אלי שריר מקיבוץ מירב יקבל פרס מיוחד על תרומה לחקלאות הישראלית

שריר, ששימש כמנכ"ל הארגון במשך כ-6 שנים, היה הכוח היוזם והמניע מאחורי הובלת המהלך לסימון ארץ המקור בתוצרת חקלאית טרייה, הנמכרת בתפזורת. הוא והארגון יזכו לפרס מיוחד ב"אגרומשוב" – תערוכת החקלאות המרכזית של ישראל. צילום: אודו ג'נסן

אלי שריר מקיבוץ מירב, לשעבר מנכ"ל ארגון מגדלי הדגים, יזכה לכבוד גדול במהלך תערוכת "אגרומשוב" – תערוכת החקלאות המרכזית של ישראל. שריר וארגון מגדלי הדגים יקבלו פרס מיוחד על תרומה לחקלאות הישראלית.
שריר נכנס לתפקידו בתחילת שנת 2017 וכיהן כמנכ"ל הארגון במשך כ-6 שנים. במהלך תקופה זו היה הכוח היוזם והמניע מאחורי הובלת המהלך לסימון ארץ המקור בתוצרת חקלאית טרייה, הנמכרת בתפזורת.
"לפני למעלה מ-6 שנים יצאנו לדרך עם היוזמה לחוק סימון ארץ המקור בתוצרת חקלאית טרייה, הנמכרת בתפזורת, לאחר שבדקנו חקיקה משווה במדינות שונות בעולם וגילינו שבארה"ב, קנדה והאיחוד האירופי קיימות תקנות שונות שמחייבות סימון ברור של ארץ המקור בתוצרת כזו", מספר שריר. "בישראל, לעומת זאת, המידע הזה לא זמין לצרכן ואין לו שום כלי שיאפשר לו לדעת מהיכן הגיעו העגבניות, הפלפלים, או הדגים שהוא קונה, כאשר הם מונחים בתפזורת וללא אריזה, על הקרח או על המדפים בנקודת המכירה".
"ענף המדגה הישראלי, כענף בעל חשיפה גבוהה מאוד ליבוא, לקח על עצמו להוביל את היוזמה הזו, ולשמחתי הצלחנו לרתום לעניין את כל הארגונים החקלאיים, את הנהגת החקלאים, את מרכז המועצות האזוריות, ארגוני צרכנים וחברי כנסת מכל סיעות הבית, שהתגייסו כולם, כל אחד בתחומו, לקדם את החקיקה ולהביא אותה להשלמה".
"עשינו זאת מתוך אמונה באיכות, בטריות וביתרונות התוצרת החקלאית המקומית ומתוך הבנה שעל מנת לשקף יתרונות אלה לצרכן באופן אפקטיבי, יש צורך בשקיפות מלאה בנקודת המכירה, באשר למקור התוצרת שהוא קונה. לצרכן הישראלי יש זכות לבסס את החלטות הרכישה שלו על מידע מלא ונגיש לגבי המוצרים אותם הוא רוכש. החוק יאפשר לכל אחד מאיתנו לבטא את העקרונות, הערכים וסדרי העדיפויות שלנו במעמד הרכישה".
כזכור, לפני כשלושה שבועות מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק המחייבת סימון ארץ המקור של מוצרים טריים מתוצרת חקלאית, הנמכרים בתפזורת, או נארזים בנקודת המכירה. "מבחינתי מדובר בחוק שהוא win – win, הן לחקלאים והן לצרכנים", הוסיף שריר. "חוק חיוני שהוא שילוב הדוק בין הגנה על הצרכן ועמידה על זכויותיו, לבין תמיכה וקידום החקלאות והחקלאים בישראל. צריך להבין, זה לא בהכרח אומר שכולם יעדיפו רק תוצרת ישראלית, אלא שלכל אחד ואחד מהצרכנים יהיה את בסיס המידע הרחב ביותר, כדי להחליט מה הוא מעדיף. יחד עם זאת, החוק הוא גם כלי חיוני בידינו ומאפשר לנו כעת להדגיש את היתרונות הבולטים של התוצרת הישראלית, למתג אותה ולקדם אותה אל מול הצרכנים".
"לשמחתי, לאחר שסיימתי את תפקידי בארגון מגדלי הדגים, לקח על עצמו שיקו דומוביץ', שנבחר לכהן כמנכ"ל הארגון, להמשיך בכל הכוח את קידום הצעת החוק הזו ויישומה ברגע שתחול על נקודות הממכר של הדגים בישראל. יש הרגשת סיפוק אדירה בידיעה שהמהלך שהתחלנו לרוץ איתו לפני כמעט 7 שנים, קרם עור וגידים והופך כעת להיות חוק חשוב ונדרש בספר החוקים של מדינת ישראל. היום, סוף סוף, אני וכל החקלאים בישראל יכולים לברך 'שהחיינו' על החוק לסימון ארץ המקור בתוצרת חקלאית טרייה הנמכרת בתפזורת".