"אנחנו עושים דברים מטורפים": הכירו את לוחמת כיפת הברזל מעמק יזרעאל

סג"ם נ' שובצה לתפקיד תצפיתנית, אך לא ויתרה על הרצון לשרת כלוחמת במערך ההגנה האווירית. "חשוב לי להראות שאין דבר כזה מחסום גדול מדי", סג"ם נ'. צילום: דובר צה"ל

קורס קצינים למערך ההגנה האווירית מספר 169 נערך בראשית השבוע בבית הספר להגנה אווירית. הטקס נערך בראשות מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, מפקד מערך ההגנה האווירית, תת-אלוף גלעד בירן ומפקד בית הספר להגנה אווירית, אלוף-משנה קובי רגב.
במסגרת השלמת הקצונה הוכשרו הבוגרים במגמות לפי ארבע מערכות הנשק של המערך: כיפת ברזל, קלע דוד, חץ ויהלום. כמו כן למדו ופיתחו מיומנויות רבות בהפעלת מערכות הנשק השונות, לצד עיסוק נרחב בתחום הפיקוד הקרבי. מערך ההגנה האווירית הינו מערך מבצעי שתפקידו להגן על העורף הישראלי ועל נכסיה האסטרטגיים של מדינת ישראל.
בין המסיימים, סג"ם נ', בת 20, שמתגוררת במועצה אזורית עמק יזרעאל. היא הבכורה מבין שלושה אחים.
סג"ם נ' שובצה בהתחלה כתצפיתנית, ונלחמה ואף דחתה את שירותה כדי להיות לוחמת. היא התגייסה למערך ההגנה האווירית באוגוסט 2021, ולאחר הטירונות שובצה כלוחמת בגדוד 947 המפעיל את מערכת כיפת ברזל, מערכת טילים ישראלית המיירטת טילים ורקטות קרקע-קרקע לטווח קצר ובינוני. סג"ם נ' פגשה את בן זוגה בסוללה, והיום הם שנה ביחד. היא מספרת על רגע שגרם לה הבין שקצונה הא המסלול בשבילה: "במסדר דגל ראיתי את כל הקצינים מצדיעים לדגל, הבנתי שגם אני רוצה להצדיע. אני רוצה את האחריות. אני רוצה להיות מיירטת, רוצה להיות חתומה על חיילים. אני דיסלקטית, וחשוב לי להראות שאין דבר כזה מחסום גדול מדי. אני סומכת על עצמי, אני יודעת למה אני מסוגלת". סג"ם נ' יצאה בהקצאה ראשונה לקורס מפקדים.
היא מספרת על המפ"ל שלה במהלך מבצע עלות השחר: "ראיתי איך הוא אחראי על הכל, מצליח להיות גם מפקד מעולה וגם לתפעל אירוע של שריפה. הוא לחלוטין השראה בשבילי".
סג"ם נ' מספרת מה זה להיות לוחמת הגנה אווירית בעיניה: "הכפתור לא אוטומטי. להיות לוחמת הגנה אווירית זו המבצעיות שלא רואים. לא מבינים את סדר גודל של המערך, לא מבינים את רמת הסיכון של תפיסת קו. אנחנו עושים דברים מטורפים, ובסוף הכל בשביל הילד שרואה את כיפת ברזל ומרגיש בטוח".

 

עפולה: מטמיעים את מהפכת ה"צדק התחבורתי"

|

כללית: חייה של מטופלת ניצלו בזכות עירנותו של הדימותן (רנטגנאי)

|

עפולה: עמותת החסד סל"ע מחלקת חליפות חדשות לפסח

|