"אל תיפגעו, לנו יש זוכה"

הכנתם את הפיצוחים? ביום רביעי הקרוב ייצא לדרך גמר ה"אח הגדול" עם נציגות בולטת של בירת העמק, בדמות "דודו כהן מעפולה". המתמודד הצעיר מככב בלב הפריים טיים הישראלי והספיק להנפיק כמה מטבעות לשון שנשמעים מכל עבר – כשבראשם הביטוי "אל תיפגע", ביטוי שכבש גם את המנחה ארז טל. רגע לפני הספירה לאחור דיברנו עם האם סולי, שהפכה גם היא כבר לכוכבת ומספרת על המסע שעברה, החברים שחושפים את התוכניות לקראת הגמר וגם: התמיכה המוניציפאלית שלה זוכה דודו בעירייה. מאת אלמוג שטרית

בעוד שישה ימים בדיוק זה, כשיונית לוי תעביר את השידור לארז טל וקורין גדעון ותכריז, גמר "האח הגדול" 7, יוצא לדרך. השנה, מעורר הגמר עניין רב בעפולה, בעיקר בשל המתמודד דודו כהן שמיתג את עצמו בשם "דוד כהן מעפולה", היישר מכניסתו לבית המורכב, וייקח חלק בהתמודדות על הפרס הגדול- דירה חדשה.
דרכו של כהן אל הגמר הייתה לא קלה כלל וכלל. למרות שניתנה לו הזדמנות להגן על עצמו מהדחה במשך כל העונה הוא בחר לפעול מהלב והחליט לתת את החסינות למתמודד ברק אדרי.
ההחלטה שלו לקחת את מעמד ההדחה השבועי על עצמו, לא נראה כמשהו חריג למשפחה או לכל מי שמכיר את דודו טרם השתתפותו בתכנית. גם במהלך השהות בבית ניתן היה להבחין שדודו פועל תמיד בדרך אמוציונלית, דרך הלב ולא פעם הוא שימש כמשענת לדיירים אחרים אשר נפתחו בפניו וזכו למילות חיזוק.


דודו הוא ילד של אמא במלוא מובן המילה אין רגע שהוא לא נוהג להזכיר את "אמא סולי", את אהבתו וגעגועיו אליה. סולי כהן: "אני מלאת גאווה, הוא הפך אותי לאמא גאה. דודו מרגש ומפתיע ולא רק אותי. השבוע ישב אצלנו יניר אזולאי, חבר קרוב של דודו שגם מלווה אותנו לאורך כל המסע, מהיום הראשון ותוך כדי שיחה הוא אמר שהוא ממש גאה בדודו ובמה שהוא רואה"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"זה דודו הוא אוהב לעזור ולא משנה מה", אומרים בני משפחתו. לאחר מספר רב של הדחות אותם דודו עבר בהצלחה, ניתנה האפשרות לשנות את ה"גזירה" ואחותו של ברק אדרי החליטה להעביר לדודו את החסינות מהלך אשר סלל את מקומו של הצעיר העפולאי לגמר.
"הרגשנו הקלה גדולה שדודו קיבל את החסינות", סיפרו במשפחה, גם בשבילנו כי הנסיעות לנווה אילן, המתח והעבודה הקשה לפני כל הדחה אלו דברים לא פשוטים, אך הוקל לנו בעיקר בשביל דודו, שהיה במתח רב לפני ההדחות".

• "הוא הפך אותי לאמא גאה"

דודו הוא ילד של אמא במלוא מובן המילה אין רגע שהוא לא נוהג להזכיר את "אמא סולי", את אהבתו וגעגועיו אליה. לא פעם, דודו ציין שהדבר הכי חשוב לו זה שאימו סולי ושאר המשפחה יהיו גאים באים וירוו ממנו נחת.
סולי, דודו יכול להיות רגוע? את גאה בו?
"אני מלאת גאווה, הוא הפך אותי לאמא גאה. דודו מרגש ומפתיע ולא רק אותי. השבוע ישב אצלנו יניר אזולאי, חבר קרוב של דודו שגם מלווה אותנו לאורך כל המסע, מהיום הראשון ותוך כדי שיחה הוא אמר שהוא ממש גאה בדודו ובמה שהוא רואה ולמרות שהם חברים טובים המון זמן עדיין דודו מצליח לרגש, להפתיע אותו ולגרום לו המון גאווה. בנוסף, אני מקבלת המון טלפונים מאנשים מכל רחבי הארץ ובטווח גילאים מגוון שמספרים כמה הם אוהבים את דודו, את הלב שלו, כמה שהוא גורם להם לצחוק וזה עושה טוב על הלב לשמוע דברים כאלה".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


מי שצפה במהלך העונה לא היה יכול להתעלם מהחיבור המיוחד שיש לדודו ולך. איך עוברת התקופה ארוכה בלעדיו?
"אני רוצה לשתף שהשהות של דודו באח הגדול מעבירה את שנינו תהליך. תמיד הייתי האם המגוננת ורציתי שדודו יישאר קרוב אליי, אך המסע שדודו עובר שם ואני מהבית נתן לי את האפשרות לשחרר אותו בכדי שהוא ילך אחרי החלומות שלו. יחד עם זאת, הוא יידע שאני וכל המשפחה עומדים מאחוריו, תומכים ודוחפים לאורך כל הדרך".

