אז מה היה לנו השנה?

פרוייקט מיוחד לעמקניוז: דמויות מובילות בתחום החינוך, הקהילה, העסקים, התקשורת, הספורט ופוליטיקה מסכמים את השנה שהייתה, חושפים את האירועים המשמעותיים בחייהם ואת האירועים שהשפיעו עליהם לאורך השנה אשתקד. צילום: קובי אוחנה

סוגרים שנה בעמק: אוטוטו נסב לשולחן ראש השנה החגיגי, נאכל תפוח בדבש ונברך את הסובבים אותנו בברכת שנה טובה. רגע לפני שנפרדים מתשע"ז ועוברים לתשע"ח שאלנו דמויות מרכזיות בעפולה והעמקים על השנה שהייתה, האירועים שלא ישכחו בשנה אשתקד ברמה האישית והמקומית- ארצית. התשובות לפניכם- חג שמח.

משה לוי, חבר מועצת העיר מגדל העמק
משה לוי

• משה לוי, חבר מועצת העיר מגדל העמק

ברמה האישית האירוע המשמעותי של השנה מבחינתי הוא ללא ספק הולדתה של נכדתי המתוקה נועה.  האירוע המשמעותי ביותר מנקודת ראותי בשנה החולפת הוא אירוע תפילת הסליחות למאות צעירים וצעירות שאני מארגן מידי ערב במגדל העמק.

ראובן יוקלר
ראובן יוקלר

• ראובן יוקלר, חבר מועצת העיר עפולה

-האירוע שהכי ריגש אותי השנה היה הולדתו של נכדי דור, בנו של עדן בני היקר. לשמחתי לי ולרעייתי כבר שישה נכדים ודור הוא הנכד הראשון שגם ימשיך את שם המשפחה יוקלר. האירוע שהיה הכי משמעותי עבורי ברמת האזור הוא ללא ספק חניכת רכבת העמק בחגי תשרי אשתקד. אני עוד זוכר כמה שנים אחורה שנפגשנו עם שר התחבורה ישראל כץ סמוך לתוואי, היכן שעומדת היום תחנת הרכבת של עפולה והפרוייקט הזה היה בגדר חלום. היום 80.000 נוסעים משתמשים ברכבת מדי חודש והנתון הזה מדבר בעד עצמו.

מני ג'יבלי
מני ג'יבלי

• מני ג'יבלי, בעלים של חברת המוזיקה "מני סטאר" צילום: לירוי ואביע צלמים

האירוע הכי משמעותי עבורי ברמה האישית היה הולדתו של בני יאיר לפני כחודשיים. אני חווה המון אירועים מרגשים ומיוחדים במסגרת עבודתי לאורך השנה אבל אירוע שכזה הוא הכי משמעותי בעיניי.
ברמה הארצית הפרידה מג'ורג מייקל, זמר שהערצתי. בכלל, זו הייתה שנה שנפרדנו מהרבה אושיות תרבות".

ערן יעקב
ערן יעקב

• ערן יעקב, עוזר ראש המועצה בגלבוע

-האירוע הכי המשמעותי עוברי ברמה האישית הוא שהתחלתי לעבוד במוא"ז הגלבוע והפכתי להיות עוזר ראש המועצה עובד נור. בזכות התפקיד המכובד הזה אני נחשף בצורה ישירה לכל סוגי האוכלוסיות ולכל הפסיפס האנושי המדהים המרכיב את הגלבוע. אני בן הגלבוע שנולד וגדל כאן, אך רק כעת אני חש מהנהגת המועצה פתיחות מרעננת ושאר רוח, המאפשרים לי להכיר טוב יותר את כל תושבי הגלבוע, גם כאלו המגיעים מאג'נדה פוליטית שונה לגמרי, וזוהי זכות גדולה לשרת את כולם. הדבר הוכיח לי את מקומו הראוי של ראש המועצה כאיש איכותי ומאחד שטובת תושבי המועצה נמצאת בראש סדר עדיפויותיו. עוד דבר מצוין שקרה השנה הוא חזרת של מכבי נתניה למקומה הראוי בליגת העל!.

