל לשיתוק חיי התושבים, לחרדות הילדים ולפגיעה הקשה במסחר", הוסיפה שרון.