אלקבץ עוקץ: "מזל שיש לנו רכבת בכדי שנוכל לחגוג סוכות בערים אחרות"

ראש העיר לשעבר של עפולה, מתח בסוף השבוע ביקורת גלויה על אירועי התרבות שמקיימת העירייה במהלך החג. ״הגיע הזמן להפסיק את החרם על הפארק העירוני, ולהביא אליו את מיטב האומנים״, כתב אלקבץ בפוסט בפייסבוק. עיריית עפולה בתגובה: "חל שיפור משמעותי בתרבות הפנאי בעיר"

אבי אלקבץ, ראש עיריית עפולה לשעבר, העלה בסוף השבוע פוסט שעורר תגובות רבות ונוגע לאירועי התרבות שתקיים העירייה בחג הסוכות הקרוב.
קצת יותר מחודש לאחר שתיק החקירה נגדו נסגר מחוסר ראיות, נראה שאלקבץ החל בצעדים מדודים לקראת ההתמודדות הבאה על ראשות העיר.
זה החל בטקס הרמת הכוסית בראש השנה ונמשך כאמור בפוסט עוקצני בו רשם אלקבץ: ״כשתאלם תרועת הפסטיבלים…חג סוכות בעפולה מאופיין יותר מכל כחג התרבות של עירנו. מי לא זוכר את יריד סוכות המפורסם של עפולה? והסוסיאדה? ומה היום?
פסטיבל ציורים – כבודו במקומו…. זה לא פסטיבל שילובים, שחיבר בין תרבויות ובין אנשים, בין בחצרים ובין במבנים העירוניים. והמתנ"ס וגרעיני הנוער עושים עבודה נפלאה, אבל…הפארק שלנו שומם, וכולנו זוכרים כמה מלא הוא היה בחגים ובחופשות, ובמגוון רחב של מופעים וקונצרטים.
הגיע הזמן להפסיק את החרם על הפארק העירוני, ולהביא אליו את מיטב האומנים ואת כל התושבים, מעפולה ומהאזור. אז נהיה בירת העמק הלכה למעשה. עיר מספר 1. וביננו- מזל גדול ששר התחבורה עמד בהבטחתו משנת 2009, ומהיום יש לנו רכבת בעפולה, כדי שנוכל לנסוע לחגוג בערים אחרות…״.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


 

מעיריית עפולה נמסר בתגובה: ״כמו בתנופת הפיתוח המואצת שעוברת על העיר עפולה בעיקר בשלוש השנים האחרונות, כך גם בתחום תרבות הפנאי, חל שיפור משמעותי, ולא רק בחג הסוכות, אלא לאורך כל עונות השנה, באביב ובקיץ. גם הפארק העירוני שודרג באופן משמעותי בתוספת מתקנים חדשים ופעילויות לכל המשפחה ומופעים בהם השתתפו אומנים כמו סטטיק ובן אל תבורי ואליעד בקיץ האחרון.
למופעים אלו בפארק העירוני מצטרפים פסטיבל כמו "הורים וילדים", אירוע המים "גולשים בפארק", פעילויות ספורט ויצירה "יוצרים בפארק" וקיץ ספורטיבי הכולל זומבה ו- ‪TRX‬ פעמיים בשבוע. גם בחג הסוכות הנוכחי, הפיקה העירייה אירועי תרבות לכל המשפחה ביניהם פסטיבל ציורי המדרכות בתלת מימד הבינלאומי, לכל המשפחה במשך יומיים שיכלול מופעים ופעילויות רבות נוספות ופסטיבל "העפוליז" שיכלול במת מוזיקה, מופעי רחוב, מתחם ילדים, דוכני אוכל דוכני אמנים ועוד. יצוין כי במהלך שנת 2017 יסתיימו הקמתם של שני מתחמים מדהימים לתרבות הפנאי, מתחם הרכבת ההיסטורית ומתחם הבילוי בשוק החדש אשר ישדרג את רמת חיי התרבות בעיר לפסגות חדשות כמו בערים הגדולות בארץ".