"אחרי שנה בקורס הבנתי את חשיבות התפקיד לתרומה בהגנת המדינה"

כבוד: ארבעה טייסים מעמק יזרעאל, עמק המעיינות ומגידו סיימו את קורס הטיס ה-185 של חיל האוויר. צילום: דובר צה"ל

סגן ר' ממועצה אזורית הגלבוע

בין מסיימי קורס הטיס היוקרתי של חיל האוויר- מחזור 185, גם שני בוגרים מהמועצה האזורית עמק יזרעאל, בוגר מעמק המעיינות ובוגר מהמועצה האזורית מגידו.

• סגן ר': "לא עושים דבר כזה כל יום"

סגן ר', בן 22 מהמועצה האזורית סיים את קורס טיס 185 כנווט קרב.
לר' שלושה אחים, אמו (49) מנהלת בבית תוכנה ואביו (49) חקלאי.
סגן ר' הרחיב בבית הספר התיכון את מגמות פיזיקה ומחשבים ובזמנו הפנוי אוהב לטייל, לנסוע בטרקטורונים, לשחק כדורסל ולעבוד במשק המשפחתי. ר' היה חניך ומדריך בתנועת הנוער "בני עקיבא" ולפני גיוסו לקורס טיס, למד בישיבה. במסגרת הקורס עשה תואר בניהול מערכות מידע. סגן ר' לא תמיד חלם להיות צוות אוויר, עבר את הגיבוש והתגייס לקורס. הוא מספר – "אחרי שנה בקורס הבנתי את חשיבות התפקיד לתרומה בהגנת המדינה".
חוויה שזכורה לסגן ר' במיוחד מהקורס היא שבוע המילוט בשלב הבסיסי "היה שבוע מטורף, הייתי עם חבר נוסף מהקורס והיינו תלויים אחד בשני. לא עושים דבר כזה כל יום, חוויה גדולה", הוא משתף. סגן ר' מסכם 3 שנים בקורס – "הקורס היה ארוך ומלמד, תקופה מאוד מבגרת ובונה".

סגן ע'
סגן ע' ממועצה אזורית עמק יזרעאל

• סגן ע': "הרגשתי שאני מנצח בכל טיסה"

סגן ע', בן 22, מהמועצה האזורית בעמק יזרעאל מסיים את קורס טיס 185 כטייס מסוקים.
לע' שלושה אחים גדולים, כאשר אחד מג"ד בחטיבת גולני, השני לוחם במ"מ (מערך המבצעים המיוחדים), והשלישי בסיירת מטכ"ל.
אמו (65) שירתה בחיל-האוויר כפקידה והיום היא בפנסיה לאחר שהייתה מורה לחינוך מיוחד ואביו (64) היה בחטיבת הצנחנים וכעת עובד ברשות הטבע והגנים.
בן דודו של סגן ע' הוא מפקד דת"ק בטייסת 109 שבבסיס רמת דוד.
ע' הרחיב בבית הספר התיכון את מגמות פיזיקה וכימיה ובזמנו הפנוי אוהב סגן ע' לנגן בגיטרה, בס ופסנתר, לטייל בארץ ובחו"ל ולגלוש. לפני שהתגייס לקורס טיס עשה שנת שירות בהדרכת טיולים בנגב.
כשהיה ילד, השתתף סגן ע' בפרויקט "הטייסת", שנמצא היום בקרן רמון, העוסק בנושא קידום נערים מחתכי אוכלוסייה מגוונים. הפרויקט דוחף למצוינות ומנהיגות, ונעשה בשיתוף פעולה עם חיל-האוויר – "הייתי בביקורים ברמת דוד, היינו עושים קיר טיפוס יחד עם צוותי אוויר שהמטרה היא לדמות את הקשיים בחיים". למפגש מח"א עם משפיעים, עתיד סגן ע' להביא את ראובן ששינה את חייו.
בשלב הראשוני התחיל סגן ע' להתאהב בטיסה, הוא מספר – "נהנתי, הרגשתי שאני מנצח בכל טיסה, שאני מסופק".
סגן ע' מסכם 3 שנים בקורס: "זה קורס מלמד וכנראה הדבר הכי משמעותי שעשיתי עד כה בחיים, אני מחכה לתרום להגנת המדינה".

