אבי גבאי בוויעידת העמקים ה- 3: "החקלאים הם האנשים הכי עצובים בארץ"

בוועידה השתתפו בין היתר יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי שהביע הזדהות עם החקלאים והצהיר על התנגדותו להקמת שדה"ת בינ"ל בעמק. עוד התקיים פאנל רחב יוצא דופן עם ראשי רשויות באזור, כאשר את האירוע חתמה הכתבת הכלכלית קרן מרציאנו בהרצאה מרתקת על מדיניות הממשלה בתחומים כלכליים ותכניות הפיתוח הצפון שממתינות למימוש.

ביום חמישי האחרון התקיימה ועידת העמקים השלישית לפיתוח כלכלי אזורי במכללת עמק יזרעאל בנוכחות מאות מאנשי העמק, אנשי חקלאות ותעשיה, ראשי רשויות ובכירים נוספים.
את הוועידה פתחה ליאת וייסבוך מנכ"לית עמותת 'אופק לתעסוקה מעברים בעמק' שארגנה את האירוע הכלכלי. וייסבוך אמרה למשתתפים בפתח דבריה: "מטרות הועידה ליצר שיח כלכלי, לחזק שותפויות, להזמין להכרות, ולהעמיד על סדר היום את הסוגיות המרכזיות בפיתוח כלכלי אזורי. הפוטנציאל לפיתוח כלכלי אזורי מצוי בידינו".
הועידה עצמה החלה בראיון שערך כתב ערוץ 10, אלי לוי, עם יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, שבנוסף להתייחסותו לנושאים הפוליטיים האקטואליים בשיח הציבורי, התמקד גבאי גם בנושאים מקומיים ואמר: "ההחלטה בנוגע להקמת שדה תעופה בעמק יזרעאל היא החלטה שגויה שהתקבלה בתהליך קצת מוזר. אנחנו לא מדינה כל כך מדינה כל גדולה שאנחנו צריכים שדה תעופה ענק פה בעמק יזרעאל. בסוף – זה יעלה סכומי עתק, אז עוד לפני הפגיעה בסביבה, צריך לחשוב כלכלית".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


גבאי התייחס גם למצב החקלאות באזור ואמר: "האנשים הכי עצובים בארץ זה החקלאים. הפכו אותה לבעיית יוקר המחיה של ישראל. תנו לחקלאים שהלול שלהם נסגר לעשות במקום פאב או משהו אחר. מה הבעיה, למה יש לממשלה עין צרה?"
לאחר הראיון עם גבאי נערך פאנל יוצא דופן בו נפגשו שבעה ראשי רשויות מהעמקים: יורם קרין ראש מוא"ז עמק המעיינות, יצחק מירון ראש עיריית עפולה, בצר ראש מוא"ז עמק יזרעאל, חולבסקי ראש מוא"ז מגידו, עלי סאלם ראש עיריית נצרת, אלי ברדה ראש עיריית מגדל העמק וראש מוא"ז דב ישורון.
בצר בפאנל: "בעמק יזרעאל לא יקום שדה תעופה. נקודה. אם הוא יקום זה יהיה בחיפה או בנבטים. אנחנו חיים ביחד עם ערביי האזור מתוך כבוד והערכה הדדית אחד לשני. בחג סוכות, היישובים שלנו היו מלאים באושפיזין מהיישובים הערבים ואנשים פשוט עמדו בתור כדי לארח אותם".
את הוועידה חתמה הרצאתה המרתקת של הכתבת הכלכלית קרן מרציאנו, שעסקה במדיניות הממשלה בתחום הדיור, פיתוח אזורי והתכניות של משרד האוצר לפיתוח הצפון שעדיין ממתינות למימוש.

"אני יודעת לחבר. זה מה שאני עושה 30 שנה בכל התפקידים שביצעתי"

|

״לאמת יש רק צד אחד והיא יצאה לאור היום״

|