קפה תרבות מוזיקאלי: הביטלס

כתובת: בית העם
יישוב: מושב דבורה
יום: שלישי
תאריך: 16/02/2016
שעה: 20:00
קפה תרבות מוזיקאלי: הביטלס

נעם רפפורט, מוזיקאי וחוקר, מגיע לגלבוע עם הרצאתו החווייתית על הביטלס בשנותיהם האחרונות, 1966-1970

 "להקת הביטלס נחשבת מאז שנות השישים ועד ימינו כתופעה מוסיקלית ייחודית. ללהקה רפרטואר עשיר של קלאסיקות אהובות על מבוגרים וצעירים כאחד. ג'ון, פול, ג'ורג' ורינגו – 'ארבעת המופלאים', העניקו לעולם מתנה אך לא רק המוסיקה היא שהפכה את הלהקה הזו לאלמותית.  מאחוריה כמות גדולה מאד של סיפורים מעניינים שממחישים היטב כיצד היו היחסים האישיים של חברי הלהקה בינם לבין עצמם וביניהם כרביעייה מול כל העולם", אומר רפפורט,

שבהרצאתו על הביטלס לוקח את הקהל למסע התפוררותה של הלהקה משנת 1966 ועד 1970, דרך היצירות האהובות, הסיפורים העצובים, העובדות המפתיעות, הצלילים שמאחורי השירים ועוד.

הרצאה מסקרנת על להקת הרוק הביטלס
הרצאה מסקרנת על להקת הרוק הביטלס

ההרצאה מלווה בחומרי וידאו מהתקופה וגם חומרי ארכיון מהעיתונות הישראלית של אז, ועוסקת גם בסיפורים האנושיים ובשאלות ממציצניות כמו מה גרם ליוקו אונו באמת להתחיל עם ג'ון לנון, הסיפור השלם מאחורי צילום עטיפת תקליט 'מעבר החצייה', כיצד פול מקרטני הציל את הביטלס ועוד.

המרצה נעם רפפורט הוא מוזיקאי, בוגר בית הספר 'רימון' במגמת עיבוד והלחנה. מאז סיום לימודיו הוא ניגן, הלחין ועיבד בהפקות ידועות של זמרים ברמה הארצית ויצר מוסיקה מקורית משלו. במקביל, הוא חוקר שנים רבות ביסודיות ולעומק את העובדות והסיפורים מאחורי האמנים והתקליטים הגדולים של שנות השישים והשבעים. הידע הרב שרכש בנושא מהווה כיום כר לימוד אמין ומהנה לכל חובב מוסיקה.  במחקריו אסף דוקומנטים רבים וחומרי וידאו אותם הוא מציג, במהלך הרצאותיו.

הכניסה חופשית – הציבור מוזמן

 

איך מגיעים: