"באים אליכם": מיזם חדש בעמק המעיינות

"באים אליכם" הוא מיזם חדש המתקיים בשבועות האחרונים ביישובי עמק המעיינות ומאפשר להורים זמן התייעצות ושיחה קצרה עם אשת מקצוע בנוגע לשיח עם הילדים וההתמודדויות עם מלחמת "חרבות ברזל" בבית. צילום: מוא"ז עמק המעיינות

מלחמת "חרבות ברזל" מביאה עמה התמודדויות רבות ומצב חסר תקדים, בו מצויים תושבים רבים אשר חווים את השבר והמשבר הגדול בעקבות שבת השביעי באוקטובר שבו נרצחו באכזריות בלתי נתפסת כ 1400 אנשים, נשים, ילדים וטף, נחטפו 240 , וגיוס של רבים מתושבי העמק, לשירות מילואים.
מיזם "באים אליכם" של המחלקה לשירותים חברתיים במוא"ז עמק המעיינות מאפשר להורי הילדים הצעירים זמן איכות שבו הילדים נמצאים בפעילות הפגתית, כשבמקביל להורים מתאפשר זמן קצר וממוקד להתייעצות עם אשת טיפול: איך להסביר לילדים את המצב, איך אפשר להפחית חרדות, איך מתנהלים במשפחה ועוד.
צוות המיזם מורכב מנשות הטיפול של השירות הפסיכולוגי החינוכי אשר פועל כבר מיומה הראשון של המלחמה, מעביר המלצות להתמודדות של ההורים עם הילדים הקטנים ופועל עם הצוותים החינוכיים במסגרות החינוך השונות.
במסגרת הפעילות של המיזם, הצוות מגיע למפגשים בישובים יחד עם עסק מקומי מתחומי היצירה והאמנויות ומייצר מרחב של פעילות לילדים והתייעצות להורים. כך גם העסקים הקטנים והמקומיים אשר נפגעו כלכלית בשל ירידה עד הפסקת כל פעילות, נהנים מהמיזם שבו הם מעבירים פעילויות הפגה שונות.
מהמועצה נמסר כי עד כה התקיים המיזם בחמישה יישובים, וגרף תגובות חמות ותשבחות, ולכן ימשיך ויתרחש בישובים נוספים בשבועות הקרובים
במועצה ציינו כי המיזם המיוחד נוצר בשיתוף פעולה חשוב ומרגש בין המחלקה לשירותים חברתיים, והמחלקה לביטחון קהילתי של המועצה ומעברים מעיינות כנרת.