• אביזרי העידוד כבר מוכנים

הגמר של האח הגדול עונה 7 מתקרב בצעדי ענק ולאחר התכנית במוצאי השבת הקרובה נדע מי המתמודדים יצטרף לדודו לגמר. העונה הנוכחית הייתה לא שגרתית בלשון המעטה, עם שלל תהפוכות, מספר לא מבוטל של דיירים שעזבו את הבית ושי חי אחד.
את הגמר סולי, בני משפחתה ומספר חברים אשר הלכו איתם לאורך כל הדרך הארוכה יראו מהמקום הכי קרוב לדודו וזה האולפן בנווה אילן. כשהמצלמות ייעצרו הם יחכו לדודו בזרועות פתוחות, מחבקות ואוהבות. אך קודם לכן המשפחה עושה הכל על מנת שברגע האמת דודו יהיה הזוכה. יניר חברו הטוב כבר הפיק מגוון אביזרים הנושאים את פרצופו של המתמודד מעפולה ובנוסף פועל "הצבא של דודו" דרך הניו- מדיה ומתפעלים עמודי "פייסבוק" ו"אינסטגרם" שוקקי פעילות ופוסטים.

יש משהו שתרצי להגיד לתושבי עפולה והעמקים לפני שהגמר יוצא לדרך?
"כן, קודם כל אתחיל בתודה לכל מי שתמך ופרגן עד כה, מאנשים שהכרנו לפני ועד אנשים מכל רחבי הארץ ומעפולה בפרט אשר הביעו את תמיכתם בדודו. ניתן לראות שדודו אוהב מאוד את עפולה ודואג תמיד להזכיר אותה בכל הזדמנות במהלך התכנית. עכשיו זה הזמן שלנו, של תושבי עפולה והעמקים להתאחד ולהצביע. אסור להיות שאננים. צריך לעשות הכל בכי שדודו ייזכה. דבר נוסף אני רוצה להודות לראש העיר יצחק מירון שגם הוא הביע את תמיכתו בדודו".

אם בסופו של דבר דודו לא יהיה הזוכה של העונה תתאכזבו?
"מבחינתנו דודו כבר זכה. מהיום הראשון שהוא נכנס לריאליטי שנקרא האח הגדול הוא זכה. כמו שדודו נוהג להגיד בתכנית "אני מעריץ של האח הגדול שזכה להשתתף באח הגדול. אך יחד עם זאת, אנחנו מודעים לקושי של צעירים במדינת ישראל לרכוש דירה וללא ספק רואים בפרס כדובדבן שבקצפת למסע הזה שנקרא האח הגדול".

• "נכנס ראשון יוצא אחרון"

גם בקרב חבריו הקרובים של דודו, ההתרגשות גוברת: "מיום ליום ההתרגשות מגיעה לשיאים חדשים", סיפרה חברתו הטובה אושרי אוחיון, שגם מרכזת עבורו את דף המעריצים: "הלחץ כבר מחלחל בתוכנו. לא היה לנו כל ספק שדודו יהיה הכוכב של העונה. הוא הגיע לתוכנית, כבחור צעיר מהפריפריה, אנונימי לחלוטין והיום, אין בן אדם שלא מכיר את דודו כהן מעפולה, אין אדם שלא התאהב בטוב לב שלו, ברגישות ובנתינה האינסופית שלו. דודו עבר שינוי מדהים, מתחילת התוכנית ועד כה. כולנו גאים בו, מתרגשים מכל יום שחולף.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


עכשיו אנחנו מחכים לו בזרועות פתוחות, ובשבילנו הוא כבר ניצח! הוא הלב שלנו, החבר, האח, הידיד שכל אחד היה רוצה לעצמו. בערב הגמר בכוונתנו להתכנס כל החברים במטרה לצפות בפרק האחרון של האח הגדול עונה 7. אין מילים שיביעו את גודל ההתרגשות. בשבילנו הוא המנצח הגדול. זה שהוא העמיד את עצמו להדחה במשך עונה שלמה זה לא דבר של מה בכך. הוא הגיע לגמר בזכות ולא בחסד. מכאן נעביר לו את המסר הבא: דודו כהן מעפולה, נכנס ראשון יוצא אחרון".

• גם בעיריית עפולה מחזיקים אצבעות לדודו כהן

גם בעיריית עפולה התגייסו לתמיכה בדודו בעת שהותו בבית האח הגדול. במסגרת תמיכה זו הוצבו שלטי חוצות גדולים ברחבי העיר ונערך ראיון עם האם סולי, בעיתון העירייה "עפולה היום". במסגרת ההכנות לגמר סיפר ראש העיר יצחק מירון בראיון לאתר "מאקו" כי הוא מחזיק אצבעות למתמודד הצעיר מעפולה וכן שהעיר עומדת מאחוריו ומתכוונת לחגוג עמו באם יזכה בגמר.

מנגלים ורמקולים מחוץ לתחום: הפנים החדשות של הסחנה

|

פסטיבל האביב בנחל ציפורי: מוסיקה, טבע ורב תרבותיות

|

פסח 2024: אז איפה תבלו

|