האם אייל לחמן מגזים עם שיטת הרוטציה?

גורמים במועדון מותחים ביקורת על שיטת הרוטציה שהמאמן מנהיג בקבוצה: "הניסויים שלו עלולים לעלות לקבוצה ביוקר". מנגד, היו"ר דני אסולין תומך: "זה הסגנון של לחמן, ואני מאמין בו". גם שחקן בכיר יוצא להגנת המאמן: "ללחמן יש תעוזה וזה מה שמייחד אותו. הרוטציה משאירה את כולם בפוקוס. לחמן לא מתרגש מביקורת". צילום" "בסט בול"

אם יש מסקנה אחת שניתן להוציא מהתקופה שאייל לחמן נמצא בעפולה, היא שהמאמן דוגל ברוטציה רחבה ואין אצלו היררכיה ברורה בסגל. את זה כבר הספיקו להפנים השחקנים, ההנהלה וגם האוהדים. יש כאלה שאוהבים את זה יותר, ויש כאלה פחות. יש את אלה שמשוכנעים שהרוטציה רק עושה טוב לקבוצה, ויש לא מעט שגם מסתייגים ממנה.

כך או כך, מאז הגעתו של לחמן לקבוצה בינואר, יש להודות, הפועל עפולה שינתה את פניה מקצה לקצה. הקבוצה נראית יותר תוססת, משחקת בקצב מהיר יותר, ורואים גם שיפור משמעותי בתוצאות (לא הפסידה ב-8 המחזורים האחרונים). אלא שלמרות כל הסופרלטיביים האלה, יש גורמים במועדון שלא ממש אוהבים את השינויים התכופים שהמאמן מבצע מדי שבוע בהרכב.

• "הגימיקים ש לחמן עלולים לעלות ביוקר"

אחרי התיקו הביתי 1:1 מול הפועל קטמון, שהרחיק את עפולה מהפלייאוף העליון בצורה משמעותית (כעת היא זקוקה לניצחון על הפועל פ"ת במחזור הבא בכדי להיות בפלייאוף העליון), היו גורמים במועדון שמתחו ביקורת על המאמן. "לפעמים ההחלטות של לחמן לא מובנות" אמר גורם במועדון, "רוטציה בסגל יכולה להיות לגיטימית כשיש עומס או לאורך עונה שלמה, אבל לא כשהקבוצה נלחמת על מקום בפלייאוף העליון. לעשות שינויים כאלה קיצוניים מדי שבוע, זה בעצם לקחת סיכון גדול מדי. הרוטציה גורמת לאי יציבות. במשחק הכי גורלי שלנו מול קטמון הוא פותח עם טקיאר בחוד ועם דנין בקישור, שני שחקנים שבקושי שיחקו בתקופה האחרונה".

שחקני עפולה. צילום "בסט בול"
שחקני עפולה. צילום "בסט בול"

גם בסביבת המועדון נשמעת ביקורת על שיטת הרוטציה, שהמאמן מנהיג בקבוצה: "כל הניסויים והגימיקים של אייל לחמן עלולים לעלות לקבוצה ביוקר. לא יכול להיות שכל משחק הוא יעשה שינויים כאלה הזויים. מה הוא מנסה להראות בזה?".

מצד שני, כאמור, יש את אלה שמצדדים במאמן שהצליח להרים את הקבוצה מהקרשים. אחד מהם הוא היו"ר דני אסולין, שאמר: "זה הסגנון של לחמן. אם היינו מנצחים מול קטמון, אז כולם היו מפרגנים ואף אחד לא היה מדבר. לחמן אוהב לתת במה לכולם, במיוחד לצעירים. אני מאמין בו ומעריך את הדרך שלו".

גם בקרב השחקנים מצאנו כאלה שמפרגנים למאמן. "הרוטציה דווקא משאירה את כל השחקנים בפוקוס", טוען שחקן בכיר בקבוצה, "מה שמייחד את לחמן זה התעוזה שלו. הוא "משוגע" במובן החיובי. הוא עושה מה שהוא מאמין בו ולא אכפת לו מה חושבים בהנהלה או ביציעים. הוא לא אחד שיתרגש מביקורת".

• משחק גורלי במושבה

בעד רוטציה או נגד רוטציה זה כבר לא משנה, מה שחשוב הוא, כך מבינים כולם בהפועל עפולה, שבכדי שהעונה הזו תוגדר כהצלחה ולא ככישלון, הקבוצה חייבת לסיים בפלייאוף העליון. לשם כך, עפולה תהיה חייבת להשיג ניצחון בשבוע הבא מול הפועל פ"ת במושבה. "אין יותר מדי חכמות. חייבים לבוא ולנצח בכדי להציל את העונה. במקרה של תיקו גם יש סיכוי שנהיה בפלייאוף העליון, אבל מדובר בסיכוי קלוש מדי", אמרו במועדון.

כבוד: ליאור מתגלגלת כל הדרך אל המדליה

|

שרשרת הישגים לנבחרת ההתעמלות של עפולה

|