אורחת בעין חרוד: הגברת הראשונה של ישראל

נחמה ריבלין, אשתו של נשיא המדינה הגיעה לביקור במשכן לאומנות

 

אשת נשיא המדינה, הגב' נחמה ריבלין, הגיעה השבוע לביקור בגלבוע. הגברת ריבלין ביקשה זה זמן רב להגיע למשכן לאומנות שקיבוץ עין חרוד, על מנת לחוות ולצפות מקרוב בתערוכה "אופק חדש לאופקים חדשים", המוצגת במקום בחצי שנה האחרונה. השבוע הדבר התאפשר והיא הגיעה מלאת סקרנות לצפות ביצירותיהם של האומנים שהשתייכו לקבוצת "אופקים חדשים" מהקבוצות החשובות ביותר שפעלו בימי ראשית המדינה ואשר ביקשו לעודד את השפעת האמנות הבינלאומית על האמנות החזותית בישראל. את פניה של הגב' ריבלין קיבלו עובד נור, ראש המועצה, ויניב שפירא מנהל המשכן.

בטרם החל הסיור בין היצירות אמרה הגב' ריבלין כי "הגלבוע תמיד העריך אומנות, דיבר אומנות וקידם אומנות, כך שלא הפתיע אותי שדווקא כאן מקיימים תערוכה חשובה ומעניינות שכזו".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


 

יניב שפירא, מנהל משכן לאומנות: "התערוכה הייחודית הזו מזמנת מפגש מחודש עם אמני קבוצת 'אופקים חדשים', שתערוכתם האחרונה כקבוצה התקיימה, איך לא, במשכן לאמנות לפני למעלה מ-50 שנה. כבוד גדול לארח את אשת הנשיא אצלנו ולהשביע את סקרנותה לגבי היצירות והאומנים. "אופקים חדשים" היא הקבוצה המשמעותית ביותר שפעלה כקבוצה בתרבות הישראלית ומומלץ למהר ולהגיע לצפות בתערוכה שתנעל בקרוב".

זה אינה הפעם הראשונה שהגב' ריבלין מבקרת במשכן לאומנות. במהלך הסיור היום, סיפרה אשת הנשיא על ביקור קודם בו פגשה צוות צילום אמריקאי שהגיע במיוחד לצורך צילום סרט תיעודי על עיצוב המשכן עצמו והתאורה הייחודית לו. הכוונה היא לעבודתו המופלאה של האדריכל שמואל ביקלס שתכנן יצירה ארכיטקטונית מופלאה, שאיכותה ביחסי המידות של האולמות ובניצול הייחודי של האור הטבעי.