אף פעם לא מאוחר להתחדש

חולצה מעוצבת? מעיל במצב מעולה? ז'קט אופנתי? מיזם חדש של נועה אברהם ויובל בן ששון, שתי סטודנטיות לעבודה סוציאלית ממכללת עמק יזרעאל – בשיתוף אגף הרווחה של עיריית עפולה הסתיים בהקמת חנות בגדי יד שנייה לטובת קשישים הזקוקים לסיוע. צילום: עיריית עפולה

הסטודנטיות נועה אברהם ויובל בן ששון יחד עם עו"ס עדי בר דוד

יוזמה מבורכת: בימים אלה יצא לדרך פרויקט ייחודי וראוי להערכה שהחל לקרום ועור וגידים במסגרת הכשרת סטודנטיות לעבודה סוציאלית במכללה האקדמית עמק יזרעאל – באגף לשירותים חברתיים עפולה. הסטודנטיות נועה אברהם ויובל בן ששון החלו בהכשרה באגף הרווחה של עיריית עפולה ובמהלכה הובילו מיזם בהנחיית המדריכה עו"ס עדי בר דוד מאגף הרווחה. שתי הסטודנטיות הנמרצות פנו ל"בית גיל הזהב" ברחוב כורש בעיר ולאחר מיפוי צרכים עלה כי תושבי הבית הקשישים זקוקים לחנות יד שנייה ללא עלות – וזאת לרווחת הדיירים.

• מצמצמים צריכה

על פי הרציונל של המיזם, החנות עתידה לסייע במספר היבטים לדיירים אשר מקבלים בגדים איכותיים ללא כל תשלום כזה או אחר. במקביל, במיזם בא לידי ביטוי מחשבה אקולוגית, תרומה לסביבה, צמצום הצריכה וכן יצירת תעסוקה והענקת תחושת משמעות לדיירים במקום. במסגרת המיזם הסטודנטיות הנחו והכשירו צוות פעילות מטעם הקשישים המתגוררים בבית האבות ואף השיגו תרומות של בגדים יד שנייה באיכות גבוהה. על פי התכנית המובנית החנות אמורה לפעול ולהיפתח יום אחד בחודש ולהתחדש מפעם לפעם בפריטי לבוש שונים עבור הקשישים.

החנות שנפתחה. צילום: עיריית עפולה
החנות שנפתחה

"המטרה הסופית שלנו במיזם שלנו היא לגרום לקשישים בקהילה לקדם פרויקטים עבור עצמם, לייצר הנהגה פעילה וצוותים אקטיביים, ולהכשיר אותם להוביל מיזמים. הסטודנטיות נועה ויובל הובילו את המיזם הזה בהדרכה שלי וזיהינו מיד את ההירתמות של הדיירים במתחם. גייסנו את הפריטים האיכותיים בסיוע של עובדת סוציאלית קהילתית באגף וגם ועל ידי הדיירים עצמם, שמסרו בגדים שאין להם בהם שימוש, כחלק מדגש על קיימות וצמצום הצריכה. הפריטים כמובן נמסרים מדייר לדייר ללא כל תמורה כספית. כרגע התפעול של החנות עובר לדיירים והם יבחנו כיצד הוא יפעל בעתיד, בהתאם לצרכים שלהם".

 

מגדל העמק: ליאורה אדרי מונתה לתפקיד מנכ"לית העירייה

|

"אני יודעת לחבר. זה מה שאני עושה 30 שנה בכל התפקידים שביצעתי"

|

"כשראיתי את החורבות הרגשתי מושפל. זה היה מראה מעליב ברמה האישית והלאומית"

|