שי אלט
שי אלט

• שי אלט, דובר המועצה האזורית גלבוע

האירוע הכי משמעותי שלי השנה, הוא השלמת תהליך החזרה לחיים בצפון הארץ. זוהי סגירת מעגל מרגשת ומיוחדת. לאחר עשור של מגורים ועבודה באזור המרכז, התמקמתי עם אשתי ובנותיי בביתנו החדש שבקיבוץ שער הגולן. אני מתייחס לצעד הזה בהרבה התלהבות ובאופטימיות גדולה להמשך צמיחת התא המשפחתי שלי. אחת הסיבות להתלהבות היא עבודתי בגלבוע שם נחשפתי למודל החיים המשותפים המוצלח המתנהל במועצה. זה משהו ששומעים עליו, אבל עד שלא רואים זאת מקרוב לא מבינים כמה זה מרגש ומיוחד.
דבר פחות אופטימי שקרה השנה הוא כמובן ירידת קבוצה הפועל ת"א (כדורגל), לליגה הלאומית לאחר עונה מסויטת. אני מקווה מאוד שבשנה הבאה ה"אדומים" יחזרו למקומם הטבעי…

• איתי אליהו, מנהל מרכז צעירים בעפולה

האירוע הכי משמעותי בשנת תשע"ז ברמה האישית- הוא עלייתה של בתי הקטנה שוהם לכיתה א'. אני לתומי חשבתי שההתרגשות מהחוויה

איתי אליהו
איתי אליהו

של עלייה לכיתה א' תופסת רק לבן הבכור, אבל בראשון לספטמבר ההליכה המשותפת איתה לבית הספר יהלום, כשילקוט ורוד וגדול מכסה את גבה הקטן. רגע שכזה זה אושר אמיתי.
ברמה המקומית, בתפקידי כמנהל מרכז הצעירים בעיר לקחתי על עצמי משימה ביחד עם שאר חברי הצוות לפתח את קהילת שכונת רובע יזרעאל שברובה מורכבת מצעירים. לאורך השנה כולה קיימנו אירועים רבים ברובע – טקס נטיעות בט"ו, משחקייה ניידת, מעגלי תיפוף, שעות סיפור, הצגות, פסטיבלי הורים וילדים, קבלות שבת קהילתיות ועוד. הקסם המיוחד שבסיפור הוא שהכל נעשה בשיתוף מלא עם אוכלוסיית הרובע ועם מנהלת התושבים. יש לנו תכניות רבות גם לשנה הקרובה לפרוץ שיאים חדשים.

• מורן קורן, מבעלי מסעדת "ללה" בצומת כפר ברוך

האירוע שהכי השפיע עלי ברמה האישית בשנה האחרונה הוא ללא ספק הולדת בתי עיינה שמצטרפת לבני המתוק, יואב. ברמה העולמית זו בחירתו של דונלד טראמפ לנשיא ארצות הברית.

• ח"כ איתן ברושי, "המחנה הציוני" צילום: אלון גלבוע

-הדבר המשמעותי ביותר שקרה לי בשנה האחרונה ברמה האישית היה חיזוק הקשר עם הנכדים שלי והבילוי איתם. אני חווה את נכדיי בצורה מאוד משמעותית ולעתים אף חזקה יותר מהחוויה שהייתה לי כאב לילדיי. למרות כל העיסוקים החשובים, אני משתדל לפגוש אותם כמה שיותר והעובדה שהם גרים בקיבוץ גורמת לי ולכל המשפחה אושר גדול.

איתן ברושי. צילום: דוברות הכנסת
איתן ברושי. צילום: דוברות הכנסת

ברמה הארצית אני מסיים כעת שנה שנייה כחבר כנסת אחרי מסלול ארוך בו כיהנתי במגוון תפקידים. למרות שמהאופוזיציה לא ניתן לבצע הכול, פעלתי רבות למען ההתיישבות והחקלאות בנושאים משמעותיים הקרובים לליבי ובהחלט אני יכול למנות בסיפוק מספר הצלחות שאני מאוד גאה בהן. בשנה האחרונה לדוגמא העברתי את חוק האנרגיה המתחדשת וגם הצלחתי להתאים את חוק הצהרונים למרחב הכפרי, דברים מאוד משמעותיים מאוד למרחב הכפרי ועל כך אני גאה. בשנה זאת פעלתי בעיקר בשני מישורים: הראשון, חיזוק המרחב הכפרי וההתיישבות במישור הכלכלי – חברתי, והשני, קידום משאל העם ושימור האופציה להסדר עתידי במישור המדיני-בטחוני. גם בשנה הבאה אמשיך לקדם במרץ נושאים אלה ואחרים. בהזדמנות זאת אני רוצה לאחל שנה טובה לכל עם ישראל.