• סגן מ': "למדתי המון על טיסה ועל עצמי"

סגן מ', בן 22 מהמועצה האזורית עמק המעיינות
סגן מ', בן 22 מהמועצה האזורית עמק המעיינות

מסיים את קורס טיס 185 כטייס מסוקים. למ' שני אחים גדולים. אמו (55) מורה ליוגה ואביו (56) מרצה באוניברסיטת בן גוריון.
סגן מ' הרחיב בבית הספר התיכון את מגמות ערבית וספורט. לפני גיוסו לקורס טיס עשה שנת שירות בכפר נוער המיועד לנוער בסיכון, שם היה בקומונה עם סגן נ', המסיימת את הקורס יחד אתו במגמת תובלה. בזמנו הפנוי, אוהב לשחות, לרוץ, לטייל ולרכב על אופנוע. במסגרת הקורס עשה סגן מ' תואר בכלכלה.
סגן מ' תמיד רצה להיות צוות אוויר והבין שזה הוא המקום הנכון עבורו בשלב הבסיסי של הקורס, הוא מספר – "הרגשתי שהשלב הבסיסי זה השלב שהכי קידם אותי. קיבלתי מצטיין שלב וזה גרם לי להרגיש שאני מתאים ושאני באמת יכול לסיים".
למסיימי הקורס נערך מפגש עם דמויות משפיעות שבחרו החניכים מחייהם. סגן מ' בחר להביא את חבר הילדות של אמו – "למדתי ממנו הרבה דברים, זה המקום בשבילי לתת לו את ההערכה שמגיעה לו". חוויה משמעותית משירותו של סגן מ' היא קבלת המצטיין בסוף הבסיסי: "עלינו את מצדה והלכתי ראשון עם מפקד בית הספר לטיסה, התחושה מטורפת", הוא משתף.
סגן מ' מסכם שלוש שנים בקורס – "הקורס מאוד משמעותי והוא מכניס אותך למערכת החיל אווירית, למדתי המון על טיסה והמון על עצמי".

• סגן א': "פיתחתי פה תחושת מסוגלות מדהימה"

סגן א', בן 21 מתגורר ביישובי המועצה האזורית מגידו ומסיים את קורס הטיס כנווט קרב.
לא' שני אחים קטנים, כאשר אחד מהם משרת בחיל המודיעין ביחידה 81. אמו (50) היא קרמיקאית, ואביו (51) הוא מהנדס תוכנה בIBM.
סבו של סגן א' היה בעברו מפקד שייטת 13. סגן א' נולד בארץ וכשהיה תינוק עבר לגור עם משפחתו בקליפורניה בעקבות העבודה של אביו.
סגן א' הרחיב בבית הספר התיכון את מגמות פיזיקה ומדעי המחשב. בזמנו הפנוי אוהב לשחות, לצלול, לטייל ולקרוא. במסגרת הקורס עשה תואר במדעי המחשב. סגן א' לא תמיד רצה להיות צוות אוויר, הוא מספר: "הגעתי למיונים ועברתי את הגיבוש, היה לי חשוב לעשות תפקיד משמעותי".
חוויה שזכורה לסגן א' במיוחד היא שלב הבסיסי בקורס: "נהנתי מאוד מהניווטים, משבוע המילוט ומקורס הצניחה, כל אותן חוויות פיתחו אצלי את תחושת המסוגלות".
סגן א' מסכם 3 שנים בקורס: "הקורס היה חוויה מאוד טובה עבורי, היה לי כיף להכיר את האנשים. פיתחתי פה תחושת מסוגלות מדהימה והטיסות הן חוויה שלא יכולה להיות בשום מקום אחר".