אירעה תאונה לילדיכם הקטין? דעו את זכויותיכם!

לתשומת לבכם הורים יקרים, כי אם ילדכם הקטין נפגע באירוע תאונה, לדוגמא: נפל או החליק ונגרמו לו נזקי גוף, הרי שיתכן מאוד והוא זכאי לקבל כספים מחברת הביטוח מהיותו מבוטח בפוליסת ביטוח תאונות אישיות תלמידים.

סעיף 6 (ד1) לחוק לימוד חובה קובע כי כל תלמיד הזכאי לחינוך חינם חייב להיות מבוטח בביטוח תאונות אישיות באמצעות רשות החינוך המקומית שבתחום שיפוטה נמצא מוסד החינוך שבו הוא לומד.
הפיצוי במסגרת הפוליסה לא רלוונטי לשאלה באשמת מי נגרמה התאונה או מי אחראי לה.
למעשה, פוליסת ביטוח תאונות אישיות לתלמידים מכסה את התלמידים במשך 24 שעות ביממה וללא כל קשר לשאלה האם התאונה קרתה במסגרת שעות פעילות בית הספר.
מובן גם שהתלמידים מבוטחים בכל מקום שבו יהיו ואין זה משנה אם הם בבית, בבית הספר.
הפוליסה חלה על כל תלמיד הרשום ללימודים באחד ממוסדות החינות ולומד באותו מוסד. בנוסף מבוטחים גם ילדים בגני הילדים, בפעוטונים ובמעונות יום המופעלים על ידי רשויות מקומיות.

• מה גובה הפיצוי?

בפוליסה ישנם סכומים שונים לפי אופי הנזק, ובהתאם ישנו פיצוי לפי: מוות, נכויות צמיתה, נכויות שמעניקות "מענק חומרה", אשפוז, הוצאות רפואיות. אעיר כי גם באם הורה נפגע במסגרת פעילות בית ספרית, הפוליסה מכסה גם את נזקיו בכפוף לתנאים.
התיישנות? 3 שנים לאחר הגיע התלמיד הנפגע לגיל 18, קרי: עד שהתלמיד הנפגע מגיע לגיל 21. במקרים חריגים, יהיה ניתן לבקש מבית המשפט להאריך את תקופת ההתיישנות.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• על מי חלה הפוליסה?

ילדים בגילאי 3-5 הלומדים בגן ילדים, תלמידים בכיתות א' עד יב' הלומדים במוסדות חינוך מוכרים, תלמיד שהגיע לגיל 18 וסיים לימודים לפי תכנית לימודים כבר בכיתה י"א.
כמובן שהדבר אינו גורע גם תביעת נזקי הקטין מהגורם שגרם לעוולה, דוגמת רשות מקומית לאחר הוכחה כי אכן התרשלה ו/או ליקוי בניה בבית הספר וכיוצ"ב.

• מה עושים?

עליכם לפנות אל מזכירות בית הספר בבקשה לקבלת אישור על דיווח האירוע ואישור היעדרות התלמיד. יש לפנות אל הביטוח בדרישה לקבל עותק של הפוליסה והמסמכים הנלווים לה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


יש להגיש טופס תביעה בו תדרשו לרשום בין היתר את פרטיכם, פרטי המוסד החינוכי, כיצד ארעה התאונה ולפרט את אופי הפגיעה, לצרף פרטים של עדים לתאונה ונדרשת חתימת 2 ההורים. כמובן שלענין הורים גרושים, אפוטרופוס וכדומה יש לצרף את כל האישורים בכדי שתביעתכם תטופל.
כמו כן, יש לשמור תיעוד מלא של המסמכים הרפואים והקבלות ואף אמליץ על תמונות של החבלות עם תאריך הצילום.
תביעה לקבלת פיצוי עבור נזק תלמידים אינה תביעה שמוגשת כלאחר יד ונדרשת חשיבה רבה ובדיקת מלוא האפשרויות ובחינת פיצוי עבור מלוא רכיבי הזנק של הקטין ואף במיוחד שעה שיתכן וניתן לתבוע את נזקי התלמיד גם מול גורם שלישי. כמו כן, לפוליסת תאונות אישיות לתלמידים קיימים חריגים.
באם לילדכם נגרמה תאונה ו/או חבלה, אנו כאן למיצוי זכויותיכם ואף ממליצים לפנות ולהתייעץ סמוך כמה שאפשר למועד האירוע.

אין באמור לעיל להוות תחליף לקבלת ייעוץ משפטי.

גיוס חרדים לצה"ל – מהלך משפטי ראוי, האמנם?  

|