"אנחנו עברנו שעות מורטות עצבים, בתי ומשפחתה נותרו חסרי כל"

עדי, בתה של גלית בר-גיל, מנהלת אגף התרבות במועצה האזורית גלבוע, יחד עם בעלה סולה ושלוש הבנות הקטנות שלהם שרדו את התופת באסון הטבע שהתרחש במאווי, הוואי. בית המשפחה בעיירה "להיינה", המכוניות וכל רכושם נשרפו כליל בשריפת יער קטלנית. קהילת העמק מתגייסת בימים אלה לסייע למשפחה שנמלטה לאזור בטוח. אלבום פרטי

אזור מגוריה של מש' בר-גיל גורדון בו התרחש אסון הטבע במאווי, הוואי

"בתנו עדי (בר-גיל) בעלה סולה ושלוש הבנות הקטנות, שחיים בהוואי, שרדו את התופת של אסון הטבע שהתרחש באי, אך נותרו מחוסרי כל.
כל רכושם, הבית, המכוניות, הבגדים, הצעצועים, כל מה שאתם מדמיינים נשרף כליל", כך, בקצרה, כתבה גלית בר-גיל, מנהלת מחקת התרבות במועצה האזורית גלבוע למכריה ובני משפחתה, בעקבות השריפות העצומות שהשתוללו במאווי ובמחוז "להיינה" בה מתגוררת משפחת בר-גיל גורדון.
לעדי ובעלה סולה המוזיקאי, 3 בנות: איירי בת ה-6 שהייתה אמורה להתחיל את לימודיה בבית הספר באזור מגוריה, אך הוא עלה באש והיא תלמד במקום חלופי), שיין שחגגה יום הולדת 3 ויהלי בת השנתיים.

גלית ברגיל מהגלבוע ובעלה עם משפחת ברגיל-גורדון בהוואי טרם השריפה שכילתה הכול
גלית ברגיל, מנהלת מח' התרבות בגלבוע ובעלה ראובן עם בתה עדי ובעלה סולה והנכדה בביקור בהוואי טרם השריפה שכילתה הכול
משפחת ברגיל-גורדון במאווי לפני אסון הטבע
משפחת ברגיל-גורדון במאווי לפני אסון הטבע

בעקבות השריפה הקטלנית נמנו 36 הרוגים במחוז. "זו לא פעם ראשונה שהמשפחה מתפנה בעקבות אירועי מזג האוויר. בעבר זה קרה לאחר איומי טורנדו והוריקן ושריפות אחרות, אבל אחרי מספר שעות הם כבר יכלו לחזור הביתה בבטחה", סיפרה גלית, "הפעם הסיפור היה אחר. סולה זיהה את העשן הכבד וכל המשפחה התפנתה. זה התחיל איפשהו ביום רביעי בבוקר. יצא לי לדבר עם עדי ולא הבנו את המימדים בנקודת זמן זו. אחרי שהם התפנו ראיתי בפוסט של חברה שלה באינסטגרם את הנזקים המטורפים של השריפה ואת כל העיירה שבה הם מתגוררים שעלתה באש. זמן קצר לאחר שהם נסו מהאזור הכל עלה באש. בשלב הזה עדי לא הייתה ללא קליטה והיו לנו כמה שעות מורטות עצבים, עד שהיא מצאה מקום שבו תוכל לתקשר איתנו. היא בכתה וסיפרה על האסון שפקד את מקום מגוריהם ושכל תהליך ההתפנות היה מפחיד ומלחיץ. כרגע הם מתגוררים בבקתה של ישראלי שפתח עבורם את ביתו והעתיד שלהם לוט בערפל. הנזקים הם עצומים, בכל ההיבטים. עדי בדיוק הייתה אמורה להתחיל לעבוד בתחום הנדל"ן, והמציאות טרפה את הקלפים. המחוז בו הם התגוררו, 'להיינה', הוא באזור טרופי, חם מאוד, ובשנים האחרונות חווה בצורות. אני ובעלי פתחנו בימים האחרונים חמ"ל בו אנו מנסים לגייס עבורם סכום כסף שיאפשר להם לשרוד את התקופה הקרובה. המון אתגרים ניצבים לפתחם, מעבר לחוסר הידיעה בנוגע לעתיד בחודשים הקרובים, ואנו נעשה כל שביכולתנו לעזור להם. הקושי הגדול הוא במיקום שלהם, בבידוד, כשש שעות מסן פרנסיסקו בטיסה. גם הסיוע הפדרלי ממאן לעת עתה להגיע בגלל קשיים כאלה ואחרים וכולי תקווה שהמצב ישתפר בהקדם".
לתרומות בביט: 0504077978, גלית

נפרדנו כך: עלייה של 16 אחוזים במספר המתגרשים בעפולה

|

העמק: רופאות ורופאי נשים מוחים על צביעות העולם הליברלי – אל מול פשעי המלחמה של החמאס

|

ניתוח לכריתת רחם שרירני באמצעות רובוט במרכז הרפואי העמק

|