• פרופ' אורנה בלונדהיים, מנהלת מרכז רפואי העמק

הקמת "בית שולמית" מרכז הסרטן במרכז רפואי העמק שבנייתו החלה בימים אלה הוא אירוע מכונן ודרמטי גם ברמה האישית שלי ולא פחות מזה ברמה הלאומית למען הבריאות של למעלה מחצי מיליון נפש תושבי הצפון. הקמת "בית שולמית" מתאפשר לנו הודות ובזכות תרומה של איש העסקים חיים כצמן והודות לתמיכה של הכללית. כיום אלפי חולים במחלות ממאירות נאלצים עדין לפצל את הטיפול במחלה בין כמה בתי חולים, וזה ישתנה בעוד כשנתיים עם סיום הבניה ופתיחת המרכז.

• אופיר שפיגל- "אופיר שפיגל תקשורת וקשרי ממשל בע"מ", מנכ"ל ובעלים

-הרמה האישית והמקצועית הן די בחפיפה אצלי.השנה קיבלתי החלטה אסטרטגית להצמיח את המשרד. כחלק ממגמה זו, הרחבנו את כוח

אופיר שפיגל
אופיר שפיגל

האדם, פתחנו מחלקה מקצועית לניו-מדיה, העמקנו את פעילות הקריאטיב וגייסנו מעצבים גראפיים שיספקו מענה ללקוחות המשרד. במקביל, טיפל המשרד במספר משברים תקשורתיים משמעותיים שהיוו אתגר אישי לי ולצוות.
ברמה העולמית בחירתו של דונלד טראמפ לנשיא ארה"ב טרפה את הקלפים מבחינת סדר היום העולמי והתקשורתי כאחד. לא מדובר הרי רק בחילופי שלטון בין דמוקרטים לרפובליקנים שמתרחשים כל הזמן. הניצחון של טראמפ הוא ביטוי של עידן חדש – עידן של פוסט אמת, פוסט מדע ובמידה רבה פוסט ליברליזם. כיועץ תקשורתי ופוליטי אנחנו מוצאים עצמנו עומדים מול כללים חדשים של משחק פוליטי. כאיש תקשורת אני חרד למעמדה של העיתונות החופשית שמעמדה נשחק תחת מטבע הלשון החדש שהמציא טרמפ ה Fake news"" מטבע לשון שגלש גם לארצנו שלנו. הזירה הפוליטית השתנתה לגמרי עם בחירתו של טראמפ ואני לא בטוח שכולנו הבנו, כולל טראמפ, מהם הכללים החדשים, בארה"ב וגם כאן.

• נמרוד להב, מבעלי מסעדת בסבוסה ביקנעם

האירוע שהכי השפיע עלי בשנה האחרונה ברמה האישית הינו פתיחת מסעדת "בסבוסה". הרעיון והחלום למסעדה עממית היה אצלי בראש מאז ומתמיד וכשקיבלתי את ההצעה לפתוח את המסעדה הזאת בקניון G-6 יקנעם זה היה מבחינתי משהו שאני לא יכול לסרב לו. זה פשוט היה הגשמת חלום עבורי. מעבר לכך הפכתי להיות אבא לשניים, חשתי את תחושת הסיפוק והגאווה בפעם השנייה וזו תחושה שלא ניתנת להסביר במילים.
ברמה הארצית מקומית האירוע הכי משמעותי מנקודת ראותי הוא פתיחת קו רכבת העמק.

מנהל רשת המרכזים הקהילתיים בעפולה דניאל בן

• דניאל בן, מנכ"ל רשת 'שחקים' עפולה

האירוע הכי משמעותי בעבורי ברמה האישית בשנה האחרונה הוא סיום קורס מפקדי הפלוגות במילואים, קורס מיוחד לבעלי קריירות. אני גאה על כך מאד, להיות איש מילואים זה שליחות ואני שמח על הזכות שנפלה בחלקי לשרת את מדינתי גם במילואים.
ברמה העירונית, המיתוג מדש של רשת המתנ"סים והפיכתה לרשת שחקים היא נקודת ציון לכל עפולה. שינינו מותג שהיה קיים עשרות שנים, חידשנו אותו, קידמנו את עפולה כמה צעדים קדימה להיות עיר מובילה בתרבות הפנאי והחינוך הבלתי פורמלי והכל בזכות צוות נפלא במתנסים ובעירייה.

