אבן פינה הונחה למפעל השבת המים ברמת מנשה

מפעל השבת המים ישרת את חקלאי רמת מנשה ויאפשר נטיעה של אלפי דונמים חקלאיים נוספים. עלות הפרויקט: 90 מיליון שקלים. "מפעל ההשבה יאפשר התפתחות מושב אליקים", אמר ראש המועצה איציק חולבסקי, "אני מקווה שמשרד השיכון ועיריית יוקנעם עלית לא יסכלו זאת

מפעל השבת המים של המועצה האזורית מגידו יוצא לדרך: ביום רביעי שעבר הונחה אבן הפינה להקמת מפעל השבת המים שיסייע לאגירת מי גשמים בחורף לטובת חקלאי המועצה. עלות הפרויקט: 90 מיליון שקלים.
בעיית מחסור המים ביישובי ההר ידועה במשך שנים. הדבר נגרם עקב העדר יכולת לאגור את מי הגשמים במהלך החורף אולם כעת, לאחר מאמץ ניכר של ראש המועצה חולבסקי, מצאו במועצה האזורית מגידו פתרון. מפעל השבת המים יסייע בניצול מי הקולחין, יגדיל את כמות המים הפנויה עבור החקלאים וכך יאפשר נטיעה של אלפי דונמים נוספים שיעצרו את סחף הקרקעות.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


מי הקולחין יעברו בצנרת ובמתקנים ייעודים. במועצה אומרים כי ההערכה היא שתוך שנתיים עד שלוש שנים תושלם הקמת המאגר החדש שיאפשר לחקלאי ההר נטיעה של 5000 – 6000 דונם של מטעים, בין היתר באזור מושב אליקים, בשטחים אותם מבקשים בעיר יקנעם להעביר לשטח שיפוטם.
ראש המועצה האזורית חולבסקי אמר בטקס: "אנו נמצאים בפתחו של עידן משמעותי למועצה האזורית מגידו. מפעל ההשבה יאפשר התגברות על המחסור במים, יממש את פוטנציאל הנטיעה באלפי דונמים נוספים ויגן על שטחי המועצה. מפעל ההשבה יאפשר התפתחות מושב אליקים ואני מקווה שמשרד השיכון ועיריית יוקנעם עלית לא יסכלו זאת".

נפרדנו כך: עלייה של 16 אחוזים במספר המתגרשים בעפולה

|

מתאים לכם לעצב לעצמכם את העתיד כבר היום?

|