אחרי 60 שנה: האיחוד המרגש בין יעקב יוניש מבית השיטה ועו"ד אורי סלונים

אחרי שפנו למסלולים שונים בחייהם, יוניש ועו"ד סלונים חידשו את הקשר המיוחד בינהם וזרע הידידות שנרקמה לפני שישים שנה נובט עכשיו, וממשיך לפרוח ולהפריח.
צילום: אפרת שלם
מאת אפרת שלם

את יום הולדתו ה-80 לא ישכח עו"ד אורי סלונים לעולם. סלונים היה יו"ר ארגון וארייטי ישראל (ארגון למען ילדים עם צרכים מיוחדים), יועצם של שבעה שרי ביטחון בנושא שבויים ונעדרים, נשיא וראייטי העולמית, היה מעורב בכל הפרשות הגדולות במדינה, פעיל ושותף למבצעים חשאיים חובקי עולם. זכה בעיטור הנשיא היוקרתי.
סלונים – איש צנוע ורב פעלים. את יום הולדתו הציע לחוג בביתו של יעקב יוניש בבית השיטה. שני האנשים האלה התנתקו זה מזה לאחר שחרורם מהצבא, ובמשך 60 שנים לא היה ביניהם כל קשר. כל אחד סלל את דרכו ופנה לתחומים שונים.
היכרותם הראשונה הייתה ב-1961 בפלוגת מכ"ים של גדוד 50 – נח"ל מוצנח. יחד עברו את מסלול האימונים, צנחו, סחבו אלונקות, שו מסעות ואכלו ממסטינג אחד. האחווה הצהלית הזו נפסקה עם שחרורם מהצבא.
לראשונה נפגשו שוב בהלווייתו של הזמר חנוך אלבלק ז"ל שנפטר לפני שנים אחדות. שם בהלוויה הביטו הישר בעיניים אחד של השני, חשו קירבה לא מוסברת, אך לא הצליחו לזהות מי הוא מי. אחרי ההלוויה, על כוס קפה במועדון, התקרב סלונים אל יוניש והעז לומר את השם 'יוניש', באותה שנייה השיב לו יוניש: "ואתה אורי סלונים!" שניהם נפלו איש על צוואר רעהו, ונזכרו באימונים הצהליים המשותפים. בהכרות המחודשת הזו ניסו להחזיר את הזמן האבוד…
כאשר הוציא סלונים את ספרו 'בשליחות הלב', (יצא ב- 2019) הזמין יוניש את סלונים לספר על ספרו בחוג ידידיו. סלונים נענה לבקשה, אך ביקש שהפוקוס לא יהיה הספר, אלא יום הולדתו ה- 80. בנוסף מלאו 55 שנים לנישואיו עם תמי, שאף היא עורכת דין מצליחה, כך שהייתה סיבה מספיק טובה למסיבה במשפחת סלונים. יוניש ורעייתו רוני החלו לרקום את מסיבת יום ההולדת, עם נגנים וזמרים, סיפורים של משלחי צניחה, והרוח האנושית שהביאו השניים שרתה על הכול. סלונים ישב נרגש בסלון של יוניש ולא האמין שחוגגים לו יום הולדת דווקא בקיבוץ. מאז חידושה של החברות, עושים השניים דברים משותפים התורמים לחיי החברה והתרבות. זרע הידידות שנרקמה לפני שישים שנה נובט עכשיו, וממשיך לפרוח ולהפריח.