רמת ישי: ערימת אבטיחים רקובים גרמו למפגע ריח מצחין

המפגע אותר וטופל על ידי אנשי רשות ניקוז ונחלים קישון בגדות נחל בית לחם הסמוך לרמת ישי, שיחד עם עובדי המועצה ביצעו מספר פעולות שלא יאפשרו לתופעה לחזור על עצמה בעתיד

רשות ניקוז ונחלים קישון טיפלה בסוף השבוע במפגע ריח שנוצר על גדת נחל בית לחם, סמוך לרמת ישי. תוך שיתוף פעולה עם המועצה המקומית רמת ישי, איתרו אנשי רשות ניקוז ונחלים קישון את האזור שממנו הגיעו הריחות, זיהו את מקור הצחנה וביצעו מספר פעולות שלא יאפשרו לתופעה לחזור על עצמה בעתיד. בין היתר, ביצעו אנשי רשות הניקוז ניקוי של ערוץ הנחל כדי לאפשר זרימה מוגברת וניקוי יעיל של המקום.
ביום שישי בשעות הצהריים, התלוננו תושבים המתגוררים בסמוך כי הם סובלים מריחות לא נעימים אשר מגיעים מכיוון נחל בית לחם. אנשי מועצת רמת ישי עירבו את הפקחים של רשות ניקוז ונחלים קישון ומקור הריח אותר. מתברר כי סמוך לנחל נוהגים חקלאים להשליך ערימות של אבטיחים, אשר נרקבים בשמש ויוצרים מפגע ריח.
מנכ"ל רשות ניקוז ונחלים קישון חיים חמי הסביר: "כאשר התקבלו התלונות הראשונות דאגנו לאתר את האזור המדובר. שיגרנו צוות שנטל דגימות כדי לוודא שלא מדובר בהזרמת ביוב או בזיהום שפוגע במי הנחל. הדגימות הבהירו כי לא מדובר בזיהום בתוך מי הנחל אלא בערימות של אבטיחים שמושלכות באזור. הערימות שיצרו את הריחות הלא נעימים פונו וכעת אנחנו מבצעים שורה של צעדים שלא יאפשרו להשליך שוב פסולת חקלאית באזור".

עוד כתבות שאולי יעניינו אתכם: