"אין חצי פרויקט": הממשלה הסירה את הצעת האוצר לקצץ בפרויקט הרכבת הקלה 'נופית'

בשורה תחבורתית חשובה לתושבי נוף הגליל והאזור: הממשלה נתנה אור ירוק להמשך מלא של ביצוע העבודות – בסיומן תעלה על המסלול הרכבת קלה – בדיוק כמו בירושלים ובגוש דן. למקבלי ההחלטות הוצג הנזק שעלול להיגרם למדינה בעצירת העבודות בשלבים המתקדמים, לאחר שבשנתיים האחרונות הושקעו בפרויקט כשני מיליארד שקלים. צילום: דוברות העירייה

חרב ביטול הפרויקט התחבורתי הגדול בצפון, שנועד לחבר את נוף הגליל לחיפה ולמרכז, ושהיוותה איום ממשי לעצירת הפרויקט בשל צרכי המלחמה, הוסרה השבוע באופן מוחלט על ידי הממשלה.
האיום הוסר לנוכח התנגדותה הנמרצת של שרת התחבורה, מירי רגב ולאחר שראש עיריית נוף הגליל, רונן פלוט, הציג בפני צמרת התחבורה והאוצר את נחיצותו של הפרויקט וחשיבותו ברמה הלאומית בחיבור יישובי הפריפריה למרכז הארץ. כן הוצג הנזק שעלול להיגרם למדינה בעצירת העבודות בשלבים המתקדמים, לאחר שבשנתיים האחרונות הושקעו בפרויקט כשני מיליארד שקלים לטובת ביצוע עבודות התשתית בתוואי הרכבת, רובן בתוך העיר נוף הגליל.
"מדובר בפרויקט שנמצא בביצוע מתקדם ואין היגיון לזרוק פח למעלה מ – 2 מיליארדי שקלים שהושקעו בו בשביל לחסוך שני מיליארדים" נמסר בתגובת העירייה והוסבר כי החלופות שהוצעו להמיר את הרכבת במערכת אוטובוסים בדומה למטרונית, נדחו על הסף. "אין חצי פרויקט. או שיש רכבת או שאין. מדובר בעוגן כלכלי חשוב מאין כמוהו לפיתוח העיר נוף הגליל וכלל יישובי הפריפריה, הרכבת תשמש את מדינת ישראל לעשורים קדימה, זה פרויקט לאומי"
מאמציו של ראש העיר נוף הגליל נשאו פרי. ביום שני השבוע פרסמה הממשלה את החלטתה להסיר את איום הקיצוץ בפרויקט הרכבת הקלה 'נופית'. מעיריית נוף הגליל נמסר: "אנו מודים לממשלת ישראל ולמשרד התחבורה, לשרה מירי רגב ולמנכ"ל, משה בן זקן שהביעו אמון מלא בנוף הגליל, בעתידה של העיר וביכולתה להמשיך להתפתח ולמצב את עצמה כעיר המחוז של הצפון."