גרים בעפולה או בית שאן? תתכוננו להוזלה בתחבורה הציבורית

במסגרת הרפורמה מנוי "חופשי חודשי" בין עפולה לחיפה ועפולה לכרמיאל יעלה 423 שקלים, הנחה המשקפת הוזלה של כ- 34 אחוזים

מהפכת התעריפים בתחבורה הציבורית נמשכת. שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, סיכם עם שר האוצר, משה כחלון, על הרחבת הרפורמה בתעריפי התחבורה הציבורית, לכל הערים והישובים בארץ, ממטולה בצפון עד אילת בדרום.
שר התחבורה ציין כי החלת הרפורמה על כל הערים והישובים בארץ תחסוך לרוב המכריע של הנוסעים הקבועים, ובכללם גם תושבי הפריפריה, מאות שקלים מדי חודש. כמו כן היא תוזיל את עלויות הנסיעה עד אלפי שקלים לשנה למשפחה, ותתרום להפחתת יוקר המחיה בישראל.

• עפולה ובית שאן יכללו במטרופולין חיפה

אזור עפולה, בית שאן והישובים שסביבן יכללו גם כן במטרופולין חיפה. אזור חריש המתפתח וואדי ערה יקושרו באמצעות כרטיסי מנוי לשני מטרופולינים: חיפה ותל אביב. יצוין כי המנויים החדשים יאפשרו גם נסיעה ברכבת העמק עם תחילת הפעלתה בשנה הבאה.
במסגרת הרפורמה מנוי "חופשי חודשי" בין עפולה לחיפה יעלה 423 שקלים (הוזלה של כ-34%). מנוי "חופשי חודשי" בין עפולה לכרמיאל יעלה 423 שקלים (הוזלה של כ-43%). מנוי "חופשי חודשי" בין אום אל פאחם לתל אביב יעלה 423 שקלים (הוזלה של כ-61%) מנוי "חופשי חודשי" בין אום אל פאחם לחדרה, יעלה 213 שקלים (הוזלה של כ-67%).
הוספת כל הערים והישובים בארץ לרפורמה התעריפים, ובכללם ישובי פריפריה שלא נכללו ברפורמת המטרופולינים, נועדה לאפשר ליותר נוסעים לבצע יותר נסיעות במרחב גדול יותר, והכל באמצעות אותו מנוי.
השר כץ הודה לחברת הכנסת יפעת שאשא-ביטון על מעורבותה ותרומתה להרחבת רפורמת התעריפים לישובי הגליל.