"אלימות על כל סוגיה המגונים, היא מפלטו של הפחדן"

הפגנת סולידריות חברתית לאלימות נגד נשים בגלבוע

החיים המשותפים בגלבוע נשענים על ערכי ערבות הדדית ודאגה לכלל הפרטים בה, וקו ישיר עובר ממנו להתגייסות המועצה, למאבק כנגד האלימות (על כל סוגיה) כלפי נשים בישראל. לאור חשיבות הנושא החליטה המועצה, ביחד עם יוזמת "שומרות הסף", להקדים ולציין כבר השבוע, את יום המאבק נגד אלימות כלפי נשים.
"אלימות על כל סוגיה המגונים, היא מפלטו של הפחדן", אומר ראש מוא"ז הגלבוע, עובד נור. "באלימות נוהג כל מי שרוצה לפגוע, להקטין, לבייש. מכאן, שמאבק זה הוא בנפשנו. הוא בערכים שלנו ובמחויבות שלנו לציבור. לאלימות פנים רבות מידי, והמשותף להן -עמידה איתנה, ואמרה ברורה שלנו כחברה- לא! לא אצלנו, ולא בשום מקום אחר בארץ".
בהמשך לדברי נור, התכנסו ביום שישי האחרון ברחבת בניין המועצה, עשרות נשים ונושאי תפקיד במועצה, להפגנת סולידריות חברתית במאבק. לאחר דברים מעצימים של ראש המועצה, המנכ"לית (ענת מור), וחברות פורום "שומרות הסף", יצאו המשתתפים לתהלוכה קצרה לכיוון צומת תל יוסף, לחלוקת פרחים לעוברים ושבים.
תגובות הנוסעים בכביש ועוברי אורח היו נהדרות, ומחזקות את קריאת מנכ"לית המועצה: "כולנו חייבים להיות שומרי הסף. ועל כולנו לקחת חלק במאבק". לדברי ענת מור, הנתונים המתפרסמים מספרים למעשה חלק קטן מהמציאות, ועלינו כחברה לא לאפשר את קשר השתיקה סביב הנושא. "כל אחת שחשה שמתייחסים אליה לא בכבוד הראוי לה- זכאית ואף חובתה לדבר, לזעוק, לקרוא לכל סוג של עזרה. חובתנו כחברה לגלות מחויבות ואחריות אקטיבית, המייצרים סביבה בטוחה לכל אישה, שלא נשארת לבד במערכה. כך נחולל שינוי חברתי אמיתי".

"כשראיתי את החורבות הרגשתי מושפל. זה היה מראה מעליב ברמה האישית והלאומית"

|

עפולה: נבחרו 12 'יקירי העיר' לשנת 2024

|