אחיקם משה דוד
אחיקם משה דוד

• אחיקם משה דוד, יועץ אסטרטגי תקשורתי

ברמה אישית: לאחר שנים רבות בעולם התקשורת, פתחתי את העסק עליו חלמתי- לייעוץ אסטרטגי ותקשורתי, 'אחי תקשורת'. אני שמח להעניק לרשויות ועסקים בצפון מהניסיון הרב אותו צברתי בעולם התקשורתי ולהוביל אותם להצלחות. החלום התגשם ואני מאושר על כך ומודה לקב"ה. מכאן אני מאחל ללקוחות שלי שנה טובה ומוצלחת.
ברמה העולמית: "אין ספק שבחירתו של דונלד טרמאפ לנשיא ארה"ב כנגד כל הסיכויים הוא אירוע השנה. טרמאפ ידע לעבוד נכון מבחינה תקשורתית, כנגד כל הסיכויים ומעל לראשם של כלי התקשורת המסורתיים. אפשר לזלזל בו כמה שרק רוצים, אבל תקשורתית הוא עשה בית ספר לכולם והוכיח שבעולם התקשורתי של היום, גם מי שנראה כאילו אין לו סיכוי לנצח בקמפיין יכול לעשות זאת עם עבודה ואסטרטגיה נכונה.

• אילנית בן ישי, מנהלת ביה"ס היסודי "גוונים" בעפולה

ברמה האישית היו כמה וכמה אירועים ובינהם רגעים מרגשים עם שלושת בנותיי. הבכורה התקבלה ללימודי הנדסה רפואית, השנייה התגייסה והשלישית עלתה לחטיבת הביניים. ברמה הרחבה יותר: מגמות התחדשות והעמקה ברפורמות החינוכיות כמו הניהול העצמי שמאפשר ליזום ולהכניס גמישות פדגוגית משמעותית לצד תמיכה במערך איסוף נתונים ממוחשב שיטתי.

• תאייד אל-ג'מאל, מנהלת חט"ב מוקייבלה

תאייד אל-ג'מאל
תאייד אל-ג'מאל

ראשית, השנה הזו הוכיחה לי שאין מקריות בחיים, ובתור אחת שתמיד דגלה בקיום משותף וגיוס כל הכוחות, לטובת חינוך הילדים- הרי שזה לא מקרי שהגעתי לנהל ביה"ס דווקא בגלבוע.
האירוע המשמעותי ברמה הרחבה יותר: השנה הייתה הוצאת לפועל של מבצע משותף ביחד עם וועדי הורי בביה"ס והוועדים המנהלים את הכפרים מוקייבלה וסנדלה.
עשרות הורים, מורים ותלמידים, פעלו לאורך כל היום בשיפוץ ושיפור דרמטי של פני בית הספר, ויצרו לתלמידים מתקן לימודי באיכות גבוהה. הפעילות התכתבה באופן נפלא עם חזון החינוך בגלבוע וחזון בית הספר, ובעיקר יצרה תשתית למכפלת כוח ממנה נהנים גם ביה"ס וגם הקהילה.
זה מחמם את הלב להיות עדה מקרוב להיווצרות מעגלי שייכות ושותפות המתבססים על נתינה והתגייסות למען הקהילה.

• נשיא הפועל עפולה, ששי יעקב

האירוע משמעותי ברמה האישית: "לפני כשלושה שבועות עברתי תאונת דרכים לא פשוטה בכביש התענכים. בעקבות התאונה הרכב שלי ירד מהכביש, אבל לשמחתי אני יצאתי מזה בשלום".
ברמה הארצית: "מינויו של חברי הטוב אביגדור ליברמן לשר הביטחון. איווט הוא האיש הנכון, במקום הנכון".

הנרי איפרגן
הנרי איפרגן

• יו"ר הפועל מגדל העמק, הנרי איפרגן

האירוע משמעותי עבורי ברמה האישית בשנה אשתקד: "עליית בתי נועם לכיתה א'. זה היה מאוד מרגש עבורי ועבור אשתי".
ברמה הארצית אני חושב שהפרשה הכי משמעותית הייתה הפרשה סביב המשפט הסוער של החייל אלאור אזריה".

• מנהל הפועל נצרת עילית, שרון סויסה

ברמה האישית האירוע שהיה הכי דומיננטי עבורי הוא העזיבה את מכבי נצרת עילית לאחר 7 שנים והמעבר להפועל נצרת עילית. זאת הייתה סגירת מעגל מרגשת, שכן גדלתי בהפועל נצרת עילית מגיל 9".
ברמה המקומית: "כניסתו לתפקיד של ראש עיריית נצרת עילית רונן פלוט לתפקידו. בתור אחד שגר בנצרת עילית אני חושב שהוא הצליח תוך זמן קצר ליצור איזון בעיר וגם לקדם צעדים חשובים למען עתיד העיר. ההובלה שלו את העיר היא אחת הסיבות שנשארתי להתגורר בה".

גיוס חרדים לצה"ל – מהלך משפטי ראוי, האמנם?  

|

״העמק" אירח כנס למידת עמיתים של בתי החולים בצפון – מבתי החולים בדרום

|