נדיר: נשר נחת למרגלות גבעת המורה

את הרגע המיוחד והמרגש לכדה בעדשת המצלמה שלה הצלמת חובבת הטבע מרלן נוי ממרחביה. הצפר משה קשי: ״ייתכן שהנחיתה היא בגלל הגבלות הקורונה״

מרלן נוי, חובבת צילומי טבע ואנשים ממרחביה כבר תיעדה בעדשותיה טיגריסים, דובים לבנים ועוד חיות קסומות ונדירות במהלך מסעותיה בכל רחבי העולם. אמש היא זכתה לכמה רגעים מרגשים פה בעמק הירוק שלנו- בעת שתיעדה נשר למרגלות גבעת המורה. צפרים עמם ניהלה דיאלוג בפורומים ציינו בפניה כי אכן מדובר במחזה נדיר ויוצא דופן.
״אני ובעלי הקפדנו לא להתרחק מהבית בשל איסור ה-100 מטר. בשדות העמק, למרגלות גבעת המורה הבחנו בנשר המרשים ומיד צילמתי אותו במצלמה עם עדשה מיוחדת״, סיפרה נוי, ״ראיתי את הנשר יושב עם כל העוצמה שלו על עץ אורן. מיד זיהיתי שזה נשר וממש לא האמנתי למראה עייני. אחרי זמן קצר הדיות חגו סביבו, הציקו לו והבריחו אותו. עד לרגעים אלה אני חשה התרגשות״.

הנשר שנחת בעמק. צילום: מרלן נוי
הנשר שנחת בעמק. צילום: מרלן נוי

הצפר ואיש החינוך המוערך והוותיק משה קשי התייחס לצילום ואמר: ״זה אכן נדיר מאד לראות נשרים נוחתים באזור. בדרך כלל הנשרים חולפים מעלינו, אך לא נודדים. עתה נדרש לחכות ולראות מה יתרחש. אולי, בעקבות צמצום המטיילים בשבילים שמתחת למצוקים בגלל הקורונה וההגבלות, יחזרו הנשרים לקנן, אך צריך לבדוק את הנושא. צריך לזכור כי לקינון זה מאוחר, מכיוון שהנשרים מקננים בסוף דצמבר- תחילת ינואר״.

לאחר פרויקט שיקום והנגשה ב- 25 מיליון שקלים: קק״ל פתחה את נחל השופט למבקרים

|

הלגיון הרומי חוזר לחיים במגידו

|